Bioshock Infinite har gått guld
Inga nya framskjutningar att vänta då spelet godkänts av Microsoft, Sony samt de stora pc-gudarna uppe i skyn.
#bioshock-infinite, #microsoft, #sony
Vad innebär det att spel "går guld" innan de har haft release?
Andra artiklen som det handlar om spel som "gått guld" innan de ens släppts, hur vet de de? och vad krävs?
Är det bara på förhandsbokningarna eller?
Försöker inte vara dryg, bara nyfiken
Utrycket kommer från förr när dom brände ut spelet på en masterskiva som var just guldfärgad för att gå till tryckeriet
mvh
Vad innebär det att spel "går guld" innan de har haft release?
Andra artiklen som det handlar om spel som "gått guld" innan de ens släppts, hur vet de de? och vad krävs?
Är det bara på förhandsbokningarna eller?
Försöker inte vara dryg, bara nyfiken
mvh
Att det är klart och gått till tryckeriet i princip, inget attt göra med försäljning.
Fastnade inte riktigt för ettan, men dock så finns det många spel som jag inte gillade från början, gav de sen en andra chans så var det kanske bättre än man trodde.
Alla var givetvis inte så bra, men klarade ut de i alla fall.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Fastnade inte riktigt för ettan, men dock så finns det många spel som jag inte gillade från början, gav de sen en andra chans så var det kanske bättre än man trodde.
Alla var givetvis inte så bra, men klarade ut de i alla fall.
Bioshock i sig är ju ingen innovation av actiongenren direkt, det som jag fastnade för och som gjorde spelet fantastiskt för mig är att jag älskar artworken, stämningen och storyn så mycket att det andra inte spelar någon roll.
Är få spel jag fastnar så stark för och det senaste efter Bioshock var Dishonored som blivit ett av mina absoluta favoritspel, trots sina brister.
För mig ser det ut som Infinite kommer förtrolla mig på samma sätt och då spelar det ingen roll om pangandet är skit..... kommer älska det ändå
"Ingen har tidigare byggt ett spel som liknar det här."
Jag hatar sådana påståenden. Det drar ett lager av smuts över alltihop. Jänkare har ett behov av att blåsa upp allt på ett sätt som dom sällan klarar hålla.
Även om spelet är aldrig så bra, så har jag svårt att tro att det påståendet håller. Det räcker inte med "men du har aldrig sprungit i en flygande stad förut" för alla idioter och deras morsa fattar att ett sådant påstående måste följas av en i sanning annorlunda upplevese för att det ska leva upp till det.
Jag tror det kan vara riktigt bra, bara inte att det blir olikt allt annat. Men å andra sidan verkar ju alla utvecklare idag säga det. Läste det senast om både Destiny och TESO..
K9
:.:
Jag har undvikit alla nyheter om Bioshock infinite för att inte bli besviken, men snart är det releasedags o igår läste jag lite o fick en kommentar här på forumet, o nu blev jag orolig.
Vad är det för spel och hur fungerar gameplayet?
Ryktats/bekräftats om autogenererande hälsa och att man bara har två vapen? Dvs CoD/Duke Nukem Forever..
Därtill undrar jag hur man gjort med plasmids och EvE? Hackning/minigames?
Uppgradering av vapen/"karaktär"/plasmids och vad nu man kallar plasmids för i Infinite?
Would you kindly förklara detta för mig? Eller har man skalat ner allt till förmån för kidsen?
"Who looks after sleeping Angels? I do... I do... "
"Ingen har tidigare byggt ett spel som liknar det här."
Jag hatar sådana påståenden. Det drar ett lager av smuts över alltihop. Jänkare har ett behov av att blåsa upp allt på ett sätt som dom sällan klarar hålla.
Även om spelet är aldrig så bra, så har jag svårt att tro att det påståendet håller. Det räcker inte med "men du har aldrig sprungit i en flygande stad förut" för alla idioter och deras morsa fattar att ett sådant påstående måste följas av en i sanning annorlunda upplevese för att det ska leva upp till det.
Jag tror det kan vara riktigt bra, bara inte att det blir olikt allt annat. Men å andra sidan verkar ju alla utvecklare idag säga det. Läste det senast om både Destiny och TESO..
Men av vad du själv kanske sett så är det ju ett spel som ingen annat riktigt gjort förut? Eller? Svårt att säga, verkar ju ganska likt det tidigare Bioshock fast bara en ny miljö. Det där kommer jag väl förhoppningsvis få käka upp senare.
Jag har undvikit alla nyheter om Bioshock infinite för att inte bli besviken, men snart är det releasedags o igår läste jag lite o fick en kommentar här på forumet, o nu blev jag orolig.
Vad är det för spel och hur fungerar gameplayet?
