Spelbetygen har talat – så bra är Crysis 3

Robot
Spelbetygen har talat – så bra är Crysis 3

Ros för Crysis? Eller kris för Crysis? FZ sammanställer spelkritikernas åsikter.

#crysis-3, #crytek, #crysis, #crysis-2


Medlem
Spelbetygen har talat – så bra är Crysis 3

Ettan var bra för det råkade släppas före Call of Duty: Modern Warfare.

Medlem

Svårt att lita på betyg som släpps innan release dagen, då i många fall är ungefär "minst 8/10 annars får ni inte släppa recensionen"

Lita mest på det minsta företaget som ger sämst betyg, de är oftast mer kritiska än de stora som ger 10/10 på allt

Medlem

Snittbetyget 86/100 på Crysis 2 är ju helt vansinnigt. Fruktansvärt trist spel som slängde bort precis allt som var bra med ettan.. Tyvärr verkar del 3 vara mer av den varan.

Medlem

Det går utför på betygskalan men det skiter jag i, gillade de tidigare spelen. Detta ska inhandlas snarast möjligt

Moderator | Testpilot
Skrivet av kebbe:

Snittbetyget 86/100 på Crysis 2 är ju helt vansinnigt. Fruktansvärt trist spel som slängde bort precis allt som var bra med ettan.. Tyvärr verkar del 3 vara mer av den varan.

3an sägs ju vara en blanding av det bästa från båda spelen. Förstår dock inte varför vi inte får ett öppet spel som ettan som alla säger att det vill ha, men ah spelet säljer och varför ska man ändra på ett vinnande koncept?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har inte spelat trean och har inga planer på att göra det heller. Men om den genomsnittliga betyget sjunker med varje utgåva så borde Crytek inse att de gör fel, och se över vad som gjorde ettan så pass bra.


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Inaktiv

Snart hör vi EA gråta. "Men det var ju inte så dåligt, spelarna måste vara rädda för verkligheten"

En förlust för EA är en seger för industrin!

Inaktiv
Skrivet av Ostfarfar:

Jag har inte spelat trean och har inga planer på att göra det heller. Men om den genomsnittliga betyget sjunker med varje utgåva så borde Crytek inse att de gör fel, och se över vad som gjorde ettan så pass bra.

De vet vad som är fel, men att göra en öppen värld kräver mycket testande, vilket EA inte tillåter. EAs spel ska släppas snabbt.

Medlem

Crysis 1 forever <3

När jag hoppade ut ur flygplanet första gången så fick man nerdgasm så det stod härliga till.

Medlem

Var sjukt taggad inför första Crysis, köpte ny värstingdator lagom till release med bla gtx8800 när det var helt nytt....

Så när jag väl satte mig ner och spelade var det mest 'meh', det var snyggt och var lite kul att spring runt och leka lite men överlag tyckte jag det var tråkigt, spelade nog inte ut halva storyn ens.
Köpte därför inte tvåan före det låg ute för en mindre summa, vilket jag ångrar då dom tagit bort det lilla som var kul i ettan

Så Crysis 3 är nog inget för mig tror jag....

Medlem

Fredrik i mitt hjärta <3

Dina små ordlekar och underliga meningar mättar min "dåliga" humor


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Crysis 1 fysik var grymt kul att leka runt med

Medlem
Skrivet av Apministern:

Fredrik i mitt hjärta &lt;3

Dina små ordlekar och underliga meningar mättar min "dåliga" humor

Han är vår allas underliga lilla bamseponny!

Redaktör
Ponny
Skrivet av LordVaakos:
Skrivet av Apministern:

Fredrik i mitt hjärta &amp;lt;3

Dina små ordlekar och underliga meningar mättar min "dåliga" humor

Han är vår allas underliga lilla bamseponny!

Naw, you guys!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ännu ett techdemo från Crytek antar jag. Deras spel är så tråkiga så man tröttnar efter ett par timmar.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av kebbe:

Snittbetyget 86/100 på Crysis 2 är ju helt vansinnigt. Fruktansvärt trist spel som slängde bort precis allt som var bra med ettan.. Tyvärr verkar del 3 vara mer av den varan.

3an sägs ju vara en blanding av det bästa från båda spelen. Förstår dock inte varför vi inte får ett öppet spel som ettan som alla säger att det vill ha, men ah spelet säljer och varför ska man ändra på ett vinnande koncept?

