"Fick se Battlefield 4, kan bara säga wow!"

Robot
"Fick se Battlefield 4, kan bara säga wow!"

Du har inte sett Battlefield 4. Vi har inte sett Battlefield 4. Men någon annan har gjort det.

#battlefield-4, #ea, #medal-of-honor-warfighter


Medlem
"Fick se Battlefield 4, kan bara säga wow!"

Önskar verkligen ett futuristiskt Battlefield, i stil med 2142.


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem

1944 såklart! Nutid+ så är ju alla vapen för bra, fett trist. Kanske han som sett bf4 såg att det var som WoW för att man hittar vapen med stats när man dödar en boss mitt i kartan och har en frisöri hembasen. goty!

Inaktiv

Jag har lärt mig genom åren att inte lita på FZ's omdöme, men det ska helt klart bli intressant att se vad Battlefield 4 har att erbjuda.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Segas:

Jag har lärt mig genom åren att inte lita på FZ's omdöme, men det ska helt klart bli intressant att se vad Battlefield 4 har att erbjuda.

Tack för den kängan!


signatur
Medlem

Gå tillbaka till hur 1942 var så blir jag glad, men har ju läst att det ska fortsätta som nutid även i fyran vilket får mig att bli smått anti det hela. Lär inte förpesta min dator med ännu ett bf där dom bara vill ha detta skit. Det är ju ingen utmaning ens att försöka döda någon i bf3, knappt någon rekyl och det är för enkelt. Bf vietnam och bf 1942 så var det åtminstone utmaning i allt. Mer strategi och dylikt, nu känns det mer som rush and kill everything you can see. Aja tur mankan spela redorchestra 2 i alla fall där strategi behövs hela tiden, där går det inte att springa ensam så mycket för att kunna plocka femtioelva personer på en gång.

Medlem

Är också glad om det är WW2/Vietnam/däromkring i tiden som är settingen. Nutid och framtid har för mycket bôs som tråkar till spelandet.

Medlem

Förlåt, men är detta en nyhet? Jag känner att detta är ett twitteruttalande som borde förbli just ett twitteruttalande. Eller kommer det en "nyhet" när någon säger att dom har sett CoH2 och tycker det är "wow"?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Jag har lärt mig genom åren att inte lita på FZ's omdöme, men det ska helt klart bli intressant att se vad Battlefield 4 har att erbjuda.

Tack för den kängan!

Haha, ta det inte SÅ allvarligt, men recensioner och faktiskt spelande har väldigt, väldigt sällan varit ens i närheten av varandra.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Segas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Jag har lärt mig genom åren att inte lita på FZ's omdöme, men det ska helt klart bli intressant att se vad Battlefield 4 har att erbjuda.

Tack för den kängan!

Haha, ta det inte SÅ allvarligt, men recensioner och faktiskt spelande har väldigt, väldigt sällan varit ens i närheten av varandra.

Dåså. Vi har rätt, du har fel


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Jag har lärt mig genom åren att inte lita på FZ's omdöme, men det ska helt klart bli intressant att se vad Battlefield 4 har att erbjuda.

Tack för den kängan!

Haha, ta det inte SÅ allvarligt, men recensioner och faktiskt spelande har väldigt, väldigt sällan varit ens i närheten av varandra.

Dåså. Vi har rätt, du har fel

Haha. Låt oss komma överens om att vi är oense.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Förlåt, men är detta en nyhet? Jag känner att detta är ett twitteruttalande som borde förbli just ett twitteruttalande. Eller kommer det en "nyhet" när någon säger att dom har sett CoH2 och tycker det är "wow"?

Med tanke på att det är första gången någon utanför EA/Dice har fått spelet har det ett nyhetsvärde, ja.


signatur
Medlem

Jojo, han hade säkert inget att tjäna på det uttalandet..

Sen är det nog ingen som tvivlar på att BF4 kommer att se imponerande ut, hoppas bara dom inte blir som ID och levererar grym grafik utan själ.