Ryktats/bekräftats om autogenererande hälsa och att man bara har två vapen? Dvs CoD/Duke Nukem Forever..
Därtill undrar jag hur man gjort med plasmids och EvE? Hackning/minigames?
Uppgradering av vapen/"karaktär"/plasmids och vad nu man kallar plasmids för i Infinite?
Would you kindly förklara detta för mig? Eller har man skalat ner allt till förmån för kidsen?
"Who looks after sleeping Angels? I do... I do... "
Enligt:
http://www.complex.com/video-games/2012/12/bioshock-infinite-...
Verkar man ha en autogenererande sköld, men inte hp.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |
"Ingen har tidigare byggt ett spel som liknar det här."
Jag hatar sådana påståenden. Det drar ett lager av smuts över alltihop. Jänkare har ett behov av att blåsa upp allt på ett sätt som dom sällan klarar hålla.
Även om spelet är aldrig så bra, så har jag svårt att tro att det påståendet håller. Det räcker inte med "men du har aldrig sprungit i en flygande stad förut" för alla idioter och deras morsa fattar att ett sådant påstående måste följas av en i sanning annorlunda upplevese för att det ska leva upp till det.
Jag tror det kan vara riktigt bra, bara inte att det blir olikt allt annat. Men å andra sidan verkar ju alla utvecklare idag säga det. Läste det senast om både Destiny och TESO..
Men av vad du själv kanske sett så är det ju ett spel som ingen annat riktigt gjort förut? Eller? Svårt att säga, verkar ju ganska likt det tidigare Bioshock fast bara en ny miljö. Det där kommer jag väl förhoppningsvis få käka upp senare.
Antar att det är det som menas med första kommentaren. Spelupplevelsen lär vara åtminstone precis som tidigare Bioshock, och med andra ord inte alls olik diverse spel innan dem, men developers/utgivare är måna om att "inget är likt detta spel" eftersom det är en annan setting och plot än i något annat spel. Bottom line, alla som gör ett nytt spel som inte är en kopia rakt av säger att det är revolutionerande bara för att det naturligt skiljer sig från de spel man hämtat inspiration från/försökt att vara nyskapande gentemot.
It's something to do with quantum, isn't it?
Enligt:
http://www.complex.com/video-games/2012/12/bioshock-infinite-...
Verkar man ha en autogenererande sköld, men inte hp.
Läste igenom alla förändringar på sidan du länkade till, och förutom just begränsningen med två vapen så låter det ju bra. Står dock inget om uppgraderingar, men antar helt kallt att det fortfarande går att uppgradera sina vapen?
Googlade o hitta denna kommetaren:
"Silver Eagles (in-game currency that can be used to purchase items and upgrades in BioShock Infinite)"
Låter ju troligt då
Snack om ett 1999 läge för att tillfredställa även andra gamers än CoDare
http://www.ign.com/articles/2012/01/19/bioshock-infinite-1999...
http://irrationalgames.com/insider/announcing-1999-mode/
"As a result the choices you make in the game – from weapons upgrades to plasmid selections – will have an irreversible impact on how the game pans out. "
"It's not simply a matter of adjusting the difficulty sliders in the game – the team went much further than that."
Fan nu blev jag hypad på riktigt också
"Ingen har tidigare byggt ett spel som liknar det här."
Jag hatar sådana påståenden. Det drar ett lager av smuts över alltihop. Jänkare har ett behov av att blåsa upp allt på ett sätt som dom sällan klarar hålla.
Även om spelet är aldrig så bra, så har jag svårt att tro att det påståendet håller. Det räcker inte med "men du har aldrig sprungit i en flygande stad förut" för alla idioter och deras morsa fattar att ett sådant påstående måste följas av en i sanning annorlunda upplevese för att det ska leva upp till det.
Jag tror det kan vara riktigt bra, bara inte att det blir olikt allt annat. Men å andra sidan verkar ju alla utvecklare idag säga det. Läste det senast om både Destiny och TESO..
Men av vad du själv kanske sett så är det ju ett spel som ingen annat riktigt gjort förut? Eller? Svårt att säga, verkar ju ganska likt det tidigare Bioshock fast bara en ny miljö. Det där kommer jag väl förhoppningsvis få käka upp senare.
Antar att det är det som menas med första kommentaren. Spelupplevelsen lär vara åtminstone precis som tidigare Bioshock, och med andra ord inte alls olik diverse spel innan dem, men developers/utgivare är måna om att "inget är likt detta spel" eftersom det är en annan setting och plot än i något annat spel. Bottom line, alla som gör ett nytt spel som inte är en kopia rakt av säger att det är revolutionerande bara för att det naturligt skiljer sig från de spel man hämtat inspiration från/försökt att vara nyskapande gentemot.
Precis så. Tack för att du förstod mig iaf
K9
:.: