Nytt Final Fantasy på väg till PS4

Robot
Nytt Final Fantasy på väg till PS4

Square Enix bekräftade att ett nytt Final Fantasy är under utveckling.

#square-enix


Medlem
Nytt Final Fantasy på väg till PS4

Låter helt klart intressant, jag ser fram emot E3 och vad som kommer att erbjudas.


signatur

I'm just sayin...

Medlem

Kan det vara Final Fantasy XIII-3/2+4?


signatur

Everybody needs help.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Apministern:

Kan det vara Final Fantasy XIII-3/2+4?

2 och 3 finns ju redan. Eller 3an var väl på väg i alla fall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det här lämnar en med en skräckblandad förtjusning minst sagt. Kan gå precis hur som helst, flipp som flopp.

SE är nog väl medvetna om att serien är skör med ett naggat förtroende från fans som troligen inte håller för fler besvikelser, men att redan nu komma ut med nyheten om ett nytt Final Fantasy som de inte ska presentera på E3, känns inte det lite desperat ? hade det inte varit mer effektfullt med en oväntad maffig wow-presentation då istället? Och kan det här betyda att Versus blir kvar på PS3? Jag kanske för övrigt är den enda som hade föredragit Riktiga nyheter kring Versus framför nyheter om Ännu fler spel att vänta på? Så många frågor, så lite svar.

Jag väljer till slut att förhålla mig positiv till detta trots allt, för SE kommer behöva levera med sina spel i FF-serien framöver. Med kniven mot strupen så kanske det börjar hända riktigt bra saker?

Kommer vänta med spänning på nyheter under våren fram till E3 från SE. Låt oss nu spekulera fram tills dess om detta är till det bättre eller om det kommer gå mot seriens undergång.

*hämtar popcorn*

Medlem

Måtte dom lyckas denna gång.. har varit en streak med sämre resultat ett tag nu. Undrar vad som händer om den här inte går så bra heller.

Medlem

Well, SquareEnix har en förmåga att utannonsera FF titlar alldeles för tidigt. Antagligen så har dom inte ens börjat skriva på storyn än XD.

1
Skriv svar