Låt oss presentera Playstation 4!

Medlem

kommer nog inte köpa ps4 då jag är nöjd med min dator och ps3 premium


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hmmm, låt oss summera HWn:

* 8-kärning AMD CPU
* 8 GB RAM
* GPU som motsvarar ett 7850

Det kommer att vara mediokert redan vid launch om man jämför det med en medelsvensson gaming-PC. Dessvärre kommer denna HW att markera "max HW" för alla spel de kommande 6-7 åren.

En sak hade FZ rätt om, Sony håller en hel spelvärld gisslan.
Med sunkig HW

Knappast sant. Om du tror att det där är motsvarande en "medelsvensson PC" så måste du komma ut mer. Åk till Media Markt och Elgiganten nu på lördag, kolla vad för dator som säljs.

Ska jag spoila? Billiga laptops. Billiga laptops som inte ens har dedikerade grafikkort. Det är riktiga svenssonPCs.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Amtays:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av jeensen:

Håller med föregående, känns som dom satsat på heeeeeelt fel saker att dom ens nämner facebook i varje presentation får mig att spy så jävla sålt. men som Xbox älskare man är så är man ju glad att dom kommer vinna detta enkelt. playstation har gjort en ny konsol med fler sociala möjligheter löjligt....

Edit: skulle aldrig vilja dela mitt skit med någon på facebook etc..... blir bara löjligt.

Jag föredrar också Xbox 360 men det är ju en smaksak. Nu har vi inte sett Microsofts projekt än men hoppas verkligen inte att dom går samma väg.

Hoppas att jag inte blir besviken bara.

Jag har inget emot Youtube, Twitter, Facebook och mobiler och paddor. Något jag använder varje dag. Men det är fel att blanda dessa med en spelkonsol.

I hate to break it to you men twitter och facebook finns redan på Xbox, förvisso inte som integrerade i spelen men det känns nästan som en självklarhet i nextbox.

Jo det är klart. Men pratar jag om Xbox nu? Klart att jag föredrar Xbox mer än Playstation då mina favoritspel finns där. Men jag har aldrig använt Twitter, MSN eller Facebook på Xboxen.

Problemet här är att Sony integrerar hela den sociala biten rätt in i spelen.

Förstår inte vad som är problemet om det är opt-in. Det är ju inte tvång att använda sharing-funktionen.

Får jag fråga dig: Om du skulle göra sharing-funktionen annorlunda - hur skulle du göra den då? För folk vill dela med sig av sina upplevelser till sina vänner. Ska man maila klippet? Skapa "yet-another-social-network"? Hur ska det gå till?

Medlem

Äsch, konsoler har alltid levererat otroligt mycket bättre än PC med motsvarande hårdvara helt enkelt för att spelen är optimerade för det. Det är tragiskt, men NFS most wanted t.ex. fungerar ju bättre på min xbox 360 (med hårdvara från 2006...) än på min i5:a med 7970. Naturligtvis spelar de inte i samma liga om man jämför något som utnyttjar kraften på ett bra sätt, men faktum kvarstår att redan den här generationens spelkonsoler levererar en nivå som de flesta tycker är good-enough.

Patentlösningen för att få grafiken bra den här generationen har varit låg FPS, kort draw-distane, riktigt låg upplösning (oftast långt under 1280*720p), billig anti-aliasing och svårt klaustrofobisk fov.

Sedan sitter folk och spelar detta på i sammanhanget ganska små tv-apprater från tämligen långt håll och ser ändå ingen skillnad på bätte och sämre grafik. Sitter man med en billig "LED"-tv med usel rörelsehantering (alternativt usel input lag) så spelar ju knappast 30 fps någon roll. Antingen får du så mycket rörelseoskärpa så att 20 fps ser ut att flyta, eller så har du så mycket lagg att känslan för 10 fps och 100 är typ samma.

Min poäng är att ingen bryr sig. PS4 kan sälja på att den har nyare hårdvara och är häftig och har bra grafik, men ingen kommer bry sig vidare om det stämmer så länge grafiken är helt OK i sammanhanget. Folk skiter i om det går att få fantastisk grafik från en snabb PC. I praktiken ser de flesta spel likadana ut ändå eftersom allt utvecklas parallellt. Nio av tio spel där jag kan välja att spela på PC istället för xbox så är skillnaden att jag kan få högre FPS och en smula bättre grafik på PC. Men många gånger är det så liten skillnad att det är fånigt. Ta Deus ex till exempel skillnaden är marginell särskilt som man inte kan kräma på med ordentlig anti-aliasing.

