Legend of Grimrock får uppföljare

Robot
Legend of Grimrock får uppföljare

"Ett dlc skulleha begränsat oss. Med en fullskalig uppföljare kan vi ta Grimrock till nästa nivå."

#almost-human, #legend-of-grimrock-ii, #legend-of-grimrock


Medlem
Legend of Grimrock får uppföljare

goda nyheter !!


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

riktigt bra spel

Medlem

Mycket roligt och bra rollspel, mera av det goda tack.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Mysigt spel för oss som var med på den tiden.

Medlem

tycker det är jävligt roligt, spelar det lite då och då ^^

phi
Medlem

Får hoppas att det blir svårare än det första. Det gick tyvärr att "sidesteppa" sig igenom hela spelet utan knappt ta skada någonstans.

Medlem
Skrivet av phi:

Får hoppas att det blir svårare än det första. Det gick tyvärr att "sidesteppa" sig igenom hela spelet utan knappt ta skada någonstans.

haha ja det vart riktigt löjligt

Medlem

Hmm har originalet liggande i min steamlista. Alla säger det är bra, har dock aldrig blivit lockad nog att spela det.
Goda nyheter ändock.

Moderator | Testpilot

För mig var spelet mycket intressant men svårt då jag inte lirat mycket sådana spel förut. Gärna mer!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

ROOOLIGT =D

Spelar om det nu, PS man behöver ju inte sidestepa i spelet

Medlem

Hoppas dom släpper det på 3DS, skulle vara riktigt grymt i 3D tror jag.

Medlem

Nice! Ettan var bra även om den hade några brister

Medlem

Hoppas på mindre spindlar den här gången.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:

Hmm har originalet liggande i min steamlista. Alla säger det är bra, har dock aldrig blivit lockad nog att spela det.
Goda nyheter ändock.

Varför köpa ett spel du aldrig tänkt spela i alla fall? Snacka om att kasta pengar i sjön.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Skjuludde:

Hmm har originalet liggande i min steamlista. Alla säger det är bra, har dock aldrig blivit lockad nog att spela det.
Goda nyheter ändock.

Varför köpa ett spel du aldrig tänkt spela i alla fall? Snacka om att kasta pengar i sjön.

Jag skulle gissa han fått spelet via Humble Bundle. Många spel där har jag inte hunnit spela ännu.

Skrivet av luftman:

Hoppas dom släpper det på 3DS, skulle vara riktigt grymt i 3D tror jag.

Det skulle faktiskt kunna vara något.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Härligt, originalet var sjukt kul


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Ja årets spel 2012 utan tvekan. Jag kommer hänga på låset när detta ska till att släppas.

Medlem

Ni påminde mig om att jag hade det på steam, så provade det nyss, var ju riktigt kul! Har länge funderat på att testa det, gillar dungeon crawlers men har bara inte blivit av. Bra skit, rekommenderas!

Medlem

Jag skäms inte över att säga att jag inte klarat det än.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kolla in moddarna til lspelet. Vissa är fantastiskt bra.

Medlem
Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Skjuludde:

Hmm har originalet liggande i min steamlista. Alla säger det är bra, har dock aldrig blivit lockad nog att spela det.
Goda nyheter ändock.

Varför köpa ett spel du aldrig tänkt spela i alla fall? Snacka om att kasta pengar i sjön.

Haha, det är nog inte helt ovanligt - själv har jag utav mina spel på Steam en 10-20 stycken som jag skaffat på olika reor och inte hunnit ta en titt på än... nog vill jag spela dem, men har aldrig riktigt fått lust ännu

Det är väl mest så att man tänker "Den där spelserien/det där spelet har jag velat ta en titt på ett tag nu... och nu är det på rea, lika bra att slå till!" - och så hinner man aldrig komma igång och spela det i alla fall...

Medlem
Skrivet av Eltu:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Skjuludde:

Hmm har originalet liggande i min steamlista. Alla säger det är bra, har dock aldrig blivit lockad nog att spela det.
Goda nyheter ändock.

Varför köpa ett spel du aldrig tänkt spela i alla fall? Snacka om att kasta pengar i sjön.

Haha, det är nog inte helt ovanligt - själv har jag utav mina spel på Steam en 10-20 stycken som jag skaffat på olika reor och inte hunnit ta en titt på än... nog vill jag spela dem, men har aldrig riktigt fått lust ännu

Det är väl mest så att man tänker "Den där spelserien/det där spelet har jag velat ta en titt på ett tag nu... och nu är det på rea, lika bra att slå till!" - och så hinner man aldrig komma igång och spela det i alla fall...

Jag fick det i en humble bundle eller liknande indie game bundle

Inaktiv

Vad bra, gillade ettan men har inte provat några hemmagjorda banor ännu.

Medlem

Underhållande spel, har kört en del från workshoppen med.
Ser fram emot 2an
Lite mer variationer på karaktärerna vid creation bara.
Mer gear hade inte skadat heller.

Medlem
Skrivet av Eltu:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Skjuludde:

Hmm har originalet liggande i min steamlista. Alla säger det är bra, har dock aldrig blivit lockad nog att spela det.
Goda nyheter ändock.

Varför köpa ett spel du aldrig tänkt spela i alla fall? Snacka om att kasta pengar i sjön.

Haha, det är nog inte helt ovanligt - själv har jag utav mina spel på Steam en 10-20 stycken som jag skaffat på olika reor och inte hunnit ta en titt på än... nog vill jag spela dem, men har aldrig riktigt fått lust ännu

Det är väl mest så att man tänker "Den där spelserien/det där spelet har jag velat ta en titt på ett tag nu... och nu är det på rea, lika bra att slå till!" - och så hinner man aldrig komma igång och spela det i alla fall...

Precis! Tror jag har ungefär 70 spel på steam jag inte hunnit spela ännu, en del indiespel utan stor budget - men spel som fått bra betyg och omdömen. Det är stor blandning med en hel del så kallade "AAA titlar" som vissa kallar dom också. Hur skall man få tid att spela dom alla!

( kanske sluta läsa och posta här på FZ och spela i stället? )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Eltu:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Skjuludde:

Hmm har originalet liggande i min steamlista. Alla säger det är bra, har dock aldrig blivit lockad nog att spela det.
Goda nyheter ändock.

Varför köpa ett spel du aldrig tänkt spela i alla fall? Snacka om att kasta pengar i sjön.

Haha, det är nog inte helt ovanligt - själv har jag utav mina spel på Steam en 10-20 stycken som jag skaffat på olika reor och inte hunnit ta en titt på än... nog vill jag spela dem, men har aldrig riktigt fått lust ännu

Det är väl mest så att man tänker "Den där spelserien/det där spelet har jag velat ta en titt på ett tag nu... och nu är det på rea, lika bra att slå till!" - och så hinner man aldrig komma igång och spela det i alla fall...

Tänkte mer att han snackade om att han inte blivit lockad att lira det, tolkade då som att han köpte det bara för att det var billigt men inte skulle falla sig in att spela det. Förstår annars hur du menar vet många som gör så, och kan ha missförstått denna kille med så ;P

Medlem

Trevligt med uppföljare till ett bra spel! Hoppas dock på färre tids-baserade pussel och fler monster istället.

Medlem

Sjukt bra spel! Måste bara komma mig för att spela klart det någongång. Undersöka varenda vrå och hörn så man hittar alla hemlisar.


signatur

Fueled by coffee.

12
Skriv svar