Baldur's Gate släpps till Mac på fredag

Robot
Baldur's Gate släpps till Mac på fredag

För dig som är en Mac-ägare och samtidigt rollspelstokig, blir det en rolig fredag.

#baldurs-gate-enhanced-edition, #bioware, #beamdog


Medlem
Baldur's Gate släpps till Mac på fredag

Att gamla klassiker även släpps för Mac är ju trevligt, även GoG.com börjar ju få en hel del Macspel i listorna.

Men plattformsberoende spel är snart förhoppningsvis en del av det förflutna. Med tjänster som Steam där spelen fungerar på alla plattformar det finns en klient till så minskar betalningsviljan att köpa en version till varje plattform man äger.

Jag köpte Civ 5 via Steam för PC, och när sedan Macversionen kom så kan jag utan att betala extra även spela det på min Mac. Så ska det gå till.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Medlem

Kan dom inte fixa lite till Linux när dom ändå håller på? för så mycket större är väl inte en Mac som spelmaskin?


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

phi
Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Kan dom inte fixa lite till Linux när dom ändå håller på? för så mycket större är väl inte en Mac som spelmaskin?

Marknaden och vinstpotentialen är extremt mycket större på OSX än Linux. Fler användare av OSX helt enkelt.

k3m
Medlem

trevligt för macusiasterna Jag rekommenderar det här spelet starkt.

1
Skriv svar