Ibland får jag känslan av att spelen görs för medium-low på PC och konsolerna och att de andra lägena bara är pliktskyldiga, icke-optimerade och icke-genomtänkta lull-lull-effekter man lagt på som inte ens gör spelet snyggae eller mer realistiskt. Det är sorgligt, men det känns allt oftare som att de lägre grafik-inställningarna är "the way its meant to be played" och att allt känns mer genomtänkt på konsolerna. Bra exempel är The witcher 2 EE (som ju trots allt ska vara rätt bra för PC). Alltså spelet ser ju ut som stryk med högsta grafikinställningen. Man vill ju kräkas rakt ut på det. Bara för att en effekt är avancerad behöver den ju inte vara estistiskt tilltalande eller tillföra spelet något.

Visst finns det PC-titlar som görs för PC och high-end-datorer och där max-läget inte bara är ett dåligt optimerat skämt som får datorerna att gå på knäna. Battlefield 3 ser ju t.ex. riktigt bra ut på höga inställningar Men de här titlarna är inte vanliga.

I praktiken kommer PS4 vara "good-enough" även om den är klen, bara det är ett litet lyft från PS3. Och folk kommer få det de vill ha och bryr sig om: möjlighet att lägga upp saker på facebook.

Det som är så synd är att det inte finns och inte kommer finnas något bra alternativ även för de som bryr sig. Man kan lägga hur mycket pengar som helst på en spel-pc och det blir ändå inte bra eftersom allt är en enda smet av dåliga usla operativsystem, dåliga drivrutiner och hopplöst dåligt optimerade spel.

Kanske är valves linuxsatsning ljuset i tunneln på en standardiserad spel-pc-satsnng? Får väl hålla tummarna för det men jag kommer definitivt inte hålla andan...

Medlem

Asså det är väll inget som säger att ni är tvingade till att ansluta ps4:an med FB?? Asså vad är det att gnälla över ? xD.. Om ni spelar Uncharted 3 så kan ni ju se att grafiken är bättre där än på något annat pc spel. Så ni kan ju räkna ut själva hur bra grafiken kommer bli på ps4. Köpte min dator för 8000, och jag får ungefär samma grafik där som på konsolerna som är 6 år gammla. Klart att det ser bättre ut på pc, men uncharted är något som imponerar. Har ni inte kollat tech demot från unreal enginge eller? ser ju helt sjukt bra ut. Fattar inte vad ni folk klagar på. Sen kan ni inte gämföra ps4:ans grafikkort med en pcs grafikkort. Återigen, ta en titt på God of war 3,uncharted 3 så ser ni hur bra en ps3 kan få grafiken att se ut. ps4 är antagligen 3 gånger så kraftfull.

Medlem
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Ellakk:

Sjukt pepp! Hitta med NHL - 14 å en ps4a nuuuuuuuuu!

Hit med, inte hitta med! Jävla SwiftKey skräp!

"Redigera"-funktionen finns för att användas.

OnT: Jag ser fram emot den nya generationen konsoler. Tycker många förändringar är mycket välkomna och de verkar utvecklat konsolen som en multimedia-låda att ha i vardagsrummet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av dafuq:

Asså det är väll inget som säger att ni är tvingade till att ansluta ps4:an med FB?? Asså vad är det att gnälla över ? xD.. Om ni spelar Uncharted 3 så kan ni ju se att grafiken är bättre där än på något annat pc spel. Så ni kan ju räkna ut själva hur bra grafiken kommer bli på ps4. Köpte min dator för 8000, och jag får ungefär samma grafik där som på konsolerna som är 6 år gammla. Klart att det ser bättre ut på pc, men uncharted är något som imponerar. Har ni inte kollat tech demot från unreal enginge eller? ser ju helt sjukt bra ut. Fattar inte vad ni folk klagar på. Sen kan ni inte gämföra ps4:ans grafikkort med en pcs grafikkort. Återigen, ta en titt på God of war 3,uncharted 3 så ser ni hur bra en ps3 kan få grafiken att se ut. ps4 är antagligen 3 gånger så kraftfull.

Farcry 3, alla crysis spelen Witcher 2, bara några exempel på spel som sparkar uncharted vilken dag som helst i veckan grafikmässigt.

När det gäller social biten så tror jag att folk är lite rädda att det inte riktigt kommer att gå och bara "stänga av det", utan det kommer förmodligen och tryckas ner i halsen på dig, oavsett om du vill det eller ej

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Kanske är valves linuxsatsning ljuset i tunneln på en standardiserad spel-pc-satsnng? Får väl hålla tummarna för det men jag kommer definitivt inte hålla andan...