Enligt Crytek själv så är inte ettan nämnvärt öppen.
Bara en illusion av frihet, enligt dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelet blir väl som vanligt ett benchmarkvektyg och inte ett "spel".


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Destructoid brukar vara rättvisa med betygen

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av kebbe:

Snittbetyget 86/100 på Crysis 2 är ju helt vansinnigt. Fruktansvärt trist spel som slängde bort precis allt som var bra med ettan.. Tyvärr verkar del 3 vara mer av den varan.

3an sägs ju vara en blanding av det bästa från båda spelen. Förstår dock inte varför vi inte får ett öppet spel som ettan som alla säger att det vill ha, men ah spelet säljer och varför ska man ändra på ett vinnande koncept?

Enligt Crytek själv så är inte ettan nämnvärt öppen.
Bara en illusion av frihet, enligt dom.

och det har de rätt i. Men det var bättre än tvåan.

sen är jag väldigt trött på pilbågar. Känns som att allts ska innehålla det...med tanke på hur hitech de ser ut att vara så kan man undra hur praktiskt det är med ganska begränsad ammo. borde vara lite svårt att hitta fler pilar tycker man


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Gamespot går alltid att lita på då det gäller betyg. Genom alla tider tycker jag personligen att de stämt in. Både deras egna bedömning och medelvärdet av alla gamers som där också röstar själv.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Ettan var bra för det råkade släppas före Call of Duty: Modern Warfare.

Ettan var bra pga nanosuiten och vapen modifieringen, något som knappt finns i tvåan och trean.
Sen så var multiplayer mycket mer interessant

Medlem
Skrivet av Efraim:

Gamespot går alltid att lita på då det gäller betyg. Genom alla tider tycker jag personligen att de stämt in. Både deras egna bedömning och medelvärdet av alla gamers som där också röstar själv.

jag vet inte om du menar allvar eller om jag missar sarkasmen...gamespot är väl en av dem man litar minst på. De har ju blivit mutade flera gånger och säkert fler gånger än vad som är känt.

Det enda man ska lita på är ens egen åsikt. Man kan inte lita på något som har pengar inblandat...känns det som iaf.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Crysis har alltid saknat känsla tycker jag, spelen känns alltid känslokalla vilket är synd för dom är riktigt duktiga på det tekniska, med den kompetensen vad gäller både ljud och bild hade dom kunnat skapa något fantastiskt med lite annan direktion och om dom vågade göra något annat än en straight forward shooter.

Men ska nog kika lite live streams innan jag bestämmer mig vad gäller 3an, man kan ju bli positivt överraskad.

Är inte Crysis 3 värd en ruta med tidsangivelse som räknar ner till recensionen publiceras ala BF3?

Medlem
Skrivet av Floppydick:

om dom vågade göra något annat än en straight forward shooter.

Ettan var ju allt annat än en "straight forward shooter".

Medlem
Skrivet av kebbe:

Snittbetyget 86/100 på Crysis 2 är ju helt vansinnigt. Fruktansvärt trist spel som slängde bort precis allt som var bra med ettan.. Tyvärr verkar del 3 vara mer av den varan.

Sant som det är sagt.

Inaktiv

nu har jag läst recensionerna, och kommit fram till att jag hellre spenderar pengarna på big mac & co

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Efraim:

Gamespot går alltid att lita på då det gäller betyg. Genom alla tider tycker jag personligen att de stämt in. Både deras egna bedömning och medelvärdet av alla gamers som där också röstar själv.

jag vet inte om du menar allvar eller om jag missar sarkasmen...gamespot är väl en av dem man litar minst på. De har ju blivit mutade flera gånger och säkert fler gånger än vad som är känt.

Det enda man ska lita på är ens egen åsikt. Man kan inte lita på något som har pengar inblandat...känns det som iaf.

Jag har alltid själv tyckt att betygen där stämmer med det jag själv skulle gett spelet. Ofta så ligger Gamespots egna betyg å det som spelarna tycker själva där rätt likt.
Om de är mutade lr inte, det vet jag inget om. Men för mig har det alltid varit ett ställe där jag tittat efter betyg å recension, och därefter bestämt mig om spelköp. Och hittils har jag aldrig varit missnöjd

Jag har kanske bara haft extremt med tur alla ggr jag litat på deras betyg, men det tror jag inte.

Medlem

Vad betygen säger mig:
Ett kul tidsfördriv ett par kvällar, sedan har man avslutat det. För att månaden senare totalt har fallit i glömska i ens huvud, som Crysis 2.

12
Skriv svar