Sony sänker priset på PS Vita – i öst

Robot
Sony sänker priset på PS Vita – i öst

Sony meddelade idag att de sänker priset på sin trögsäljande bärbara konsol.

#sony


Medlem
Sony sänker priset på PS Vita – i öst

Tur att man åker till Japan snart då

Inaktiv

Fantastiskt. Allt som återstår nu är spel!

Medlem

konsollen är regions fri så bara att passa på fudge.

Detta sänkta pris kommer som påklistrat på två storspel som kommer till konsollen mer eller mindre exakt samtidigt

Soul Sacrifice en vecka efter samt Pantasy Star Online 2 samma dag. Jag undrar varför

PSP sålde som smör I Japan på grund av Monster hunter ( som de tyvärr förlorat till 3DS ) Men Soul Sacrifice är mer eller mindre Monster hunter i ett annat format.

Så vi får se, konsolen kanske kommer igång på rejält allvar just nu.

Medlem

Finns väl inget multiplayer i soul sacrifice? Eller har jag missat det...?

Medlem
Skrivet av Pirateslim:

Finns väl inget multiplayer i soul sacrifice? Eller har jag missat det...?

Souls sacrifice är ett multiplayer spel upp till 4 spelare ja, faktum är att det är kärnan i själva spelet.

Medlem
Skrivet av fudge:

Tur att man åker till Japan snart då

Lyckos dig, jag planerar att åka dit inom en snar framtid... en.. snar .. framtid - he-he.

Men tanken ligger i snurrar där konstant.

Men jag äger redan en PS Vita 3G, sedan mellandagsrean - ungefär.. då låg priset på den på CDON för 1599kr - vilket var cirka 44% nedsatt pris. Så köpte även med 32gb minne med då också. Det blev 2377kr totalt. Utan reapris så hade endast Vitan gått på 2799kr. =D

Medlem

jäklar va dom lär gå back för varje såld enhet om de säljer konsolen för 1300kr..
Jag som tyckte 2999 var helt ok pris för 3G-modellen vid launch, minns liksom gamla PSPn, kosta inte den typ över 4000 vid launch?

Dessutom imponerade Vitans hårdvara mig minst lika mkt vid launch som PSPn gjorde på sin tid.

Medlem

Sony måste nog sälja denna enhet med förlust. Dom gjorde samma fel som ps3an, den stora pöbeln, ni vet dom med pengar? Dom vill spela spel, dom bryr sig inte att konsolen är den bättre, att den har bättre komponenter, kan visa bättre grafik är utav bättre kvalitet rent utsagt.
Nej dom vill ha spel, spel i massor och när närmsta motståndare har dessa spel samt säljer för 2/3 utav priset då behöver man inte vara ett geni för att se hur läget kommer utveckla sig. Hoppas nu bara att alla Studios därute får tummen ur ändahålet och börjar lansera spel för vitan med.

Medlem

Hmm. Tänke att det var felstavat och det var "i höst" som avsågs, men sådan tur hade man inte.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar