Spekulationer inför onsdagens event!

Medlem
Spekulationer inför onsdagens event!

Vad tror ni kommer nyheterna kommer vara med Playstation 4/Four/Orbis?

Nya kontrollern (om det nu är det) ser ut att ha någon slags inbyggd move-lampa samt högtalare och jag har läst om eventuella värme/kylnings-möjligheter. Vad kommer egentligen att visas på skärmen? Start/Select? Chat?

Vad blir det för release-spel?

Pris?

Mjukvaran/Operativsystemet?

Låt höra vad ni tror kommer, sen får vi se på onsdag om någon gissade rätt! Hypen är enorm!

Medlem

Önsketänkande: Fortsatt och utökat samarbete med Valve kring deras spel, kanske rentav Steam-vänner och övriga funktioner i XMB:n (eller vilken typ av menylösning man nu har). Något annat trevligt skulle vara om man dealat till sig Skype-stöd med Microsoft så att det finns på både 720 och PS4.

Sonys egna lösningar brukar ofta bli lite halvdana så jag hoppas att vi får se större samarbete med aktörer som är bäst eller åtminstone duktiga på det de gör.

Kontrollen (om den är äkta) gillar jag skarpt, skärmen blir inte i vägen och storleken ser bra ut. Vad man kan ha den till sätter väl bara fantasin gränser för, förhoppningsvis blir det inte bara en påklistrad funktion som ingen använder (Sixaxis...?).

Priset lär ju bli bra mycket lägre än 6000kr som senast, de har nog lärt sig en del från Nintendos Wii. Man behöver inte ha bäst funktioner för att sälja bäst eller tjäna mest pengar. Min gissning är ~4000-5000kr för att man ska kunna lägga sig på en nivå som överstiger nuvarande konsolers hårdvara tillräckligt för att folk ska vara intresserade av en uppgradering.

Jag tror också att vi kommer att få se ett större fokus på mjukvara i form av Gaikai, appar och liknande än vi hade förra generationen. Man kommer fortsätta att pusha idén om att Playstation ska vara en multimediamaskin med en självklar plats i var mans vardagsrum för spel, film, musik m.m.

Medlem

Inte så mycket en spekulation men bland det mest intressanta tycker jag är om de möjligen släpper någon "bomb" och Sony fått någon stor extern utvecklare att göra något exklusivt. Nu menar jag inte sådana som Quantic Dream som sedan länge varit lojala till Sony utan något lite mer otippat.

Kanske Rockstar låter Agent göra comeback?

1
Skriv svar