Varför inte använda YouTube?

Medlem
Varför inte använda YouTube?

Ja, jag vill ha svar på frågan som så många ställer ofta när det är en film som visas på sidan, men som måste visas på sidan. Oftast suger kvaliteten på filmerna och vi är ju i 2013 nu, tycker vi borde ha kommit så långt som i alla fall 720p.

Så ja, ge mig ett svar på varför Youtube-spelaren inte används istället, klarar inte att se någon anledning till varför det skulle vara ett problem/begränsning.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Har med all säkerhet med reklamen att göra, FZ:a vill ha sin egen reklamlösning, medans youtube har en egen lösning.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

What he said.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Det smartaste i min mening är att köra bägge lösningarna parallellt. På så sätt når man ut till flest personer och kanske lockar man även till sig nya besökare från YouTube. Det fina med YouTube är ju att man har videohistorik, favoriter osv. , det tycker jag att FZ borde kika närmare på och kanske implementera även här.

Jag tycker man borde skippa reklamen innan videoklippen, men ha dem statiska som det är nu. Det funkar bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Vi kör 720p på våra filmer sedan en tid tillbaka. Snart blir det också "äkta streaming", det vill säga att klippen inte behöver buffra helt för att du ska kunna spola.

Vi har även återupplivat vår FZPlay-kanal på youtube där du hittar Fragzone, bland annat.


signatur
Medlem

Jag har inga problem med videospelaren, tycker den är chill. Gillar att man kan släcka.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Insanity:

Ja, jag vill ha svar på frågan som så många ställer ofta när det är en film som visas på sidan, men som måste visas på sidan. Oftast suger kvaliteten på filmerna och vi är ju i 2013 nu, tycker vi borde ha kommit så långt som i alla fall 720p.

Så ja, ge mig ett svar på varför Youtube-spelaren inte används istället, klarar inte att se någon anledning till varför det skulle vara ett problem/begränsning.

Uppdaterar du Adobe Flash så är ditt filmtittande en fröjd. Jag tycker att FZs filmer håller ovanligt hög prestenda.


signatur

Wasted.White.Boys

Youtuber
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi kör 720p på våra filmer sedan en tid tillbaka. Snart blir det också "äkta streaming", det vill säga att klippen inte behöver buffra helt för att du ska kunna spola.

Vi har även återupplivat vår FZPlay-kanal på youtube där du hittar Fragzone, bland annat.

Och för att hitta den kanalen klickar man här: http://www.youtube.com/user/FZPlay

(I övrigt misstänker jag att YouTube-reklamen bara skulle bli en spottstyver, samt att Egmont/Fz.se kan ej reglera på samma sätt vilken typ av reklam som spelas upp, Egmont/FZ.se värnar troligen om att det skall spelas upp Gaming-reklam och inte reklam för premie pensioner t.ex.)

Själv så förespråkar även jag att allt ska ske på YouTube, men FZ.,se är inte endast en service för oss som användare, utan även ett affär/affärsidé. Kan inte FZ.se bära upp sig själv genom annonsintäkter, så har vi inget FZ.se. Ett nötvändigt ont som jag insett efter mycket whinande gällande FZ's egen spelare...


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

1
Skriv svar