Tre dlc-paket på väg till Bioshock Infinite

Robot
Tre dlc-paket på väg till Bioshock Infinite

2K Games och Irrational Games meddelar idag att ett säsongspass är på väg där du kan få tag i spelets kommande tre tillägg till en mindre peng, samt samlad information om alla förbokningsincitament.

#bioshock-infinite, #2k-games, #irrational-games


Medlem
Tre dlc-paket på väg till Bioshock Infinite

Problemet med DLC är att dom oftast släpps i otid, typ några veckor/månader efter man redan klarat spelet.

Inte direkt så man startar upp igen för nån timmes story.... iaf inte jag.

Medlem

Hohum....hur var det nu, var sånt här beteende exklusivt för EA? Inte det? Hohum.

Medlem

Släpp spelet först.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Om jag inte missminner mig så gav Industrial Revolution även resurser i någon form till huvudspelet.
http://www.bioshockinfinite.com/news/play-to-earn-in-game-rew...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nicke9494:

Släpp spelet först.

Varför? För det hade varit saker som kunnat varit med i spelet? Hade man ju kunnat säga detsamma om expansionspaket. Ni gnäller ju nu bara för att det utannonseras "tidigt" men tänk också på att DLC på senare tid blivit mycket bättre än det varit förut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

och där blev det bojkott.

Inaktiv

Förhandsboka/förbetala o få ett enklare spel!

Så kasst att locka med att få mer hälsa o annan skit om man förhandsbokar, hur dålig får man vara? Gör mer att man inte vill betala, som Deus Ex HR, där fick man bättre vapen eller nåt va? Varför ska jag betala för att få fördelar i ett spel som gör det hela enklare?

Resten av DLC verkar ju ok, så länge det inte är några minuters singelplayer.

Varför man inte ska förhandsboka:
https://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Medlem

Bättre att man kan köpa hela spelet för en hundring dyrare och få med ALLA någonsin släppta och kommande DLCs till spelet. Inte så att det är ett MMO med expansioner i mängder med år frammåt.

Typ som BF3 gjorde med Premium

Medlem

Jag blir så trött...

Medlem

Ännu ett spel att skita i. Puh, blir ju ett billigt år det här.


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem

Fragzone? Tror vi ska döpa om det till Gnällzone. Man blir ju för fan trött på livet av att läsa alla griniga inlägg.

Spelet har gått GOLD, det betyder att skiten är KLART, var är problemet med att killarna kan jobba några extra timmar och erbjuda EXTRA innehåll till de som faktist VILL införskaffa det?

Skärp er förhelvete.

Medlem

Jävligt kluven. Men okej då.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag har egentligen inte något problem med det här, jag är bara en smula förvånad över att se såna här grejer till ett spel som främst (bara?) är koncentrerat till Single Player. Season pass och Premium tjänster till MP eller Co-Op spel såsom Battlefield 3 eller Borderlands 2 är inte speciellt oväntat eller ens förkastligt i mina ögon, men till ett spel som Bioshock Infinite känns det lite malplacerat.

Medlem
Skrivet av Bla_Ze:

Fragzone? Tror vi ska döpa om det till Gnällzone. Man blir ju för fan trött på livet av att läsa alla griniga inlägg.

Spelet har gått GOLD, det betyder att skiten är KLART, var är problemet med att killarna kan jobba några extra timmar och erbjuda EXTRA innehåll till de som faktist VILL införskaffa det?

Skärp er förhelvete.

Problemet är DLC, något dom gött kunde "bakat in" i originalspelet istället för att hora pengar.


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av Spökbröd:
Skrivet av Bla_Ze:

Fragzone? Tror vi ska döpa om det till Gnällzone. Man blir ju för fan trött på livet av att läsa alla griniga inlägg.

Spelet har gått GOLD, det betyder att skiten är KLART, var är problemet med att killarna kan jobba några extra timmar och erbjuda EXTRA innehåll till de som faktist VILL införskaffa det?

Skärp er förhelvete.

Problemet är DLC, något dom gött kunde "bakat in" i originalspelet istället för att hora pengar.

Hora pengar? Fattar inte hur folk fortfarande tror att AAA spel görs "för att det är roligt".

Medlem
Skrivet av Spökbröd:
Skrivet av Bla_Ze:

Fragzone? Tror vi ska döpa om det till Gnällzone. Man blir ju för fan trött på livet av att läsa alla griniga inlägg.

Spelet har gått GOLD, det betyder att skiten är KLART, var är problemet med att killarna kan jobba några extra timmar och erbjuda EXTRA innehåll till de som faktist VILL införskaffa det?

Skärp er förhelvete.

Problemet är DLC, något dom gött kunde "bakat in" i originalspelet istället för att hora pengar.

Du borde lära dig lite om hur spelutveckling fungerar innan du gnäller. Spelet släpps om en månad, vilket betyder att de med största sannolikhet endast har kunnat fokusera på buggfixning de senaste 4-6 månaderna.

Du har då en stor klump med utvecklare som bara sitter och rullar tummarna (dvs kostar företaget pengar). Då kan man sätta dem i ett nytt projekt, göra DLC eller säga upp dem.

Självklart finns det exempel där DLC hade kunnat vara inkluderat på skivan, men det är långt ifrån alla DLC detta är möjligt för.
Till och med om DLC släpps på release-dagen betyder inte att utvecklarna gör det för att jävlas.

1
Skriv svar