"Fick se Battlefield 4, kan bara säga wow!"

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Mytacism:

Massa dravel

Nostalgiglasögon? Ta av dig fanboihatten och förstå att utveckling bör gå framåt. BF3 är snyggt, därutöver är det ett riktigt dåligt spel. Det är så fullt av buggar och "features" som ligger kvar sen BF1942 och ännu inte är tillrättat.

Utvecklingen med BF3 har gått framåt i snyggare spel.
Utvecklingen med BF3 har gått bakåt på alla andra punkter som är viktiga.
GG?

Men visst, om k1dz3n idag föredrar grafik före spelbarhet så fine, det är okej om du gör det. Tro bara inte att alla har samma okänsla för spel som du.

Och var försöker du komma? Jag har inte sagt ett ord om någon grafik eller spelbarhet.
Ingen gillar meningslösa och ogrundade personangrepp, väx upp.

Men du tar BF3 i försvar för att BF2 har brister. Bra där! Du vet... Ord när de skrivs, de betyder något. Det gjorde även dina. Stay in school!

Och?
Jag har åtminstone en åsikt baserad i verkliga världen (att BF2 knappast var mycket mindre fel-/buggfritt) medan du snarare lider av det klassiska "Det är mainstream att hata X, jag har inga argument till varför det är så dåligt och därför är jag otrevlig emot alla som inte håller med"-syndromet.

En åsikt baserad i verkliga världen. Sjukt snyggt att försöka få det att låta bra. Det är bättre att ha en verklig åsikt baserad på riktigt fakta och inte bara på massa dravel. Det syns att du bara har åsikt för nymodigheter och inte bryr dig ett skit om det är bra eller dåligt.

BF3 är i särklass det ända spelet i Battlefields historia som är otroligt dåligt ur många synvinklar. Det är snyggt, förstörbarhet och det är lätt att spela. Dom ända 3 bra egenskaperna spelet har. Resten är bara bakåtsträvande. Och även i dom 3 bitarna av spelet så är det massa som är dåligt.

Först och främst är BF3 ett hundratal gånger mer buggigt än vad BF2 någonsin varit. Det hjälper inte att bara en ytterst liten del av spelets buggar har blivit fixade. Vad gör det värre är att många av buggarna som har fixats inte är dom värsta.

Sen finns det ju så klart det mytomspunna delayen i spelet. Heeeeelt sjukt vad DICE längger manken på att inte fixa delayen och sedan dra fram skitsnack som att det finns mycket på servern som måste göras etc.etc. Det skitsnacket funkar inte på folk som är mer tekniskt insatta.

Detta är bara en liten del av vad som är fel i BF3 men det är lungt dom kommer fixa det..... Säger idioterna som fortfarande spelar spelet 15 månader efter beta släppet.

Jag har själv spelat 1700-2000h BF2, 900h BF3 samt minst lika mycket BF1942 och några hundra BC2 och att påstå att BF3 inte är "ett bra spel" eller att det skulle vara "obattlefieldiskt" är rent strunt, allt finns där, självklart har det problem, hitboxen är kass bl a. men hitboxen var mycket sämre i BF2 (inget spel är perfekt).

Om du inte håller med om att BF2 hade något av dom problem jag listade upp i första inlägget så måste jag ifrågasätta om du ens spelade det speciellt de första månaderna då det var sjukt buggigt.
Att sitta här och mässa om hur mycket bättre BF2 är dumstridigt och felaktigt då BF2 hade liknande och lika många problem i sig.

Dessutom är det onödigt att kalla alla som gillar BF3 för "idioter", synd att folk inte kan ta att man tycker olika utan att påhoppen börjar hagla.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Davwve:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Jag har lärt mig genom åren att inte lita på FZ's omdöme, men det ska helt klart bli intressant att se vad Battlefield 4 har att erbjuda.

Tack för den kängan!

*Host* The Witcher *host, host*
http://www.fz.se/artiklar/recension/20071103/the-witcher/?pag...

Intressant. Själv skulle jag knappast såga en hel site pga en recension som en spelrecensent på siten skrivit en gång i tiden och som jag inte råkade hålla med om.

Om siten väljer att ta in en nyhet, om det så bara är hype, vad har det med den gamla recensionen att göra? Kan inte se någon logisk koppling alls i det resonemanget.

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av lang:
Skrivet av pelson:

Vad skuile möjligen kunna vara så mycket bättre än BF3? BF4 kommer ju fortfarande vara ett jävla multiplatformspel, redan där vet man ju exakt vad man kan förvänta sig.

och bf3 finns bara på pc?
Utvecklad för konsol sen portad till pc.

Knowledge is power.

Där har du faktiskt fel min vän. BF3 utvecklades till PC i första hand men pågrund av den korta utvecklings perioden och att dte är svårare att göra PC spel än konsol spel så fick PC versionen mer buggar. Sedan så är både conceptet och tekniken med battlelog väldigt nytt och har sina fördelar och nackdelar och är ganska buggigt tyvärr.

