Bungie: "Skulle älska att göra Destiny till pc"

Robot
Bungie: "Skulle älska att göra Destiny till pc"

Hoppet är inte ute. Bungie säger att de även vill släppa Destiny till pc.

#destiny


Medlem
Bungie: "Skulle älska att göra Destiny till pc"

Släpp skiten då istället för att snacka.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Har inget emot att vänta om de beslutar sig för att göra en riktigt bra PC-version.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Släpp skiten då istället för att snacka.

Är väl dock inte Bungie som bestämmer det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av warh0g:

Släpp skiten då istället för att snacka.

Skulle tro att xbox versionen blir mest solid även om en PC version skulle släppas då de tidigare gjort det absolut bästa konsoll FPS spelen för just xbox. Även om jag är lite anti konsoll FPS spel så måste jag bittert erkänna att halo 3 är förmodligen det mest underbara FPS spelen jag personligen spelat online.

Inaktiv

En kass portning på ingående kanske? Fattar inte varför ett spel idag släpps till Xbox 360 och PS3 när de snart ersätts, men det är ju deras förlust.

Medlem

Man tycker att de inte borde vara så sort steg mellan Xbox 360 och Windows när båda kör Directx ... Tycker Halo porten var helt ok till pc.

Medlem
Skrivet av Zewy:

Man tycker att de inte borde vara så sort steg mellan Xbox 360 och Windows när båda kör Directx ... Tycker Halo porten var helt ok till pc.

Dock var halo 2 en värdelös portning till pc, maken till hur kontrollerna och allt var i det fick mig att gråta blod. Var helt ospelbart, nästan så man ville slå dom på käften. Förvånar mig inte över huvudtaget ifall det blir samma med detta ifall det kommer släppas till pc.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Zewy:

Man tycker att de inte borde vara så sort steg mellan Xbox 360 och Windows när båda kör Directx ... Tycker Halo porten var helt ok till pc.

Dock var halo 2 en värdelös portning till pc, maken till hur kontrollerna och allt var i det fick mig att gråta blod. Var helt ospelbart, nästan så man ville slå dom på käften. Förvånar mig inte över huvudtaget ifall det blir samma med detta ifall det kommer släppas till pc.

Man kan undra varför de skall vara så svårt att få kontrollerna att funka. Köpte aldirg Halo 2 till pc gilla aldrig de till xboxen.

Medlem
Skrivet av Segas:

En kass portning på ingående kanske? Fattar inte varför ett spel idag släpps till Xbox 360 och PS3 när de snart ersätts, men det är ju deras förlust.

Troligtvis kommer inte hela spelarbasen för 360/ps3 byta till nästa generation sekunden dom släpps och det vore bara dumt att utesluta en sådan pass stor kundgrupp, deras vinst.

Medlem

får se mer utav spelet innan jag vet jag kommer köpa det om det kommer till pc och inte är konsolskadat.

konceptet är intressant, men vill ha mer info först.

Inaktiv

Halo alltså, en hype jag aldrig kommer att förstå mig på.

Minns Halo 1 (eller om det var två?=) till PC, trodde det skulle vara episkt, var ganska så värdelöst och varför pangar jag på en massa tecknade disneyaliens hela tiden?

Gick några år, testade Halo Reach o tänkte nu ja, o undrar fortfarande varför? Vilken besvikelse, och detta ska vara best of best fps till konsol? Blir ju förbannad på riktigt.

Ursäkta mitt "pc master race" men allvarligt? Som att först käka på världens lyxrestaurang o sen få sig en big mac o vänta sig samma upplevelse.

Inaktiv
Skrivet av Heggiiman:
Skrivet av Segas:

En kass portning på ingående kanske? Fattar inte varför ett spel idag släpps till Xbox 360 och PS3 när de snart ersätts, men det är ju deras förlust.

Troligtvis kommer inte hela spelarbasen för 360/ps3 byta till nästa generation sekunden dom släpps och det vore bara dumt att utesluta en sådan pass stor kundgrupp, deras vinst.

Ja, om försäljningen överstiger kostnaderna för spelet, vilket jag själv tvivlar på.

Medlem

Lite lustigt hur fler och fler utvecklare krälar tillbaka till PC nu det senaste året som har gått.

Läst det förut men konsol-spel försäljingen gick ner typ 20% medan PC gick upp 120% (?)

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Lite lustigt hur fler och fler utvecklare krälar tillbaka till PC nu det senaste året som har gått.

Läst det förut men konsol-spel försäljingen gick ner typ 20% medan PC gick upp 120% (?)

Försäljningen går alltid ner i slutet på en konsolcykel.

Medlem
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av Ztreek:

Lite lustigt hur fler och fler utvecklare krälar tillbaka till PC nu det senaste året som har gått.

Läst det förut men konsol-spel försäljingen gick ner typ 20% medan PC gick upp 120% (?)

Försäljningen går alltid ner i slutet på en konsolcykel.

Fast nu menar jag från 2010 fram tills nu. de nya konsolerna lär komma ut 2014 första halvåret. så.. så 'slut' är det inte.

Går att googla fram konsol vs pc försäljning 2010, 2011, 2012.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Släpp skiten då istället för att snacka.

Det är inte bara att klicka på en knapp och "POFF" så har du en PC version... Om det var så enkelt att utveckla spel som många i kommentarfälten får det att verka så hade det funnits betydligt många fler högkvalitativa spel. Sätt dig själv ner och koda ihop ett spel i, låt oss säga XNA och försök sen porta det riktigt bra till IOS så ska du se att portning inte är det lättaste...