Medlem

Jag hoppas på fortsatt nutid, men med mer realism och svårighetsgrad. Det ska bli vara äventyr och uppdrag än Quake om vi säger så, mindre springa och skjuta, mer spana och taktik.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

All information är bra information. FZ är en oas i gamingsverige. Ge mig mer info och rykten om allt spelrelaterat, bring it! Det kan inte bli för mycket. Däremot kanske FZs webb borde ses över? En bättre skärning av informationen för att göra det lättare att filtrera och hitta. FZ är fortfarande en webbplats men har absolut kapacitet att bli en större nav/portal. Fragzone är ett steg helt i rätt riktning.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Finns en anledning varför det kallades vanilj Battlefield :), det är därför man inte investerade i ett Battlefield 3 :P, spelen ser fina ut men är tok för gummi aktiga. Nu tid, framtid eller dåtid, måtte dom fixa lite mer skarphet.

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Jag har lärt mig genom åren att inte lita på FZ's omdöme, men det ska helt klart bli intressant att se vad Battlefield 4 har att erbjuda.

Omdöme? Det är ju en nyhet om en tweet som VDn på Gamestop gjorde, och för övrigt vad skulle han säga mer än "wow"? Att han är trött på att det bara kommer uppföljare?
Finns ingen möjlighet för honom att vara kritisk.

Inaktiv
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Segas:

Jag har lärt mig genom åren att inte lita på FZ's omdöme, men det ska helt klart bli intressant att se vad Battlefield 4 har att erbjuda.

Omdöme? Det är ju en nyhet om en tweet som VDn på Gamestop gjorde, och för övrigt vad skulle han säga mer än "wow"? Att han är trött på att det bara kommer uppföljare?
Finns ingen möjlighet för honom att vara kritisk.

Man måste ju få ha en åsikt, eller hur? Om ingen får ha en ärlig åsikt, finns det ingen mening med att läsa en nyhet - eller hur?

Medlem
Skrivet av Werzion:

Jag hoppas på fortsatt nutid, men med mer realism och svårighetsgrad. Det ska bli vara äventyr och uppdrag än Quake om vi säger så, mindre springa och skjuta, mer spana och taktik.

Nä dom kan gå tillbaka till hur deras godingar vietnam och 1942 var. Sätt in lite mer djungel och spaning och taktik så får du ett suveränt bf lir som baseras på hur gamla älsklingen var. För även dåtiden kan man göra realistisk och rolig. För mycket av moderna stridsspel nu på marknaden, vill jag spela snabba spel kan jag lira cod ( vilket jag redan gör) men bf ska vara som förr då det var en utmaning att ta ut personer. Nu kan man ju näst intill peta ner dom med långfingret och dom faller som inget alls, EA får styra och ställa på tok för mycket, vilket gör mig illamående. Tror dice hade mer att säga till om förr än vad dom har nu.

Medlem

Hela meddelandet:

"Fick se Battlefield 4, kan bara säga wow... Det nya stenålderstemat är verkligen en nystart för serien! Kör runt i Familjen Flinta-bilar och förnedra dina fiender genom att peta på dem med pinnar som du plockat upp från marken.

Handgranaterna är utbytta mot kottar som inte ger någon skada, men du har å sidan många kottar! Irritera skiten ur dina motståndare!

Jetflygplanen är numera flygödlor. Mata en flygödla med katrinplommon och flyg runt över de oroade fienderna medan matsmältningssystemet tickar på."

k3m
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag har lärt mig genom åren att inte lita på FZ's omdöme, men det ska helt klart bli intressant att se vad Battlefield 4 har att erbjuda.

Jag litar inte heller på FZs omdöme.

Medlem

Är fortfarande skeptisk till BF4. Jag hoppas verkligen att dom åtgärdat mycket av problemen som fortfarande florerar i BF3, t.ex. när folk hoppar över saker "vault" så blir man praktiskt taget odödlig. BF3 är kul men har många frustrerande fel.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av Segas:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Segas:

Jag har lärt mig genom åren att inte lita på FZ's omdöme, men det ska helt klart bli intressant att se vad Battlefield 4 har att erbjuda.