Vad lang sa. Det utvecklades aldrig till PC först. Det va bara ett marknadsförings trick för att öka hypen.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Vågar man hoppas på att dom minskat ner solen till acceptabel nivå och tagit bort blåfiltret?

Medlem

Undra om de upptäckt det här optiska fenomenet som i folkmun kallas "färg".
Nu när det kommer ett spel som gör det värt att skaffa Origin(SimCity) så kan man ju fundera på BF4 i alla fall.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Ok vad kräver BF4 då, DX12 så alla blir tvingade att köpa Windows 8 mot sin vilja? Jag kommer aldrig köpa nåt mer BF oavsett hur snyggt det än är


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Jag är jäkligt nöjd med BF3. Det enda jag spelat mer är nog Quake 3 (och hela Quake-serien) under sin storhetstid och Rainbow Six: Raven Shield.

Oavsett tidsepok så hoppas jag på några snäpp mer mot realism och några snäpp bort ifrån CoD/MoH. Inte mycket, själva gameplay och bra flyt i spelet ska finnas kvar, men bunny-jumping m.m. och kaotiskt springande vill jag ska försvinna/minska. Det känns så mainstream (i brist på bättre ordval) och hjärndött när det bara springs runt som fan, alla stressar för att få kills och det blir bara slakt. Saknar när taktik, (mer) samarbete och hjärna var mer fördelar och värderades.

Sen får spelet gärna bli smutsigare på mer eller mindre alla möjliga sätt. Grafiken får självklart gärna vara på topp, men krig är inte vackert, BF3 (och nästan alla andra spel!?) är för glada och färgstarka i sina grafiska profiler eller så. Klart det kan få vara fint väder och rena områden/banor ibland, men glöm inte när det är riktigt mörkt, eller lerigt och skitigt ute i skogen och man hatar livet lite samtidigt som man älskar det (Ah, militär-minnen hehe)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Grafiken är ALLT, eller hur var det nu...?


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

EA nuff said.

Medlem
Skrivet av Werzion:

Jag är jäkligt nöjd med BF3. Det enda jag spelat mer är nog Quake 3 (och hela Quake-serien) under sin storhetstid och Rainbow Six: Raven Shield.

Oavsett tidsepok så hoppas jag på några snäpp mer mot realism och några snäpp bort ifrån CoD/MoH. Inte mycket, själva gameplay och bra flyt i spelet ska finnas kvar, men bunny-jumping m.m. och kaotiskt springande vill jag ska försvinna/minska. Det känns så mainstream (i brist på bättre ordval) och hjärndött när det bara springs runt som fan, alla stressar för att få kills och det blir bara slakt. Saknar när taktik, (mer) samarbete och hjärna var mer fördelar och värderades.

Sen får spelet gärna bli smutsigare på mer eller mindre alla möjliga sätt. Grafiken får självklart gärna vara på topp, men krig är inte vackert, BF3 (och nästan alla andra spel!?) är för glada och färgstarka i sina grafiska profiler eller så. Klart det kan få vara fint väder och rena områden/banor ibland, men glöm inte när det är riktigt mörkt, eller lerigt och skitigt ute i skogen och man hatar livet lite samtidigt som man älskar det (Ah, militär-minnen hehe)

Det låter som om du bör testa Ghost Recon Online, det är förvisso inte jätterealistiskt med optiskt kamoflage och forcefields som skyddar mot kulor, men den taktiska biten klår alla andra shoters på marknaden just nu. Du spelar en av 3 klasser och din klass, till skillnad från i BF3 avgör HUR du spelar spelet. Du ser ingen kubba runt med snipperbössan på frontlinjen... Annat än den där stackars nooben som försökte spawncampa men sedan insåg att det inte går i GRO.

En annan feature är att spelskaparna tagit sig tid att färglägga spelet också....


signatur

// Bacon <3

Medlem

tyvärr tror jag att vi aldrig kommer att se BF som det var förr.. inte sålänge EA håller i spakarna, allt handlar om att det ska vara ett cod med fordon för att locka kidsen. jag hoppas ett annat företag ser tillbaka till de gamla bf spelen och gör ett nytt grymt modernt riktigt BF.. för egen del så skulle jag uppskatta ett 1942 eller ett modernt om det är som bf2. ska tilläggas att jag har över 450h gameplay i bf3

Medlem

Det klart att han är imponerad, det måste han ju vara, precis som 90% utav FZ reportrar, det hjälper ju till och sälja spel = högre intäkter för div tidningar och websidor.

Sälj en produkt vare sig den är bra eller dålig och tjäna mer pengar, precis som med jultidningar, fast skillnaden är att det går till en god sak, men någon tjänar grymma pengar på det.

om folk vågade säga emot lite mer så hade kraven på producenterna ökat och konsumenterna hade fått mer för pengarna.


signatur

Denon / Pioneer

Skriv svar