Bungie: "Skulle älska att göra Destiny till pc"

Medlem

Tja, jag lär väl knappast vara den enda som är lite sugen på det men ingenting jag vill lira på en konsol. Bra att de vet att det finns en villig marknad bland PC-användare iaf.

Medlem

Skönt..... Spelet ser hyffsat intressant ut.
Började nästan koka efter den där kommentaren Jason Jones drog tidigare, även om den kanske misstolkades.

Skrivet av MrTall:
Skrivet av warh0g:

Släpp skiten då istället för att snacka.

Det är inte bara att klicka på en knapp och "POFF" så har du en PC version... Om det var så enkelt att utveckla spel som många i kommentarfälten får det att verka så hade det funnits betydligt många fler högkvalitativa spel. Sätt dig själv ner och koda ihop ett spel i, låt oss säga XNA och försök sen porta det riktigt bra till IOS så ska du se att portning inte är det lättaste...

De skulle dock kunna tillkännage att en PC version är på g, då de redan har gått ut med 360 och PS3.

Skrivet av Satakarnak:

när ska Fz inse desteny kommer till nästa generations konsoler och antagligen PC

det går faktiskt att förhandsboka för 360 och ps3 just nu.

[http://www.destinythegame.com/wheretobuy]

Dock tror jag att det kanske är för att de inte får säga ett ord om nästkommande generation.
Tänk på att Bungie sagt att de har en 10 års plan med det här spelet.
Fungerar xbox live för xboxen nu?
Om tio år så är det inte säkert att ps3 och 360 har onlinefunktionalitet.

Därav spekulerar jag lite på att man kanske får en 720 verre om man förbokar 360, och respektive för ps3.
Fast det är nästan som om man ber om en "class action lawsuit" om man drar ett sådant nummer, när man tänker efter.

Medlem
Skrivet av Devildoll:

Dock tror jag att det kanske är för att de inte får säga ett ord om nästkommande generation.
Tänk på att Bungie sagt att de har en 10 års plan med det här spelet.
Fungerar xbox live för xboxen nu?
Om tio år så är det inte säkert att ps3 och 360 har onlinefunktionalitet.

Är det inte så att de med en tioårsplan menar att de redan har planerat för Destiny 2-3 och expansioner osv?

Medlem

Kan tänka mig att det är mycket dem måste fixa för att det ska bli en bra PC version, då allt är skapat för att köras på PS/Xbox.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Devildoll:

Dock tror jag att det kanske är för att de inte får säga ett ord om nästkommande generation.
Tänk på att Bungie sagt att de har en 10 års plan med det här spelet.
Fungerar xbox live för xboxen nu?
Om tio år så är det inte säkert att ps3 och 360 har onlinefunktionalitet.

Är det inte så att de med en tioårsplan menar att de redan har planerat för Destiny 2-3 och expansioner osv?

de som jag har hört berätta om spelet får det att låta som om det handlar om ett spel.
men det du säger låter ju inte orimligt.

Det har ju varit snack om att ens karaktär och världen skall vara persistent, lite som ett mmo gissar jag på.
Men jag ska gräva lite i det.

Edit: det här är en liten gullig kodsnutt man kan hitta inne i källkoden för preoder sidan.

setupPlatformHandler: function(form, dataMap, mem) { mem.currPlatform = ""; mem.currPlatformObj = $(form.find(".platform-item")[0]); var platformClasses = mem.platformClasses = { pc: "platform-pc", ps3: "platform-ps3", ps4: "platform-ps4", xbox: "platform-xbox", xbox720: "platform-xbox720", wiiu: "platform-wiiu", psvista: "platform-psvita" };

kan ju lika gärna vara ett skämt från Bungie's håll, men man vet ju aldrig.

Edit2: tydligen så finns koden på flera activision sidor, t.ex black ops 2, så det kanske är något mer generellt.

Medlem
Skrivet av Devildoll:

Skönt..... Spelet ser hyffsat intressant ut.
Började nästan koka efter den där kommentaren Jason Jones drog tidigare, även om den kanske misstolkades.

Skrivet av MrTall:
Skrivet av warh0g:

Släpp skiten då istället för att snacka.

Det är inte bara att klicka på en knapp och "POFF" så har du en PC version... Om det var så enkelt att utveckla spel som många i kommentarfälten får det att verka så hade det funnits betydligt många fler högkvalitativa spel. Sätt dig själv ner och koda ihop ett spel i, låt oss säga XNA och försök sen porta det riktigt bra till IOS så ska du se att portning inte är det lättaste...

De skulle dock kunna tillkännage att en PC version är på g, då de redan har gått ut med 360 och PS3.

Skrivet av Satakarnak:

när ska Fz inse desteny kommer till nästa generations konsoler och antagligen PC

det går faktiskt att förhandsboka för 360 och ps3 just nu.

[http://www.destinythegame.com/wheretobuy]

Dock tror jag att det kanske är för att de inte får säga ett ord om nästkommande generation.
Tänk på att Bungie sagt att de har en 10 års plan med det här spelet.
Fungerar xbox live för xboxen nu?
Om tio år så är det inte säkert att ps3 och 360 har onlinefunktionalitet.

Därav spekulerar jag lite på att man kanske får en 720 verre om man förbokar 360, och respektive för ps3.
Fast det är nästan som om man ber om en "class action lawsuit" om man drar ett sådant nummer, när man tänker efter.

nja spelet lär komma ut 2014-2015 vilket lär inebära att next gen är utte

12
Skriv svar