Omdöme? Det är ju en nyhet om en tweet som VDn på Gamestop gjorde, och för övrigt vad skulle han säga mer än "wow"? Att han är trött på att det bara kommer uppföljare?
Finns ingen möjlighet för honom att vara kritisk.

Man måste ju få ha en åsikt, eller hur? Om ingen får ha en ärlig åsikt, finns det ingen mening med att läsa en nyhet - eller hur?

helt rätt jag har massor med åsikter
tänkte bara att nyheten inte hade så mycket med omdöme att göra eller vad nu fz anser om saken

Medlem

Skrattretande att dom har Battlefield3 soldaten som poster för BF4, dom hinner inte ens göra ny concept art innan nästa spel ska släppas. EA har mjölkat sönder DICE, speltidningar och spelbutiker bara flinar. En gång i tiden älskade jag BF, det var mina favoritspel, nu har inget nått värde längre

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Skrattretande att dom har Battlefield3 soldaten som poster för BF4, dom hinner inte ens göra ny concept art innan nästa spel ska släppas. EA har mjölkat sönder DICE, speltidningar och spelbutiker bara flinar. En gång i tiden älskade jag BF, det var mina favoritspel, nu har inget nått värde längre

Vilken poster menar du då?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Gameboy:

Skrattretande att dom har Battlefield3 soldaten som poster för BF4, dom hinner inte ens göra ny concept art innan nästa spel ska släppas. EA har mjölkat sönder DICE, speltidningar och spelbutiker bara flinar. En gång i tiden älskade jag BF, det var mina favoritspel, nu har inget nått värde längre

Vilken poster menar du då?

Den på toppen av denna sida, joo jag känner igen den samma gubbe som på min spelkartong till BF3

k3m
Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Segas:

Jag har lärt mig genom åren att inte lita på FZ's omdöme, men det ska helt klart bli intressant att se vad Battlefield 4 har att erbjuda.

Omdöme? Det är ju en nyhet om en tweet som VDn på Gamestop gjorde, och för övrigt vad skulle han säga mer än "wow"? Att han är trött på att det bara kommer uppföljare?
Finns ingen möjlighet för honom att vara kritisk.

Det handlar inte bara om den här artikeln, förstår du väl.

Medlem
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Gameboy:

Skrattretande att dom har Battlefield3 soldaten som poster för BF4, dom hinner inte ens göra ny concept art innan nästa spel ska släppas. EA har mjölkat sönder DICE, speltidningar och spelbutiker bara flinar. En gång i tiden älskade jag BF, det var mina favoritspel, nu har inget nått värde längre

Vilken poster menar du då?

Den på toppen av denna sida, joo jag känner igen den samma gubbe som på min spelkartong till BF3

Fast det är ju en bild som skrivande reporter valt som headerbild då BF4 inte har några bilder än. Det finns inget officiellt bildmaterial på BF4 alls än så länge.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Gameboy:

Skrattretande att dom har Battlefield3 soldaten som poster för BF4, dom hinner inte ens göra ny concept art innan nästa spel ska släppas. EA har mjölkat sönder DICE, speltidningar och spelbutiker bara flinar. En gång i tiden älskade jag BF, det var mina favoritspel, nu har inget nått värde längre

Vilken poster menar du då?

Den på toppen av denna sida, joo jag känner igen den samma gubbe som på min spelkartong till BF3

Det handlar nog bara mer om att det inte finns någon concept art till BF4 så FZ kör på en bild från BF3. Inget DICE eller EA är ansvariga för.

Skrivet av Zlither:

Nä dom kan gå tillbaka till hur deras godingar vietnam och 1942 var. Sätt in lite mer djungel och spaning och taktik så får du ett suveränt bf lir som baseras på hur gamla älsklingen var. För även dåtiden kan man göra realistisk och rolig. För mycket av moderna stridsspel nu på marknaden, vill jag spela snabba spel kan jag lira cod ( vilket jag redan gör) men bf ska vara som förr då det var en utmaning att ta ut personer. Nu kan man ju näst intill peta ner dom med långfingret och dom faller som inget alls, EA får styra och ställa på tok för mycket, vilket gör mig illamående. Tror dice hade mer att säga till om förr än vad dom har nu.

