Screenshots från nästa generations Killzone

Robot
Screenshots från nästa generations Killzone

Guerilla är redan i full gång med Killzone: Shadow Fall till Playstation 4.

#killzone-shadow-fall, #guerilla


Medlem
Screenshots från nästa generations Killzone

Ser ut som vilken generisk konsolpangare som helst om man går efter demon som visades.

Medlem

Jag har fullt förtroende för att de kommer göra ännu en supertitel.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Ser ut som vilken generisk konsolpangare som helst om man går efter demon som visades.

Det se iallafall roligare ut än generiska pc-spel om framville och teh sims


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Halo kan slänga sig i väggen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent
Skrivet av Puscifer:

Halo kan slänga sig i väggen.

Rätt jäkla hårt också.

Det här ser riktigt jäkla bra ut. Hoppas det är lika bra som tvåan.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Halo kan slänga sig i väggen.

Det får vi se när Halo 5 kommer ut till nästa generations konsoler

Medlem

Visuellt imponerande? Jajjemen! Men det gameplay man såg i demot imponerade inte mer än nuvarande generations förstapersons-pangare. Dock blev jag ändå lite sugen på en PS4:a!

Medlem

Väldigt fint och så, men det ser inte alls ut som Killzone tycker jag. Ganska stor förändring på den visuella stilen mellan 2,3 och det här

Medlem
Skrivet av Typhor:

Väldigt fint och så, men det ser inte alls ut som Killzone tycker jag. Ganska stor förändring på den visuella stilen mellan 2,3 och det här

Egentligen inte. Kolla på introt till Killzone 2. Innan skeppen åker till Helghan och det är på hemplaneten så är det väldigt likt ett ställe som skulle husera en sådan stad. Av det lilla man ser av Helghan-sidan av staden så är det sig rätt likt ändå tycker jag.

Spelmässigt så såg det inte riktigt ut att vara Killzone. För lite tyngd i vapnen, men jag litar på Guerilla. De har trots allt ett bra tag kvar tills släpp. Jag gillade tvåan och trean skarpt, och jag hoppas att det blir ett riktigt stort online community för detta nu när det är en launch-titel. De har alltid varit jävligt kul online så jag hoppas även att den sidan får mycket kärlek. Kan tänka mig episka strider med den grafiken.

Medlem

Blue and orange!

Medlem
Skrivet av Typhor:

Väldigt fint och så, men det ser inte alls ut som Killzone tycker jag. Ganska stor förändring på den visuella stilen mellan 2,3 och det här

Visst men det utspelar inte längre på Helghan, utan på en koloni. Det ser bara mindre gritty ut, men jag är ganska säker på att den visuella stilen är kvar. Vi har nog bara inte sett allt än.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Ziljun:

Ser ut som vilken generisk konsolpangare som helst om man går efter demon som visades.

Det se iallafall roligare ut än generiska pc-spel om framville och teh sims

Roligt att Sims nämndes. Djupare gameplay i Sims än i COD of Shadow Fall. Dessa spel delar både färg och djup med en smutsig pöl.

Är bara sjukt trött på samma spel om och om igen med samma design fast i nya kläder.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Ziljun:

Ser ut som vilken generisk konsolpangare som helst om man går efter demon som visades.

Det se iallafall roligare ut än generiska pc-spel om framville och teh sims

Å andra sidan är de bästsäljande konsolspelen dansspel/träningsspel.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Ziljun:

Ser ut som vilken generisk konsolpangare som helst om man går efter demon som visades.

Det se iallafall roligare ut än generiska pc-spel om framville och teh sims

jo för farmville och the sims är ju det mest exklusiva du kan spela på en pc,.... Idiot xD

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Ziljun:

Ser ut som vilken generisk konsolpangare som helst om man går efter demon som visades.

Det se iallafall roligare ut än generiska pc-spel om framville och teh sims

Å andra sidan är de bästsäljande konsolspelen dansspel/träningsspel.

Njaaaa är du säker på det? skulle gissa på FPS och sportspel


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Blue and orange!

Visual Director för Battlefield 3 kanske var en sann visionär ändå.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Roligt att Sims nämndes. Djupare gameplay i Sims än i COD of Shadow Fall. Dessa spel delar både färg och djup med en smutsig pöl.

Är bara sjukt trött på samma spel om och om igen med samma design fast i nya kläder.

Jag håller med dig om FPS-spelen du nämner men om det finns någon spelserie som kör på samma idé och mjölkar om och om igen med expansioner och DLC så är det väl The Sims...?

Medlem

Åh gud, dessa konsolspelare.. Ingen vett överhuvudtaget, man skulle kunna tro att ni tror att FPS-genren uppkom på konsolen. Precisionen på musen är 10 000-ggr bättre än en konsoldosa. Dessutom är det ju inbyggda autoaim/autoshoot funktioner i varje konsolspel med gigantiska hitboxes. "The Sims och Farmsimulationer.." PLEASE.

Att spela fps på konsol är som att åka 10-13 år tillbaka i tiden till första Quake SM som spelades med tangentbord. Det är ett sömnpiller utan dess like!

Medlem
Skrivet av xenitaj:

Åh gud, dessa konsolspelare.. Ingen vett överhuvudtaget, man skulle kunna tro att ni tror att FPS-genren uppkom på konsolen. Precisionen på musen är 10 000-ggr bättre än en konsoldosa. Dessutom är det ju inbyggda autoaim/autoshoot funktioner i varje konsolspel med gigantiska hitboxes. "The Sims och Farmsimulationer.." PLEASE.

Att spela fps på konsol är som att åka 10-13 år tillbaka i tiden till första Quake SM som spelades med tangentbord. Det är ett sömnpiller utan dess like!

För det första så undrar jag vilka dessa konsolspelare är du talar om och om några sådana har gjort sig hörda i tråden. Jag har då inte sett någon propagera för kontroll över tangentbord och mus.
Vissa spel lämpar sig bäst för handkontroller och andra för tangentbord och mus.
I mina ögon är det: RTS, FPS, MMO:n och RPG:n som gäller på PC. Sportspel, bilspel och i viss mån spel med tredjepersonsvy gör sig bra på konsol.

1
Skriv svar