Inget Destiny i år

Robot
Inget Destiny i år

Activision bekräftar att Bungies nya spel inte släpps under 2013.

#destiny, #bungie, #god-of-war-2


Moderator | Testpilot
Inget Destiny i år

Bummer... Hade man då inte kunnat släppa spelet till nästkommande konsoler?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Lär släppas till de nya konsolerna också. Är lättare att porta till ngt med högre kapacitet än lägre.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zappa:

Lär släppas till de nya konsolerna också. Är lättare att porta till ngt med högre kapacitet än lägre.

Men vem vill ha en port när det hade kunnat bygga spelet för det nya konsolerna istället? Nåväl de vet bättre än mig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tror inte de vill skjuta upp spelet ytterligare några år för att göra bättre grafik. De verkar ha jobbat med det i ett antal år för att släppa det till 360/PS3.

ELF
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Zappa:

Lär släppas till de nya konsolerna också. Är lättare att porta till ngt med högre kapacitet än lägre.

Men vem vill ha en port när det hade kunnat bygga spelet för det nya konsolerna istället? Nåväl de vet bättre än mig.

Är ju så vi PC spelare känner varje gång ett spel släpps till konsol först för att sedan portas till PC.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

det kanske blir så att det släpps till PC nu också med tanke på att det blir försenat!

Medlem

Aw ._.

Skrivet av frikktion:

det kanske blir så att det släpps till PC nu också med tanke på att det blir försenat!

PC var väl planerat har jag för mig?


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av Spökbröd:

Aw ._.

Skrivet av frikktion:

det kanske blir så att det släpps till PC nu också med tanke på att det blir försenat!

PC var väl planerat har jag för mig?

Dom har inte ens nämnt något om pc vad jag kan läsa i artikeln

Medlem

De sade först att det var bara för 360/ps3, men i en intervhu sade de att:

On the possibility of a PC version, Parsons said: "We would absolutely love to be on the PC. If you talk to the people upstairs, we play it on all platforms. So, stay tuned." No mention was made of a Wii U version.

Så vi får väl se. Jag hoppas inte de gör som med Halo, men det lutar åt det hållet :/


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av frikktion:

det kanske blir så att det släpps till PC nu också med tanke på att det blir försenat!

Försenat? Det har väl aldrig pratats om något släppdarum vad jag vet!

Medlem

Finns det inga företag som gör som apple? Presenterar och släpper samtidigt?

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av frikktion:

det kanske blir så att det släpps till PC nu också med tanke på att det blir försenat!

Försenat? Det har väl aldrig pratats om något släppdarum vad jag vet!

nej, men jag antog bara att det skulle släppas i år med tanke på alla rykten ang nästa generations konsoller.

Medlem
Skrivet av frikktion:
Skrivet av robbis:
Skrivet av frikktion:

det kanske blir så att det släpps till PC nu också med tanke på att det blir försenat!

Försenat? Det har väl aldrig pratats om något släppdarum vad jag vet!

nej, men jag antog bara att det skulle släppas i år med tanke på alla rykten ang nästa generations konsoller.

dom har arbetat på det i max 1 år det tar lite längre tid att skapa ett MMO

Medlem
Skrivet av Satakarnak:
Skrivet av frikktion:
Skrivet av robbis:
Skrivet av frikktion:

det kanske blir så att det släpps till PC nu också med tanke på att det blir försenat!

Försenat? Det har väl aldrig pratats om något släppdarum vad jag vet!

nej, men jag antog bara att det skulle släppas i år med tanke på alla rykten ang nästa generations konsoller.

dom har arbetat på det i max 1 år det tar lite längre tid att skapa ett MMO

jaha, jag trodde att dom började på det när dom sålde halo till 343.

Medlem
Skrivet av absimilard:

De sade först att det var bara för 360/ps3, men i en intervhu sade de att:

On the possibility of a PC version, Parsons said: "We would absolutely love to be on the PC. If you talk to the people upstairs, we play it on all platforms. So, stay tuned." No mention was made of a Wii U version.

Så vi får väl se. Jag hoppas inte de gör som med Halo, men det lutar åt det hållet :/

Det beror på, eftersom det är planerat till PS3 också så är det troligen inget som Microsoft har något att säga till om, och det var MS som fick dem att banta Halo till PC i den form att de tog bort co-op osv.

Medlem
Skrivet av frikktion:
Skrivet av Satakarnak:
Skrivet av frikktion:
Skrivet av robbis:
Skrivet av frikktion:

det kanske blir så att det släpps till PC nu också med tanke på att det blir försenat!

Försenat? Det har väl aldrig pratats om något släppdarum vad jag vet!

nej, men jag antog bara att det skulle släppas i år med tanke på alla rykten ang nästa generations konsoller.

dom har arbetat på det i max 1 år det tar lite längre tid att skapa ett MMO

jaha, jag trodde att dom började på det när dom sålde halo till 343.

Sålde Bungie titeln verkligen? Är ganska säker på att Microsoft som äger titeln och det var Bungie som hade ett kontrakt på att göra ett visst antal spel.. en trilogi var det ju tänkt från början och sedan blev det ju Reach och Halo wars (eller vad det nu hette). Sedan ville inte Bungie göra fler Halo spel utan gå vidare och göra något nytt, men MS ville fortsätta "mjölka" Halo och göra fler spel i serien och det blev 343 som fick ta över.

Medlem

GO Bungie för att dom vågar satsa på nått nytt!
Och det ser riktigt grymt ut om jag får säga det själv!

1
Skriv svar