Så trött på FZ's nuvarande stämning..

Medlem
Så trött på FZ's nuvarande stämning..

Börjar tröttna på detta nu.

FZ är ett av mina favorit-tillhål, men i varenda j*vla kommentarsfält så pågår det personangrepp, hat mot praktiskt taget alla spelföretag som vi faktiskt aktivt spelar spel ifrån, lite mer personangrepp, medvetet dålig grammatik och dålig attityd mot FZ Crew.

Det börjar bli rätt tröttsamt nu. Kan man inte bara acceptera att alla tycker olika, och att om man måste diskutera så kan man göra det på en trevlig nivå?

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Moderator | Testpilot
Så trött på FZ's nuvarande stämning..

Håller med, jag gjorde ett inlägg förut där vi diskuterade lite (där Calle och Sebbe var med) och har för mig båda två sa något i stil med "Vi ser för det mesta allting positivt". Vad jag tror de menade var nog att många "skräpkommentarar" är de blinda för medans folk kan klaga fast på "rätt sätt" också.

Men jo, det har blivit tråkig stämning senaste tiden tycker jag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Håller verkligen med här, tycker tyvärr att majoriteten av alla forum nu för tiden har exploderat ut i vem som ska va mest badguy.

Skulle verkligen vara kul att se om alla dessa beter sig så i arbetslivet tex.
Visst skall man få argumentera men som du säger måste man väl kunna hålla en normal ton, här låter det mer som tonåringar som skriker på mamma efter mera cola från datorn.

Tråkigt utveckling...

Medlem

Jag är en av de som förespråkar sina riktigt namn som användarnamn, så kan man inte gömma sig bakom ett nick längre. Har sett det med framgång på många andra forum.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Nu vill jag inte verka otrevlig eller dylikt, men när du skriver "fz befolkning", låter det som att du drar alla över en kam. Kanske jag som missförstår dig?

Håller med dig om att stämningen på forumet inte är riktigt sunt.
Kan också bero på att fz har blivit mer "acceptabel" vad gäller en större målgrupp?

En del kanske t.o.m har slutat skriva i forumen överhuvudtaget för att de känner sig dåligt behandlade. Nu minns jag inte allt som har hänt, men ett exempel var när fz fått tag i betanycklar till diablo III som många ville prova på. Massor av nya användare registerade sig ENBART pga detta och tillför inte sidan något alls.
Dessa fick friskt delta i tävlingarna och en del verkade t.o.m en aning sadistiska. Enligt min uppfattning, tolkades detta av många (inklusive mig själv) som ett tecken på att man inte värnar om den kommunity som varit fz trogna under så lång tid. Nu fanns det ju säkert trogna läsare som kanske inte brukar skriva något i forumen, men som ändå bidrog till en bättre plats för oss alla.

I många fall har jag skitit i att tillföra något överhuvudtaget. Andra gånger kan jag vara rätt negativ också och det händer att jag uttrycker mig både klumpigt och otrevligt. Precis lika självklart som att jag kan hylla utvecklare/spel till skyarna. Om någon har tagit illa upp för något jag har skrivit, ber jag isf om ursäkt för det.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Stag:

Jag är en av de som förespråkar sina riktigt namn som användarnamn, så kan man inte gömma sig bakom ett nick längre. Har sett det med framgång på många andra forum.

Ja, har också tänkte på det litegrann, problemet är tyvärr fortfarande att många helt enkelt väljer falska namn istället och fortsätter som vanligt.

Medlem

@Lepr; Jo, men det blir svårt om man har en automatisk kontroll mot personnummer.. Behöver inte vara speciellt mycket jobb, då mycket av det kan skötas automatiskt.

Skrivet av magma:

Nu vill jag inte verka otrevlig eller dylikt, men när du skriver "fz befolkning", låter det som att du drar alla över en kam. Kanske jag som missförstår dig?

Självklart menar jag inte alla, jag som uttryckte mig klumpigt. Edit: Fixade rubriken till lite mindre missvisande.

Och ja, en av de som försvunnit är ju allas våran Tybalt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Självklart går det att lösa så, blizzard ville ju ha det till sina forum men communityt skrek sig till ett nej.