Vad är det som säger att det är EA som enbart gör de dåliga besluten och DICE står för att bra i spelet (utifrån dina åsikter)??....

Sant att nutid och snabba spel a'la COD finns det onödigt mycket av.
Det jag saknar mest är nog ett riktigt Rainbow Six igen (var bra fram t.o.m. Raven Shield)... försöker få BF3/BF4 som substitut för mitt saknande av det kanske hehe

WW2/Vietnam hade inte varit fel det heller.
Framtid är nog det som är mest ointressant, då det ofta bara känns som det blir laser och phew phew haha


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Gameboy:

Skrattretande att dom har Battlefield3 soldaten som poster för BF4, dom hinner inte ens göra ny concept art innan nästa spel ska släppas. EA har mjölkat sönder DICE, speltidningar och spelbutiker bara flinar. En gång i tiden älskade jag BF, det var mina favoritspel, nu har inget nått värde längre

Vilken poster menar du då?

Den på toppen av denna sida, joo jag känner igen den samma gubbe som på min spelkartong till BF3

Det handlar nog bara mer om att det inte finns någon concept art till BF4 så FZ kör på en bild från BF3. Inget DICE eller EA är ansvariga för.

Skrivet av Zlither:

Nä dom kan gå tillbaka till hur deras godingar vietnam och 1942 var. Sätt in lite mer djungel och spaning och taktik så får du ett suveränt bf lir som baseras på hur gamla älsklingen var. För även dåtiden kan man göra realistisk och rolig. För mycket av moderna stridsspel nu på marknaden, vill jag spela snabba spel kan jag lira cod ( vilket jag redan gör) men bf ska vara som förr då det var en utmaning att ta ut personer. Nu kan man ju näst intill peta ner dom med långfingret och dom faller som inget alls, EA får styra och ställa på tok för mycket, vilket gör mig illamående. Tror dice hade mer att säga till om förr än vad dom har nu.

Vad är det som säger att det är EA som enbart gör de dåliga besluten och DICE står för att bra i spelet (utifrån dina åsikter)??....

Sant att nutid och snabba spel a'la COD finns det onödigt mycket av.
Det jag saknar mest är nog ett riktigt Rainbow Six igen (var bra fram t.o.m. Raven Shield)... försöker få BF3/BF4 som substitut för mitt saknande av det kanske hehe

WW2/Vietnam hade inte varit fel det heller.
Framtid är nog det som är mest ointressant, då det ofta bara känns som det blir laser och phew phew haha

Av vad jag märkt på senaste så känns det som att EA sitter och kommer fram med hur spelet ska se ut och när det ska utspela sig samt hur rekyl m.m ska vara för att det ska kunna anpassas till en viss typ av yngre spelare. Av rykten och det jag läst tidigare här så ska det utspela sig i nutid vilket det finns gott om redan med.
Men kollar man på hur 1942 och vietnam var så känns det som att Dice bestämde lite mer då hur spelet skulle vara, eller så har bara EA tagit sig på för mycket vatten över huvudet nu då dom ska förstöra en sådan serie. Tyckte redan då bf 2 kom att det började balla ur, visst det var rar roligare än vad bf 3 är men redan där så ballade det ur lite enligt mig åtminstone.

Många spel som redan var skit bra förr blir sämre nu då allt ska "förbättras" men blir sämre och sämre hela tiden. CoD var skit bra förr, och visst jag tycker det är bra nu med, enda jag stör mig så grovt på är tusen killstreaks, hade det varit som i mw1 så hade jag inte brytt mig. Radar, flygbombning och helikopter. Det räckte som streaks, men att överdriva det hela förstörde det en aning för mycket.

Jag hoppas bara EA och dice går tillbaka till hur bf var förr så kan jag kanske tänka på att gå tillbaka till serien, nu känns det mer bara som ett meh och jag spelar annat istället.

Skriv svar