Kickstarter för röstkontrollerat strategispel

Robot
Kickstarter för röstkontrollerat strategispel

Efter Sequence slipar Iridium Studios nu på There Came An Echo, ett röstkontrollerat strategispel där bland annat Wil Wheaton (Star Trek, Big Bang Theory), Ronald Jenkees, Jimmy Hinson och Judith de los Santos bidrar med sina talanger.

#iridium-studios, #sequence


Medlem
Kickstarter för röstkontrollerat strategispel

Är tveksam till detta.
Kommer ihåg att det fanns ett spel som gick att styra med rösten för ganska många år sedan. Har för mig att det var ett ubåt spel.
Det var ingen höjdare fast tekniken är ju bättre i dag men som sagt tveksam..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skribent
Skrivet av chopper:

Är tveksam till detta.
Kommer ihåg att det fanns ett spel som gick att styra med rösten för ganska många år sedan. Har för mig att det var ett ubåt spel.
Det var ingen höjdare fast tekniken är ju bättre i dag men som sagt tveksam..

Var inte det i mitten av 90-talet?

Annars hade vi End War som fungerade bra med röststyrningen, men det var svårt att få till den snabbhet som behövdes när man spelade multiplayer. Oförskämt bra spel för övrigt.

Film om röststyrning i End War: http://www.youtube.com/watch?v=YXJEGAJgSeU


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Drog iväg ett "mail" till Devsen (via kickstarter).

Då de behöver prata/visa upp hur bra deras voice recognition programvara är, innan jag själv (samt många andra antagligen) får för sig att slänga pengar på skärmen.

Tom Clancy's End War är ett prakt exempel på hur riktigt snett saker kan gå, pratade du inte "Amerikanska" och extremt sakta, så kunde man ta och ignorera röst-styrningen

Så har de någon ny "amazing superduper" voice recognition software, som klarar av olika dialekter från olika länder, så får de alla mina pengar

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av chopper:

Är tveksam till detta.
Kommer ihåg att det fanns ett spel som gick att styra med rösten för ganska många år sedan. Har för mig att det var ett ubåt spel.
Det var ingen höjdare fast tekniken är ju bättre i dag men som sagt tveksam..

Var inte det i mitten av 90-talet?

Annars hade vi End War som fungerade bra med röststyrningen, men det var svårt att få till den snabbhet som behövdes när man spelade multiplayer. Oförskämt bra spel för övrigt.

Film om röststyrning i End War: http://www.youtube.com/watch?v=YXJEGAJgSeU

Uuum, jag anser att jag har en väldigt "ren" engelska när jag pratar (och har fått höra att man låter antingen Britt, eller Amerikanare), och End War Totalvägrade att röststyras för mig "back in the day".

Det gick verkligen inte. Ibland om man satt och sa : De-p-lo-y T-a-n-ks så kanske de funkade eller.

U-n-i-t o-ne En-gage Bra-vo, etc
Det var min End War Spelupplevelse , så jag gav upp med röststyrningen, resten utav spelet var ganska så kul.

Medlem

Tänkte genast på End War, hade själv inga problem med röststyrningen men flera av mina kompisar hade..

Personligen så har jag svårt att se meningen med röststyrningen det blir snabbt en gimmick utan redigt värde, dvs. det tillför inget.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Som andra säger känns det inte som det tillför någonting.
Kan bara tänka mig att sitta och spela Xcom och någon röstdelen failar.....

Får mig att tänka på:

Medlem

Sade inte han att du kan spela in din egen röst för att styra kommandon? Då spelar det ingen roll om du pratar skånska med babianbrytning.

Medlem

Tveksam på hur bra det kommer fungera. Spelade genom Binary Domain för inte så längesedan och där var det väldigt svårt att få spelet att förstå vad man skrek

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Sade inte han att du kan spela in din egen röst för att styra kommandon? Då spelar det ingen roll om du pratar skånska med babianbrytning.

Haha, hur låter skånska med babianbrytning? Som halländska?

Skribent
Skrivet av Farris:

Drog iväg ett "mail" till Devsen (via kickstarter).

Då de behöver prata/visa upp hur bra deras voice recognition programvara är, innan jag själv (samt många andra antagligen) får för sig att slänga pengar på skärmen.

Tom Clancy's End War är ett prakt exempel på hur riktigt snett saker kan gå, pratade du inte "Amerikanska" och extremt sakta, så kunde man ta och ignorera röst-styrningen

Så har de någon ny "amazing superduper" voice recognition software, som klarar av olika dialekter från olika länder, så får de alla mina pengar

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av chopper:

Är tveksam till detta.
Kommer ihåg att det fanns ett spel som gick att styra med rösten för ganska många år sedan. Har för mig att det var ett ubåt spel.
Det var ingen höjdare fast tekniken är ju bättre i dag men som sagt tveksam..

Var inte det i mitten av 90-talet?

Annars hade vi End War som fungerade bra med röststyrningen, men det var svårt att få till den snabbhet som behövdes när man spelade multiplayer. Oförskämt bra spel för övrigt.

Film om röststyrning i End War: http://www.youtube.com/watch?v=YXJEGAJgSeU

Uuum, jag anser att jag har en väldigt "ren" engelska när jag pratar (och har fått höra att man låter antingen Britt, eller Amerikanare), och End War Totalvägrade att röststyras för mig "back in the day".

Det gick verkligen inte. Ibland om man satt och sa : De-p-lo-y T-a-n-ks så kanske de funkade eller.

U-n-i-t o-ne En-gage Bra-vo, etc
Det var min End War Spelupplevelse , så jag gav upp med röststyrningen, resten utav spelet var ganska så kul.

Jag sluddrar lite lät och har för mig det fungerade jättebra. Men samtidigt var vanliga kontrollen bättre i multiplayer. Nu kan jag vara partisk, eftersom jag tyckte det världens bästa spel när det begav sig


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Mitt enda problem med End War var att jag tyckte man behövde prata så förbannat högt, satt och skrek in i micen vid vissa punkter men så länge jag gjorde det fungerade röststyrningen bra, kan ju ha varit att jag hade en dålig mic vid tillfället dock, vet ej.

Medlem

Jag tycker det låter som en bra idé men att röststyrning faller just i praktiken.

End War funkade bra, men efter ett tag så tyckte jag inte det var värt att sitta och prata med spelet och körde med vanliga kontroller istället.

Detta är helt klart min åsikt och andra må tycka olikt !

Medlem

...i 3D? Gimmicks, nej tack.

1
Skriv svar