Kan Playstation 4 strömma spel?

Robot
Kan Playstation 4 strömma spel?

Ryktena avlöser varandra när det kommer till det högst troliga avtäckande av Playstation 4 den 20 februari.

#sony, #gaikai


Medlem
Kan Playstation 4 strömma spel?

Bara man kan spela sina spel lokalt på sin egen hårdvara har jag inget emot den extra tjänsten, kan säkert öppna nya dörrar.

Medlem

kan man ju tycka är litet halv dåligt me tanke på att då lär ju deras server o lina o alt vad det är vara jävligt stabil för palla spela med lag för att deras sida e skit medans man själv har en stabil lina som går som en klocka

vet inte hur ps har dte just nu men litet som xbox live att man kan tjöpa spel o tanka hem hoppas jag kommer finas i fall dom inte har det än på ps i fall dte ska vara ett tjöp för min del i alla fall

Inaktiv

Strömmande spel är bra för demos, men blir det mainstream inom gaming dödar det ju mods o annat roligt.

För att inte prata om downtime o annat strul, vet inte om Sony är företaget som ska hålla på med servrar och uptime direkt?

Men troligen blir det så, ifall dom inte köpte Gaikai för att lägga ner det.

Skribent
Skrivet av burkmopp:

Bara man kan spela sina spel lokalt på sin egen hårdvara har jag inget emot den extra tjänsten, kan säkert öppna nya dörrar.

Garanterat! Spelens grafik kommer ju inte vara låst till konsolens hårdvara. Tror dock att detta kanske främst kommer vara relevant för Sonys PC-titlar. Det öppnar ju dessutom upp för dessa och utan att utvecklarna behöver pröjsa mer för att utveckla till ännu en konsol.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Blir inte förvånad om Gaikai/New PSN är det enda som presenteras den 20e.

Medlem

nvidia shield såg ju ut att kunna strömma spel ganska bra via wifi, så varför inte till stationärt också?

Skribent
Skrivet av MirakelMannen:

nvidia shield såg ju ut att kunna strömma spel ganska bra via wifi, så varför inte till stationärt också?

Fast där handlade det ju om mellan dator och konsol. Här är det mer mellan en server i Europa och din konsol. Men om de fixar så man kan strömma Steam-spel till konsolen, då finns det ingen chans i h-vete att jag inte kommer köpa konsolen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Om dom är smarta så lägger dom in stöd att streama sina ps4 spel till vitan.

Medlem

Det finns en BRA jävla anledningar varför man ej strömmar spel till pc och det har ingenting med att du kan piratkopiera spelen istället, utan delay,frames och många komplikationer vår teknologi är inte där än.

Snart kanske? who knows sen kommer också problemet med cd keys och unika användare i mmo m.m där folk/spelföretag vill ha folk som är bakom spelaren/figuren är en spelare.

Har ni testat spela streamade spel? jag kan säga jag har och där är många problem, såväl som inställningar som du vill ha också som du tycker om.

vi är långt ifrån kunna strömma spel än sure testa ni men kom inte och säg att det är ens i närheten utav att ha spelet på burken/konsolen själva för det kan ni störtglömma tills om 4-15 år allt beror på prioriteringar m.m

Men som sagt om inget händer så får man iaf minst vänta 4 år innan vi är där, samma sak gäller cloud(som steam använder har blivit riktigt upgradrat och snabbare dom senaste åren.

jag hoppas streama spel blir lika bra som spela dom själva/ha dom själva.

Dock kan det ju vara riktigt värt för konsolerna att investera det för att inte bromsa utveckling utav spel i teknologiska eller grafiska gränsnitt.

Även som någon sa modda spel m.m det finns saker i detta ämnet dom inte ens tänkt igenom alls och dom har inte ens tänkt tanken på dom som vill modda/göra modar till spel.

hell du kan inte ens nå CFG filen i spelet allt du kan komma åt sofar är väl standard inställningarna i grafiken.

Vet dock inte hur det förbättras sedan sist iaf

Medlem
Skrivet av Lepr:

Om dom är smarta så lägger dom in stöd att streama sina ps4 spel till vitan.

Det vore jävligt grymt om inte annat.

k3m
Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av burkmopp:

Bara man kan spela sina spel lokalt på sin egen hårdvara har jag inget emot den extra tjänsten, kan säkert öppna nya dörrar.

Garanterat! Spelens grafik kommer ju inte vara låst till konsolens hårdvara. Tror dock att detta kanske främst kommer vara relevant för Sonys PC-titlar. Det öppnar ju dessutom upp för dessa och utan att utvecklarna behöver pröjsa mer för att utveckla till ännu en konsol.

Vadå, grafiken inte låst till sin egen hårdvara? klart som fasiken att grafiken inte blir bättre än vad maskinen klarar.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av burkmopp:

Bara man kan spela sina spel lokalt på sin egen hårdvara har jag inget emot den extra tjänsten, kan säkert öppna nya dörrar.

Garanterat! Spelens grafik kommer ju inte vara låst till konsolens hårdvara. Tror dock att detta kanske främst kommer vara relevant för Sonys PC-titlar. Det öppnar ju dessutom upp för dessa och utan att utvecklarna behöver pröjsa mer för att utveckla till ännu en konsol.

Vadå, grafiken inte låst till sin egen hårdvara? klart som fasiken att grafiken inte blir bättre än vad maskinen klarar.

Nu snackar dom väl om att streama? Då behövs inte direkt någon större hårdvara för att få relativ bra "grafik" då det i princip inte är mer krävande än att streama film.
Sen om det funkar bra eller inte 'r en annan fråga.

Skribent
Skrivet av k3m:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av burkmopp:

Bara man kan spela sina spel lokalt på sin egen hårdvara har jag inget emot den extra tjänsten, kan säkert öppna nya dörrar.

Garanterat! Spelens grafik kommer ju inte vara låst till konsolens hårdvara. Tror dock att detta kanske främst kommer vara relevant för Sonys PC-titlar. Det öppnar ju dessutom upp för dessa och utan att utvecklarna behöver pröjsa mer för att utveckla till ännu en konsol.

Vadå, grafiken inte låst till sin egen hårdvara? klart som fasiken att grafiken inte blir bättre än vad maskinen klarar.

Vi slutade aldrig prata om streaming


signatur

I am the black wizards.

Medlem

"Du måste ha bott under en sten ... "
Det luktar referens till min kommentar i andra tråden
Både nämner streamande och att bo under en sten.

1
Skriv svar