Du fick en tumme upp av mig ivarjefall. Bra skrivet.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Det kommer alltid att finnas + och - saker med konsoler det får man räkna med, datorer kommer alltid att utveklas man kan ju trots allt byta hårdvaran, men bara för det så ser jag inte ner på konsolerna som finns ute det är ganska skönt att bara kunna stoppa i spelet och dela ut kontrollerna till polarna som sitter brevid och spela.
Som med allt så brukar det vara att man får vänta ett tag på att utvecklarna finputsar konsoler, sen att man kan logga in på sociala medier är ju inget minus i sej om man använder det mycket.
Grafik är ju trots allt inte allt så länge man har kul med liret och det har bra story, atmosfär och musik så är jag nöjd.
Sen tycker jag fanboy hatet mellan ps3 och xbox är lite löljigt om man har kul med konsolen, så är det ju bra för då har man ju fått valuta för pengarna som man lagt ner på den om vare sig det är ps3 eller xbox.

Medlem

En lite bättre titt på den nya handkontrollen - och lite sämre spelande av Killzone...

http://youtu.be/rGlu3e9kdks

Medlem
Skrivet av jopg:

Tycker det låter intressant kikar lite videos från det nu i efterhand då jag missade det live.

Konsolen låter ok inte mycket mer att säga, konsoler blir inte bättre än spelen som släpps till dem, och då främst dess exklusiva titlar.

Av kommentarerna ovan att döma kan man utläsa att de flesta konsolspelare tycker det var ett ok event och är förväntansfulla och någorlunda intresserade. Medan pc-spelare låter bitterheten över att spelutvecklingen till konsoler lagt bromslinor på pushandet av grafik inom pc-marknaden spegla av sig på kommentarerna och ställer sig helt negativa till det.

Det är inte konsolerna som avgjort att det är där utvecklarna lägger ner mest resurser, till stor del har gamers världen över sig själva att skylla om de tycker konsolfokuseringen blivit för stor.

Mest krut läggs där mest pengar finns, suger produkten till pc, köp den inte då. Köp de spel som är optimerade för pcn och visa stöd för de utvecklarna, men majoriteten av de som gnäller sitter ändå o torrentar ner pc exklusiva titlar för fulla muggar. Som man bäddar får man ligga det gäller både konsolspelare och pc-spelare, man visar vad man tycker genom sina val som konsument.

Sociala medier, kunde faktiskt inte bry mig mindre. Det är hype på det, sony hoppar på tåget, inte oväntat. Folk streamar allt möjligt nuförtiden och att koppla spel genom facebook är ju mer poppis än kalle på julafton så vem kan klandra dem.

Ser fram emot resterande månader för att se vad dem har att bjuda på, och det här eventet ökar ju på hypen inför att microsoft ska annonsera sin krysslåda.

Gott mos, god jul klappar o kramar.

Så långt kom jag, innan jag ville kommentera en kommentar, någon kanske redan sagt detsamma, men jag tror inte facebook är så populärt som siffror anger, när man av bekvämlighetskäl väljer att säga ja för att slippa bli promptad av frågan om man vill koppla upp.

P.S. Dito är det sämsta med Spotify btw.


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Citat:

För mycket pms bitchar här på FZ, ny konsol på g. Köp den eller håll k..ft!. Varför ägna sida upp o ner med en massa hat inlägg.. blir så trött

Fin kvinnofientlig kommentar där, genom att antyda att alla som har en kritisk åsikt (dåligt enligt dig) är som kvinnor med pms som är "bitchar". Sen blir den uppröstad som toppkommentar, vad är det som händer?

Varför kan inte denna artikel förresten hålla genomsnittlig journalistisk kvalité ens? Varför finns det INGET kritiskt perspektiv alls, utan bara produktplacering.. ? Är det för att FZ är rädda för att inte bli inbjudna på dessa presskonferenser längre ifall man benämner konsolen som något annat än "godbiten"?

Andra saker jag tänkte på; hur kan ni skriva "Men rykten i all ära, visst känns det konstigt att läsa om dessa när vi har allt svart på vitt?" innan ni ens presenterat faktan svart på vitt? Blir helt fel.

"Han berättar hur konsoler gått från att vara just konsoler, till att bli något större." - Reklam

Ord som "förvånansvärt", "generöst", "fullspäckat" mfl gör ju att man tappar förtroendet för er.

Bättre kan ni FZ.

