Spelbetygen har talat – så bra är Crysis 3

Medlem

Äh, skit i detta, snart kommer Bioshock Infinite!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

"Remarkably easy, all the way to the end Lacks the standout battles of earlier games in the series AI is easily exploited."
finns det något mer man behöver veta?

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Snittbetyget 86/100 på Crysis 2 är ju helt vansinnigt. Fruktansvärt trist spel som slängde bort precis allt som var bra med ettan.. Tyvärr verkar del 3 vara mer av den varan.

haha fick det så bra? en vanlig korridorspangande utan något extra ju, helt ok spel jamen men inget "Crysis/HL/Bioshock".

Trean ska bara ha en ca 6timmars lång kampanj, men enligt gametrailers vara välgjord och innehålla det som är bra från ettan o tvåan. Däremot förklaras det tydligen lite eller inget alls vad som hänt mellan de (30? år?) mellan del två och tre.

Tror ändå att det är ok om ett tag, köpte tvåan för 10-20 dollars så får väl passa på när trean går ner i pris.

Vore fint med ett nytt fps då som höjer ribban lite, Som Far cry 1, Crysis 1, Half Life 1, No One lives forever, första CoD.

Ni vet något nytt som man bara inte kan sluta spela o älskar så mycket. Dat FPS helt enkelt, fast 2013.

edit: Självklart ska man inte lita alls på betyg som kommer innan spelen, speciellt inte från Gamespot, dom har ju fått betalt och sparkat folk med "fel" åsikter, ändrat betyg i efterhand osv..
Forum är ju bäst helt enkelt, eller testa själv..

Medlem

Gillade ettan och tyckte tvåan var helt ok. Ser fram emot 3an.
Anmärkningsvärt är att Edge gav spelet 6 av tio möjliga poäng och att de gav de nyss utgivna Alien spelet 5 av 10 möjliga poäng. Så dålig kan det ändå inte vara. Grafik-kvalitén ser ju faktiskt ut att vara från nutid.

Inaktiv

Det är vi konsumenter, vi som köper spel, som ger dem mest trovärdiga betygen. Inget illa mot FZ.

Medlem

Shit, litar aldrig mer på EGM efter deras Colonial Marines recension som var så pass fräck att recensenten inte ens var diskret med att han var mutad!!

2an var så rutten att jag håller mig undan 3an ett tag, Crysis dog efter Warhead


signatur

Game long and prosper

Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av LordVaakos:
Skrivet av Apministern:

Fredrik i mitt hjärta <3

Dina små ordlekar och underliga meningar mättar min "dåliga" humor

Han är vår allas underliga lilla bamseponny!

Naw, you guys!

Instämmer - Nätkärlek


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Shit, litar aldrig mer på EGM efter deras Colonial Marines recension som var så pass fräck att recensenten inte ens var diskret med att han var mutad!!

Här är den:
http://www.egmnow.com/articles/reviews/egm-review-aliens-colo...

Ja herregud, o kolla kommentarerna via facebook, herregud vad hatad han är nu

Bra ändå, när social media gör lite nytta o bara sätter dit fuskare/köpta/korrupta o inte bara instagrammar om mat osv.

Vilken sopa alltså

Medlem

Svårt att luta sig mot snittbetyg.
Men det ser ju inte så ljust ut. Finns ju ganska stor risk att trean är skit? Tvåan var verkligen inget att ha. Och tvåan hade bättre snitt än 3:an har nu?
Ja, ja... hade inte planerat att köpa trean i alla fall...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Aldrig gillat Crysis, tycker inte det levererar någon som helst spelkänsla. Finns absolut inget som jag tycker verkar intressant med 3:an heller.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag litar mer på Conan Obrians system.

Medlem

Förstår inte heller hur 2:an kunde få så högt betyg.

"Solo play is shorter than previous installments and not as enjoyable, but multiplayer goes some way toward apologizing for it by stepping up its game and providing a gripping new experience in Hunter mode"

Nej du... det spel jag ser mest fram emot nu är bioshock infinite.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nej det blir inget köp


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Caedmon:

"Remarkably easy, all the way to the end Lacks the standout battles of earlier games in the series AI is easily exploited."
finns det något mer man behöver veta?

Det låter onekligen riktigt dåligt.

Skrivet av Caedmon:

nu har jag läst recensionerna, och kommit fram till att jag hellre spenderar pengarna på big mac & co

Jag tar en McFeast och Hot Wings.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Jag hade vansinnigt kul i "Crysis 2", köper gärna 3:an, men inte dag 1.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Blir helt klart ett köp, när det reas ner lite.. MP Betan/Demot (rätt lös term nu) kändes så där..


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Svårt att lita på betyg som släpps innan release dagen, då i många fall är ungefär "minst 8/10 annars får ni inte släppa recensionen"

Lita mest på det minsta företaget som ger sämst betyg, de är oftast mer kritiska än de stora som ger 10/10 på allt

Släpptes väl igår i usa..

AW8
Medlem

Efter att ha gått från fantastisk tropisk ö-semester till steriliserad korridor-shooter så är jag minst sagt skeptisk till Crysis tredje del.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Med tanke på det mycket högre betyget från gametrailers jämfört med alla andra så funderar man ju om dom kanske sålt sig själva.

Medlem
Skrivet av Naida:
Skrivet av Ztreek:

Svårt att lita på betyg som släpps innan release dagen, då i många fall är ungefär "minst 8/10 annars får ni inte släppa recensionen"

Lita mest på det minsta företaget som ger sämst betyg, de är oftast mer kritiska än de stora som ger 10/10 på allt

Släpptes väl igår i usa..

då finns det ännu en sak att klaga på.

På internet finns det inga hav, varför ska tex USA ha ett spel före Europa?

Att skicka en key-generator + Spelfiler till en stat till en annan tar inte många sekunder kortare än att skicka den till Europa.

Medlem
Skrivet av zeux:

Med tanke på det mycket högre betyget från gametrailers jämfört med alla andra så funderar man ju om dom kanske sålt sig själva.

Verkar väldigt skumt. Hela recensionen säger i princip allt tvärtom mot Kotaku. Har de ens spelat samma spel?

Medlem

Tyckte tvåan var grym, har inte lirat ettan. 3an är min!

Medlem

Betan va sjukt najs och jag hoppas att hela spelet blir minst lika najs!

Medlem

Ettan var en sjukt bra upplevelse (plockade upp det sent, hade inte datorkarft nog när det släpptes) eftersom jag inte hade några förväntningar alls. Hade bara hört att det mer var ett benchmarkingtool än ett spel i princip. Har kört igenom det flera gånger sedan dess.

Inför tvåan var jag sjukt taggad... gissa hur det gick.? Spelade inte ens igenom det...

Trean skall tydligen vara bättre även om det liknar tvåan mer än ettan, men med en bättre story denna gången. Det skall dock vara lite för mycket fokuserat kring stealth, vilket jag personligen tycker är lite tråkigt. Jag vill ha lite bättre pace i striderna i "mitt" Crysis. Stealh ska bara förekomma vid rekognisering tycker jag.

Håller med ovanstående om att det gått inflation i pilbågar i dagens spel och i Crysis fall så är pilbågen väldigt OP - vad är grejen med det?

Medlem

Testade den lite nu! Bad ass spel. Mycket bra spel! 3an har de lyckats med!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Kotaku sågade det.


signatur

Nämen!

Medlem

Vart är FZ recension ??

12
Skriv svar