MS Paint Konst. Vill gärna jobba som grafiker åt spelföretag. Kritik och råd uppskattas.

Medlem
MS Paint Konst. Vill gärna jobba som grafiker åt spelföretag. Kritik och råd uppskattas.

Hejsan, där alla Fz:are, tänkte länka en sida där jag samlat lite konst som jag målat i Ms Paint. Ni får gärna ta en titt. Ha i åtanke att allt är målat med fel hand.

En fråga jag har är, hur kommer man i kontakt med spelföretag angående grafiker?

Ni kan se fler bilder här.
[http://imgur.com/a/ahnHA]

Paint Forest (HD)

Tack på förhand! /Shleeen

Medlem

En grafiker som använder sig av paint. känns ganska unikt.

Leta upp diverse intressanta spelföretag och ring och fråga med dem?


signatur

Rwa?

phi
Medlem

Några tips:

- Börja rita med rätt hand
- Satsa stenhårt på fundamentala bitar som perspektiv, komposition, ljus, färg, anatomi m.m. Läs böcker av Andrew Loomis, Michael Hampton, George bridgman m.fl.
- Skaffa photoshop alternativt corel painter
- Posta dina alster på siter som conceptart.org och cghub.com
- Nätverka med andra på ovanstående siter
- Rita rita rita rita rita och åter rita

Om du blir riktigt duktig så kommer företagen att kontakta dig.

Skägg.
10 Chambers

De flesta studios brukar också lista lediga tjänster på deras sajter, och även ha "öppna ansökningar", det vill säga att de tar emot portfolios utan att söka efter en speciell tjänst. Som hos Dice som exempel.


signatur
Medlem

Verkligen inte illa för att vara i paint. Det här kan definitivt bli något om du satsar helhjärtat
Lycka till!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Jag tycker det var grymt bra målat om du bara använde MS Paint.

Vad det gäller komma i kontakt med företag måste du först lära dig hantverket, och detta gäller både att kunna rita på frihand och kunna "måla" i datorn. Du måste kunna Photoshop, och gärna fler program som Painter, gärna 3D-program för att kunna göra bilder med "forced perspective"...

Jag började måla någon gång 1989, och känner att jag behöver ca. 10 - 15 år till för att bli riktigt vass

Här är en av mina senaste skapelser, CD-omslag till Crash Diets nya platta "The Savage Playground"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nice, Själv känner jag mig rätt utanför som bara kan göra några simpla saker och då med blyerts

Skrivet av MMO4Life:

Nice, Själv känner jag mig rätt utanför som bara kan göra några simpla saker och då med blyerts

Du är säkert grym på andra saker, kanske headshots i CoD


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av MMO4Life:

Nice, Själv känner jag mig rätt utanför som bara kan göra några simpla saker och då med blyerts

Du är säkert grym på andra saker, kanske headshots i CoD

Det fanns faktiskt en tid då jag var riktigt grym med Railgun i Q3 Ingen av mina polare ville möta mig på DM17

Medlem

Inte dåligt, bättre än vad jag kan rita förtillfället.
Men jag tror inte att du kan få jobb som grafiker än, samt att du behöver ett bättre program än MS Paint.

Ett exempel på kvalitet som professionella grafiker gör.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

phi
Medlem

Sen är väl själva termen "grafiker" lite knasig och alldeles för bred om man ser till det du gjort. En "grafiker" för mig inom underhållningsbranschen är någon som antingen sysslar med grafisk formgivning av posters, covers, GUI eller liknande.

Du verkar snarare vara inne på environment design, illustrationer eller något åt det hållet.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av MMO4Life:

Nice, Själv känner jag mig rätt utanför som bara kan göra några simpla saker och då med blyerts

Du är säkert grym på andra saker, kanske headshots i CoD

Det fanns faktiskt en tid då jag var riktigt grym med Railgun i Q3 Ingen av mina polare ville möta mig på DM17

Game on!

Men ja, satsa på photoshop och ett 3D-program. Jag personligen gillar 3ds Max.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tackar alla för en bra respons! Ska någon gång i framtiden köpa en Tablet, troligtvis en Wacom. Blir nog till att arbeta i Photoshop. Men håller mig tillsvidare på med Paint.

Ska skicka in bilderna till Dice, kanske dom har 2 Mattias Kylén som jobbar inom företaget om man har tur. ^^

Kände inte till conceptart.org och cghub.com ! (Y)

Mer Quake åt folket!

Medlem

Wacom är riktigt bra. Köpte den lite finare modellen till tjejen, och hon sa även hon att de är suveräna, så det är ett bra köp!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Har kört med Wacom i flera år, alltid bra produkter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fint ritat. Om du vill hålla på med sådana saker så finns det olika utbildningar, Gotland, Göteborg eller Skövde har bland annat 3d utbildningar, bara se till att komma in någonstans inom den inriktningen så kommer du förmodligen finna mer information om hur du tar dig dit. Ett tips är att skicka e-mail till ett par (rätt många) som jobbar inom det du vill jobba med, fråga dom lite hur man kan gå tillväga och hur dom gjorde. Om du verkligen vill jobba med det så är det faktiskt inte så svårt att utbilda dig själv hemma med diverse program, skapa dig själv en portfolio.

Om du vågar så kan du ju alltid ta en genväg (praktik), fråga om en praktik plats, då kan du lära dig hur dom gör direkt, fast då behöver man oftast lite grund inom den branschen, som en utbildning bland annat.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tycker det var grymt bra målat om du bara använde MS Paint.

Vad det gäller komma i kontakt med företag måste du först lära dig hantverket, och detta gäller både att kunna rita på frihand och kunna "måla" i datorn. Du måste kunna Photoshop, och gärna fler program som Painter, gärna 3D-program för att kunna göra bilder med "forced perspective"...

Jag började måla någon gång 1989, och känner att jag behöver ca. 10 - 15 år till för att bli riktigt vass

Här är en av mina senaste skapelser, CD-omslag till Crash Diets nya platta "The Savage Playground"...

http://goo.gl/LimGi

Wowch! Effektfullt och snyggt som fan.

Jag behöver ett skivomslag till ett kommande album. Är du rätt person att kontakta?


signatur

Have a good time!

Medlem

Tackar! Wacom it is, well someday in the framtid.

Funderar på att plugga grafiska linjen i Skövde, bor rätt nära där och pluggar just nu till Cnc operatör i Skövde.
Vet inte riktigt om vart man skulle söka praktik, men det var en bra idé (Y)

Medlem

Någon som hade länkat Paint konsten på Existenz.se. Vet inte vem det är, men tackar han hjärtligt.
http://existenz.se/out.php?id=75358

1
Skriv svar