Aliens: Colonial Marines

Medlem
Skrivet av Tagertswe:

http://www.youtube.com/watch?v=8J8SzBhjqaQ
Är väl det bästa som kommit från detta spelet

Haha, underbart!

Här är klippet från "Spaceballs", om någon mot förmodan inte skulle sett den:


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Skrivet av dotque:

FZ nu får ni fan söka svar på detta, hur kunde demot se så jävla bra ut och slutprodukten så mycket sämre?!

EDIT: Hade räckt med scenen där en marine kastar en handgranat och spränger skeppet för att jag inte skulle köpa det här spelet, va fan var det liksom?

Antagligen beror det på att "demon" egentligen var en film, sedan så gjorde spelproducenten Time Gate Studios SP-kampanjen och Gearbox jobbade med MP-delen.

Det var för många kockar, och Gearbox har ju fullt upp med Borderlands 2 för att bry sig verkar det som.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Förbannat, jag som var så taggad för det här spelet...

Medlem

Har inte läst om några värre buggar någonstans ännu. Finns det inga?

Intressant. Då är det ju automatiskt omkring 10.000 gånger bättre än ett antal andra titlar som släppts de senaste åren, med LOTR: War In The North som överlägsen ledare av den flocken.

Edit: det stod visst på plussidan till och med. Tja, synd att begrepp som "buggfritt" ska behöva lyftas fram på plussidan överhuvudtaget...

Skrivet av Dave Lister:

Jag har då köpt det och ångrar inte en enda krona av det iallafall
Mitt råd, spela det och få en egen personlig åsikt ^^
Själv håller jag inte med i stort sett alla rescensioner.
Visst, en del animationer är lite konstiga ibland och A.I.n kan vara korkad ibland, men har hur kul som helst när jag kör Coop med polare

jag tycker oxå spelet är helt dugligt än så länge, men kör bara SOLO

Medlem

Är Pitchford den nya Kotick?

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Det var nog det sämsta betyget för ett såpass bra spel, jag någonsin har sett! -.- Gör om, gör rätt för fan! Spelet förtjänar åtminstone en trea eller en svag fyra! Väldigt tur att du är du och jag är jag, för annars vetja fan vad jag skulle göra om dagarna xD

Bra? Du spelade nog inte samma spel som vi andra.

- Apful grafik som känns 8-10 år gammal
- Värdelösa NPC
- Osynliga väggar här och var
- Kort (Drog igenom hela skiten på 6 timmar på medel)
- Patetisk story

Ja, värdelös är inte nog för att beskriva spelet.

Hur fan de lyckades fucka upp detta med all den tid de haft är en gåta. Som tur är finns en DX10 patch som räddar lite av grafiken, men att släppa ett DX9 spel år 2013 bara för att man inte orkar eller vill fixa till DX10/11 är oförlåtbart. Tur att det finns klippska grabbar som kan ordna till sådant.
Storyn är helt värdelös. Som en full 15-åring har släppts lös med manuset framför sig. Krystat, stelt och oinspirerat.
För att inte tala om de tunna försöken att få oss, spelarna, att känna känslor för gubbar som rör sig som om de skitit på sig. "Oj, hon dog.. *snyft*". Jag kan berätta att jag tryckte på esc för jag kännde gallan samlas i min mun.
Grafiken följer iofs storyn rätt bra. Stelt, patetiskt och oinspirerat. Har de inte spenderat några som helst resurser för att fräscha upp vad de övergav när det begav sig?
Halflife 2 ser ju bättre ut.

Det finns inte ord för vad man skulle kunna göra med de som våldfört sig på vår gamla trotjänare men förhoppningsvis så rullar ett par huvuden efter det här fiaskot.

WarZ hade iaf lite underhållningsvärde.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av toast:

Även om jag hade kunnat stå ut med att grafiken blev konsolanpassad så köper jag inte hur dum AI:n är, årets flopp och vi har inte kommit igenom februari än, Bästa reviewen är Angry Joes.. han är så jävla rolig!

Du kan som sagt "hacka" lite info-filer och få DX10.
Det finns en tysk som släppt ett pack för att fixa det.
Så det värsta är att de har stöd men gav fan i att aktivera det.
Tidsbrist? (otänkbart.. 6 år, skulle inte det räcka?) Ointresse? (Kanske?) Politik? (Vi får ju inte släcka ljuset för alla konsolkids helt.)


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Jag har då köpt det och ångrar inte en enda krona av det iallafall
Mitt råd, spela det och få en egen personlig åsikt ^^
Själv håller jag inte med i stort sett alla rescensioner.
Visst, en del animationer är lite konstiga ibland och A.I.n kan vara korkad ibland, men har hur kul som helst när jag kör Coop med polare

Jag är med dig, kör med polarna och vi har massa skoj. Men sen verkar, imho, de flesta fps-spelare mer fixerade vid grafiken än underhållningsvärdet.
Har inte stött på någon bugg, ai:n är inte dummare än någon annan ai, bara lika dum, men i slutänden har jag och polarna roligt och det är det som är viktigt för mig.


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Spelet är ganska ok jag gillar att det inte är standard health regen lite är det men endå inte=P och rustning som inte skälvlagar sig skälv. Grafiken är typ som vanligt idag pga konsoler....dålig.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av wmc:

och alien trilogi vet jag heller inte om det är när det finns 4 filmer, om det inte ska va mellan 3-4 eller 2-3

Om du vill leva längre så nämner du ALDRIG 4:an igen...USCH!

Fyran hade ju scenen med fotmassagen... Min hormonstinna tonårskropp tyckte filmen förtjänade en Oscar när jag såg den första gången.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag gillar inte att gnälla...Men jag måste hålla med en stor del av kritiken mot detta spel. Jag gillar ännu mindre att "bojkotta" ett spel, men jag måste yrka på att ni inte lägger pengar på detta spel förrens det hamnar på rea (vilket kommer att hända ganska snart). Bara undvik det!

Jag spelar just nu om Aliens Vs. Predator (2010) i ett försök att glömma bort Colonial Marines :(.

det bästa är dock Aliens Vs. Predator (2000)

Skriv svar