Medlem
Skrivet av Zewy:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Zewy:

Man tycker att de inte borde vara så sort steg mellan Xbox 360 och Windows när båda kör Directx ... Tycker Halo porten var helt ok till pc.

Dock var halo 2 en värdelös portning till pc, maken till hur kontrollerna och allt var i det fick mig att gråta blod. Var helt ospelbart, nästan så man ville slå dom på käften. Förvånar mig inte över huvudtaget ifall det blir samma med detta ifall det kommer släppas till pc.

Man kan undra varför de skall vara så svårt att få kontrollerna att funka. Köpte aldirg Halo 2 till pc gilla aldrig de till xboxen.

Jag tror det är bara av ren lathet dom inte fixar till det helt så det inte är odugliga kontroller

Inaktiv
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Zewy:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Zewy:

Man tycker att de inte borde vara så sort steg mellan Xbox 360 och Windows när båda kör Directx ... Tycker Halo porten var helt ok till pc.

Dock var halo 2 en värdelös portning till pc, maken till hur kontrollerna och allt var i det fick mig att gråta blod. Var helt ospelbart, nästan så man ville slå dom på käften. Förvånar mig inte över huvudtaget ifall det blir samma med detta ifall det kommer släppas till pc.

Man kan undra varför de skall vara så svårt att få kontrollerna att funka. Köpte aldirg Halo 2 till pc gilla aldrig de till xboxen.

Jag tror det är bara av ren lathet dom inte fixar till det helt så det inte är odugliga kontroller

Precis, "press X to fight" när man sitter med tastatur och mus är ju bara ren lathet.
Kontroller kan väl inte vara någon rocketscience direkt? Bara att man skiter i att göra någon kvalitetskontroll o släpper det som det är.

Medlem

när ska Fz inse desteny kommer till nästa generations konsoler och antagligen PC

Medlem
Skrivet av Satakarnak:

när ska Fz inse desteny kommer till nästa generations konsoler och antagligen PC

Indeed, kollar man bara lite noggrannare på förra artikelns video så ser man grafik och viewdistance som är omöjlig på 360/ps3 .

Så antingen är det en next gen titel eller så har de en pc version som de arbetar på.

Inaktiv
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Satakarnak:

när ska Fz inse desteny kommer till nästa generations konsoler och antagligen PC

Indeed, kollar man bara lite noggrannare på förra artikelns video så ser man grafik och viewdistance som är omöjlig på 360/ps3 .

Så antingen är det en next gen titel eller så har de en pc version som de arbetar på.

Eller så gör dom som vissa andra, visar emn demo som inte komer att finnas på riktigt? Som Far Cry 3 (och eventuellt nya sim city som inte liknar screensen, men förhoppningsvis bara en beta begränsning).

Inaktiv

Släng er i väggen Bungie, och sluta genast upp med ert fortsatta påande av spelkonsoler.

Bungie är mitt favorit-företag!

Medlem

För guds skull, gör en pc version!!!


signatur

Game long and prosper

k3m
Medlem
Skrivet av warh0g:

Släpp skiten då istället för att snacka.

Hehe

Medlem

Senaste spelet Bungie släppte till PC var Myth II. Efter det har alla deras spel portats av andra utvecklare och inte Bungie själva. Senaste Bungie spelet som portades till PC var Halo 2 och det var år 2004.

Förstår inte hypen över detta spel. Ingen har spelat Bungie-spel till PC på nästan ett årtionde. Bungie är en totalt irrelevant utvecklare när det kommer till oss som enbart lirar spel på PC.

De som vill att detta portas till PC måste nästan vara samma personer som lirar Halo på Xbox och de kan ju lika gärna spela Destiny på densamma?

Inaktiv
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av warh0g:

Släpp skiten då istället för att snacka.

Skulle tro att xbox versionen blir mest solid även om en PC version skulle släppas då de tidigare gjort det absolut bästa konsoll FPS spelen för just xbox. Även om jag är lite anti konsoll FPS spel så måste jag bittert erkänna att halo 3 är förmodligen det mest underbara FPS spelen jag personligen spelat online.

Märkligt uttalande då Halo gjordes för Mac/PC innan MS köpte upp Bungie strax innan man tillkännagav att man skall göra en konsoll.

Tyckte hela serien till PC var bra.

Inaktiv
Skrivet av pelorat:

Senaste spelet Bungie släppte till PC var Myth II. Efter det har alla deras spel portats av andra utvecklare och inte Bungie själva. Senaste Bungie spelet som portades till PC var Halo 2 och det var år 2004.

Förstår inte hypen över detta spel. Ingen har spelat Bungie-spel till PC på nästan ett årtionde. Bungie är en totalt irrelevant utvecklare när det kommer till oss som enbart lirar spel på PC.

De som vill att detta portas till PC måste nästan vara samma personer som lirar Halo på Xbox och de kan ju lika gärna spela Destiny på densamma?

Myth II är en port från MacOS.

Medlem
Skrivet av Cnopt:

Även om jag är lite anti konsoll FPS spel så måste jag bittert erkänna att halo 3 är förmodligen det mest underbara FPS spelen jag personligen spelat online.

Hade kunnat ge pengar för att få uppleva Halo 3's glansdagar

Tyvärr hade jag inte något 360 på den tiden...

Inte för att det är något fel med Halo 4. Men det är inte riktigt samma sak som Halo 3...


signatur

Everybody needs help.

12
Skriv svar