Hade tyckte det var en bra idé, hjälper säkert något.

Moderator | Testpilot

Tycker man inte ska behöva gå ut med sitt namn om man verkligen inte vill. Sedan tillförde Diablo III Betan många nya användare och många "träffar" vilket hemsidan och företaget tjänar på.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nej det är synd att ändra regler så att folk blir tvugna att göra något de kanske inte vill. Men något anser jag måste göras. Det är alltför mycket personangrepp och dålig attityd.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Är väl att ha fler och hårdare mods isf, problemet är att det då kommer bli tjaffs i alla trådar om hur dåliga moderatorerna är etc.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Stag:

Nej det är synd att ändra regler så att folk blir tvugna att göra något de kanske inte vill. Men något anser jag måste göras. Det är alltför mycket personangrepp och dålig attityd.

Det funkade ju bra på Aftonbladet men det är ju ett helt annorlunda ställe än det här också. Tja jag vet inte, jag har själv inte problem att stå för vem jag är men många kanske inte vill att alla ska veta hur de ser ut osv. Samt att man kanske inte får lika mycket seriösa saker skrivna just för att folk inte känner sig "skyddade".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Det här är ju en trend på internet. Samtidigt skapar folk flera användare för att kunna vara extra jävliga.

Typ-exemplet är ju en rasist som skapar en användare som typ heter Muhammed och hatar svenskar. Detta är väl mest poppis på Aftonbladet iofs.

Jag har aldrig märkt något särskilt mot mig själv, även fast jag är i en rätt utsatt situation som "offentlig person". Men den attityden som många slänger med hade fått allvarliga konsekvenser i verkliga livet. Antingen hade de fått se någon bryta ihop, eller fått svälja en tandrad.

Däremot tycker jag folk borde få vara anonyma, men att de som inte tolererar otrevlig attityd säger ifrån istället. Visa att majoriteten är för en god ton och att man kan tycka olika utan att man blir Hitler.

Tack för mig. Du verkar förståndig


signatur

I am the black wizards.

Skribent

Tänkvärt om ett ämne som alltid är aktuellt att diskutera. Alla vinner på sakliga diskussioner utan personangrepp och medvetna provokationer.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Nu vet jag ju inte vart FZ har satt gränserna för vad de tycker är acceptabelt i forum och kommentarer men de gånger jag valt att anmäla inlägg för att jag tycker de är helt uppåt väggarna tokiga har det aldrig lett någonstans och kommentarerna fått vara kvar. Kanske är jag bara för "känslig" men jag tycker inte påhopp och elaka off-topics hör hemma någonstans. Nu för tiden struntar jag bara i att läsa inlägg/trådar så fort jag tycker det är för mycket trolling eller för otrevligt.

Rubriken antyden att det var bättre förr, vilket det kanske var, men vad är det då som har hänt som orsakat det ? Inte var det en ändring från Riktiga Namn till Alias i alla fall.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Håller väl mer eller mindre med, jag vet dock att jag själv varit förjävlig, men bestämde mig för att ändra min attityd. Har blivit bättre hoppas jag !

Men det är mycket kontroversiellt, eftersom att alla har sin egen synpunkt på det hela och som de mesta på internet så brukar folk visa sina åsikter om detta på ett väldigt aggressivt sätt i skrivandet.

Vissa är helt enkelt mer på att visa sin åsikt och klanka ner på andra som inte tycker likadant. Hade varit trevligt ifall dem vissa kunde tagga ner och visa sin åsikt men respektera andras.

Medlem

Tycker man bör kunna hålla sig borta från personangrepp iaf.
Det är de minsta man kan begära.

Medlem

Vad jag hatar mest är när någon ska vara lite ''rolig'' och kanske dra till med en meme eller någon annan ''jättekul'' trollbild bara för att dumförklara eller trycka ner någon. Det händer ju dock mest när någon kanske säger något uppenbart eller liknande. Har själv inte hänt mig men jag blir mest irriterad av att se dessa meme's hela jäkla tiden...

Medlem
Skrivet av Parzec:

Rubriken antyden att det var bättre förr, vilket det kanske var, men vad är det då som har hänt som orsakat det ? Inte var det en ändring från Riktiga Namn till Alias i alla fall.

