Jag vill visa min MegaMan-serie

Medlem
Jag vill visa min MegaMan-serie

Jag håller på med en "tecknad" serie baserad på Worlds of Power boken Mega Man II, som var en barnbok baserad på spelet Mega Man II. Boken som ni kanske kanske inte känner till är på 73 sidor och har en rätt udda subplot med att Mega Man förvandlas till människa... Jag gör denna med sprites som jag sen animerar i Adobe After Effects och redigerar i Adobe Premiere. Jag vill gärna veta vad ni tycker.

Jag vet inte om det är tillåtet att starta såna här trådar men om det inte är så kommer väl paragrafryttarna säga till.:)

http://screwattack.com/videos/MegaMan-II-Worlds-of-Power-Epis...
http://screwattack.com/videos/MegaMan-II-Worlds-of-Power-Epis...
http://screwattack.com/videos/MegaMan-II-Worlds-of-Power-Epis...
http://www.headshotgaming.co.uk/?page=18&review=149

Medlem

Kollat på första avsnittet nu, och tre saker som jag tänkt på.

1. Voice Acting, jag ska vara ärlig och jag trodde först att det skulle vara någon löjlig "haha kiss bajs och aids xD" och jobbig pipig röst, och jag kan säga att jag blev positivt överraskad när det var seriöst och profesionellt inspelad.

Det som behöver ändras dock är inlevelsen när ni två pratar, och att även se till att få ett bättre flyt på när ni talar. Det låter konstigt när det först är lite avmättat tal för att sen bli jättepepp, som stympar rytmen lite.

2. Språket som används, jag förstår att ni vill nå en sån stor publik som möjligt och valde just engelska, och det kan vara både bra och dåligt. Det lutar mer åt det senare då språket inte låter riktigt naturligt, vilket inte är allt för oväntat med tanke på att ni är just svenskar, och man lär sig oftast väldigt brittisk engelska som inte har någon riktig accent alls.

3. Rättigheterna till spritesen.
Det är säkert lugnt med att ni använder dessa sprites, fast jag är ändå osäker på hurvida det står till med rättigheterna. Det borde vara lugnt om ni fortsätter göra detta för skojs skull och inte har vinst i åtanke, fast det kan nog vara en bra idé att kolla upp rättigheterna angående detta ändå.

Med det sagt så ska jag kolla vidare på detta, det är en ganska intressant twist och fått mig mer intresserad av att se vidare, vilket är ett stort plus i kanten. Ni verkar ha en talang för att skriva en bra historia, får se om ni lyckas hålla intresset igång efter andra och tredje avsnittet.

Såvitt jag vet så finns det inga regler mot detta här på forumet, hur långt hade ni tänkt dra detta på ett ungefär?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Kollat på första avsnittet nu, och tre saker som jag tänkt på.

1. Jag vet att voice-actingen är like off, men det blir bättre i senare avsnitt och mindre snack där vilket hjälper. Jag har inte tillgång till några professionella röster direkt.

2. Det är på engelska för att det är på engelska i boken och alla repliker är tagna därifrån. Publiken är tänkt att vara amerikaner, engelsmän och i allmänhet folk som kan engelska...

3. Hemsidan jag tog spritesen ifrån, www.sprites-inc.co.uk, säger att dom är fria att användas. Men visst antar jag att Capcom skulle kunna ha nåt att säga. Men jag tror inte det och jag ska inte tjäna pengar på det.
Typiskt svenskt beteende by the way att börja prata om spriterättigheter och sånt...

Medlem

Tycker det mesta vara bra, med undantag för voice acting biten, sorry.


signatur

http://thegamingground.com Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!

Medlem

Ganska så bra! Men tyvärr så gillade jag inte heller voice actingen.. engelskan var bra, men personerna som pratar lät liksom.. inte speciellt engagerade eller nåt, det var väldigt platt =/

Medlem

Såg någon av er mer än första avsnittet? Det blir en aning bättre i senare avsnitt faktiskt...

Medlem

Jag måste faktiskt säga att voice-actingen blev sämre i senare avsnitt, angående fråga 2 : Är allt taget från boken eller har ni använt boken som grund och sedan svävat ut själv och kanske skrivit lite eget?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Jag måste faktiskt säga att voice-actingen blev sämre i senare avsnitt, angående fråga 2 : Är allt taget från boken eller har ni använt boken som grund och sedan svävat ut själv och kanske skrivit lite eget?

In "ni", "jag". Allt är från boken fast vissa saker har tagits bort som involverar berättarrösten, eftersom det inte går att illustrera speciellt bra.

Jag kan inte be om ursäkt mer för voiceactingen. Kanske ni har tillgång till Robin Williams eller liknande men inte jag. Och om jag hade "gjort mig till" hade det låtit sämre. Jag får väl nöja mig med att engelsmän och amerikaner tycker om serien. Svenskar är svårare att imponera på kanske. :\

Inaktiv

Väldigt tråkig berättarröst.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Väldigt kul att du gör en sån här grej. Blev fett sugen på att börja spela igen! Du blir bara bättre och bättre på att göra så att det flyter på i storyn med klipptempo och dialog, fortsätt !
Bubblemanrösten = pure win :heart:


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Bubbleman rösten var som en frisk vind i röstskådespeleriet. Bra intiativ i övrigt.

Medlem

Alltid trevligt med kreativitet, man måste ibland "härma" för att hitta sin egen stil, ni är på god väg.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Här är ett klart annorlunda avsnitt, där MegaMan går på krogen, raggar, dricker, knarkar och dansar.
http://www.headshotgaming.co.uk/?page=18&review=211

Medlem

Kul med kreativitet. man märker att ni bli bättre och bättre med röst-skådespelet varje gång. keep it up

Inaktiv

Avsnittet med krogen var intressant, men jag tyckte att tv-klippet (megaman-animen pa TV:n) var lite for langt bara.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

1
Skriv svar