Diablo III till Playstation 4 – och 3

Robot
Diablo III till Playstation 4 – och 3

Blizzard intog scenen och släppte en relativt oväntad bomb – Diablo III släpps till både PS3 och 4.

#blizzard, #sony, #diablo-iii


Medlem
Diablo III till Playstation 4 – och 3

Bara jag som förutsåg det från första sekunden när Chris steg upp på scen? Det skulle vara helt absurt om Blizzard avtäckte ett nytt spel på ett konsol-event... Det var tvunget att vara en port av en redan existerande titel.

Medlem

boooooring


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

otroligt synd, hade hoppats på en ny era i warcraftuniversumet, typ en stor singleplayer/co-op titel. eller titan

Medlem

Köra Diablo på konsol måste vara hemskt

Inventory.... nä vill inte tänka på det


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Pinsamnt


signatur

Nämen!

Medlem

Hade velat se ett nytt R&R:Racing

Medlem
Skrivet av kill455:

Köra Diablo på konsol måste vara hemskt

Inventory.... nä vill inte tänka på det

http://www.youtube.com/watch?v=aauA7DiN0Bo it haz been done before!

Medlem

Ja dom har ju pratat om att porta D3 till konsol så personligen tyckte jag inte det var en skräll. D1 och D3 är ju dock inte i närheten av varandra när det kommer till combat, hur det flyter på osv så ska bli intressant och se hur D3 funkar på konsol.

Medlem

Tre bilder från konsolversionen.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Eftersom PC-versionen redan var så konsolifierad och ofärdig så var det mycket suss om att all kraft las på en ev. konsolversion så detta är ingen skräll skulle jag vilja säga.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av kill455:

Köra Diablo på konsol måste vara hemskt

Inventory.... nä vill inte tänka på det

Funkade perfekt i första spelet. Fördelen med konsol är att du får direct controls. Något Jay Wilson inte ville lägga in i PC versionen för det skulle ge övertag i PVP. Vilken idiot!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Lol. ja men då så, då måste man ju skaffa en PS4a? Muahaha...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv

ångrar återigen att jag köpte diablo 3

Medlem

Jag spelade det första Diablo på Playstation (1) och det var faktiskt en riktigt trevlig upplevelse. Detta tror jag också kan bli bra faktiskt, spelet har blivit bättre med de senaste patcharna och kommande expansionen har stor potential.

Någon som vågar gissa hur mycket Sony fick betala Blizzard för exklusiviteten? Jag tror det är en hel del.

Inaktiv

Vill gärna se Diablo 1 och 2 också, dessa störtsköna spel.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Vill gärna se Diablo 1 och 2 också, dessa störtsköna spel.

Med svenska röster tack!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem

LOL! Köra ett sånt här spel som Diablo på konsol.

Epic fail.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Men blizzard...hoppa av Diablo 3, inse era misstag, be om ursäkt, be activision dra åt heeelvete, och börja göra BRA spel igen!

Medlem

Dom kanske är smart nog att ta bort AH.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem
Skrivet av ScarFace:

Eftersom PC-versionen redan var så konsolifierad och ofärdig så var det mycket suss om att all kraft las på en ev. konsolversion så detta är ingen skräll skulle jag vilja säga.

Vad är det som är "konsolfierad" med det? Ofärdig håller jag med om, iaf vid släppet.

Medlem

Kan lätt tänka mig att farma lite på ps3an i soffan och sedan hantera inventory/ah på pcn...

Medlem

Fett kul att spela flera på samma tv! Frågan är bara om man kan ha karaktärer från flera konton på en skärm.

Inaktiv
Skrivet av Stubben:

Vad är det som är "konsolfierad" med det? Ofärdig håller jag med om, iaf vid släppet.

Tror folk menar mer att Diablo 3 är väldigt simplifierat och streamlinat i jämnförelse med Diablo 2. Blivit en jävla massa hat mot Blizzard och Diablo 3 på sistonde, ska bli kul och se vad som händer tycker jag :).

Medlem

Ännu fler plattformar som ingen kommer spela Diablo 3 på.

Medlem

Var ju knappast oväntat att det var D3 dom skulle prata om när dom drog upp Metzen där.

Medlem
Medlem

Undrar hur stor skillnaden kommer vara på Ps3 och ps4 versionen.

12
Skriv svar