Nej, det var det inte, men det kanske skulle kunna ge en boost åt rätt håll iallafall.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det som ändrats är att FZ blivit större och fått mer medlemmar. Konstigare än så är det faktiskt inte.

Medlem

Sen får man faktisk ta det hela med en nypa salt. Håller man på och diskuterar något ämne och någon hoppar in och är riktigt otrevlig brukar jag inte ens bry mig om denne. Man diskuterar vidare med dom som gillar ämnet. Pallar inte lägga tid på att argumentera med personer som försöker kränka en bara för man inte delar deras åsikter.

EDIT: stavning

Inaktiv

Om vi människor skulle kunna acceptera andra så skulle vi inte ha några riktig stora problem med religion eller annat dylikt.

Det händer konflikter över allt inte bara på internet. Bara acceptera och leva vidare. Är du trött på det så sluta vara inne på sidan. Finns många sidor där man inte ser kommentarer fall du inte klickar vidare.

Medlem

Jag är den enda i hela världen som har mitt namn, så om man söker på det får man bara resultat om just mig. Jag skulle aldrig vilja använda mitt riktiga namn just pga den anledningen. Dvs att alla kan se vad jag tycker och tänker om precis allt. Så forum där man "måste" använda sitt riktiga namn väljer jag bort.

Medlem

Fall, din lösning är ungefär som att säga "Jag gjorde det inte, så jag behöver inte bry mig."
Självklart vet jag att det sker konflikter överallt, hur skulle jag inte? Men varför ska man acceptera att folk beter sig som svin och leva vidare utan att ens försöka? Det är precis det som leder till att det eskalerar och blir värre.

Jag tänker inte lämna en sida jag älskar att vara på för att folk beter sig illa. Då tycker jag att det är en mycket bättre lösning att medlemmarna kanske kan jobba tillsammans för att lösa problemet.

Skrivet av KlasD:

Sen får man faktisk ta det hela med en nypa salt. Håller man på och diskuterar något ämne och någon hoppar in och är riktigt otrevlig brukar jag inte ens bry mig om denne. Man diskuterar vidare med dom som gillar ämnet. Pallar inte lägga tid på att argumentera med personer som försöker kränka en bara för man inte delar deras åsikter.

EDIT: stavning

Självklart kan man ignorera det. Men jag har nu praktiskt taget slutat kommentera på nyheter helt, just för att det nästan alltid går till personangrepp och aggressiva diskussioner där.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Självklart kan man ignorera det. Men jag har nu praktiskt taget slutat kommentera på nyheter helt, just för att det nästan alltid går till personangrepp och aggressiva diskussioner där.

Tycker det är synd att du slutar kommentera pga sådana skitsaker. FZ-forumet behöver folk som kan diskutera saker i en vuxen ton. Jag får väl erkänna att jag inte heller orkat hållit igång konversationerna på sista tiden, dock mest pga arbete och annat. Eller så är det åldern.

Medlem

Det är mest för mig att man inte kan hålla diskussionen utan att den andra halvan av diskussion börjar kalla en för saker och kasta paj. Man tappar liksom suget då.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skägg.
10 Chambers

Anmäl alla påhopp så städar vi bort dem. Och var ett exempel (det är ni redan) så bygger vi bättre stämning!


signatur
Medlem

Jag anmäler allt jag ser som har dålig attityd, men måste nog också få säga att det är lite slappt ibland med vad som händer med anmälda inlägg.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Jag anmäler allt jag ser som har dålig attityd, men måste nog också få säga att det är lite slappt ibland med vad som händer med anmälda inlägg.

Det är nog svårt för moderatorerna att hålla jämn takt med så många läsare och inlägg per dag.

Det bästa vi kan göra tror jag är att synas, ignorera (försöka i alla fall) idiotiska inlägg och anmäla dom. Desto mer "bra" kommentarer och inlägg som syns, desto bättre upplevs det.

Medlem

Helt sant. Lösningen skulle alltså kunna vara att presentera fler bra posts för att helt enkelt spola bort de dåliga.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

12
Skriv svar