Folk som säger att den kommer spela på dagens end-game PC's på LOW kan ju faktiskt kolla på det här

http://www.youtube.com/watch?v=rGlu3e9kdks&feature=youtu.be (Glo 1080p)

Det där är High på Dagens PC vad ni än säger. Jag har själv en PC med 16gb ddr3 ram, och ni som tycker att 8GB ram i PS4an är lite vet ju ingenting,det är Unified DDR5! inte DDR3, alltså betydligt snabbare ram än vad ni förmodligen har i eran PC.
Grafikkortet kan jag väl ändå hålla med om att de finns bättre ute men det är fortfarande ett kort som idag klarar alla dagens spel på High, så ta ur klubban ur rumpan och bli seriösa, ni är obviously fanboys te PC eller Xbox, och ni som är det för Xbox speciellt, kmr verkligen bli besvikna då Xboxen inte kommer ha någonting på PS4:an.

Jag älskar min PC och min Xbox och min PS3 i nuläget, men det är bullshit att säga att PS4 inte klarar dagens PC spel, det är så inte sant.

Edit: Dessutom så är PC inte endast modifierad för Gaming, den kör konstant massa saker i bakgrunden vilket äter ifrån alla typer av minnen. PC'n kräver dessutom högre specs än en konsol för att spela på ''High'' än en konsol pga det ska kodas på ett sätt att den ska klara av att ha igång massa annan skit i bakgrunden.

Konsoller är designade för att spela spel, använda all hårdavara 100% till spel, en PC är INTE det.

En sak till.. Glo första spelen på X360 och PS3, jämför de spelen med dagens PS3 och X360 spel, tror ni själva att PS4ans spel i framtiden inte kommer utvecklas ?

Skribent
Skrivet av vgarde:
Citat:

För mycket pms bitchar här på FZ, ny konsol på g. Köp den eller håll k..ft!. Varför ägna sida upp o ner med en massa hat inlägg.. blir så trött

Fin kvinnofientlig kommentar där, genom att antyda att alla som har en kritisk åsikt (dåligt enligt dig) är som kvinnor med pms som är "bitchar". Sen blir den uppröstad som toppkommentar, vad är det som händer?

Varför kan inte denna artikel förresten hålla genomsnittlig journalistisk kvalité ens? Varför finns det INGET kritiskt perspektiv alls, utan bara produktplacering.. ? Är det för att FZ är rädda för att inte bli inbjudna på dessa presskonferenser längre ifall man benämner konsolen som något annat än "godbiten"?

Andra saker jag tänkte på; hur kan ni skriva "Men rykten i all ära, visst känns det konstigt att läsa om dessa när vi har allt svart på vitt?" innan ni ens presenterat faktan svart på vitt? Blir helt fel.

"Han berättar hur konsoler gått från att vara just konsoler, till att bli något större." - Reklam

Ord som "förvånansvärt", "generöst", "fullspäckat" mfl gör ju att man tappar förtroendet för er.

Bättre kan ni FZ.

Att han säger att konsoler gått från att bli mer än konsoler känns verkligen inte som reklam. Du verkar ju köra ett korståg mot konsoler och tänker inte ens på vad du klagar över. Att man kan tona ner läget i vissa fall och använda sig av andra ord, det köper jag. Men klaga på rätt grejer och sänk inte dina egna argument.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Citat:

vgarde skrev:
Citat:
För mycket pms bitchar här på FZ, ny konsol på g. Köp den eller håll k..ft!. Varför ägna sida upp o ner med en massa hat inlägg.. blir så trött

Fin kvinnofientlig kommentar där, genom att antyda att alla som har en kritisk åsikt (dåligt enligt dig) är som kvinnor med pms som är "bitchar". Sen blir den uppröstad som toppkommentar, vad är det som händer?

Varför kan inte denna artikel förresten hålla genomsnittlig journalistisk kvalité ens? Varför finns det INGET kritiskt perspektiv alls, utan bara produktplacering.. ? Är det för att FZ är rädda för att inte bli inbjudna på dessa presskonferenser längre ifall man benämner konsolen som något annat än "godbiten"?

Andra saker jag tänkte på; hur kan ni skriva "Men rykten i all ära, visst känns det konstigt att läsa om dessa när vi har allt svart på vitt?" innan ni ens presenterat faktan svart på vitt? Blir helt fel.

"Han berättar hur konsoler gått från att vara just konsoler, till att bli något större." - Reklam

Ord som "förvånansvärt", "generöst", "fullspäckat" mfl gör ju att man tappar förtroendet för er.

Bättre kan ni FZ.

Att han säger att konsoler gått från att bli mer än konsoler känns verkligen inte som reklam. Du verkar ju köra ett korståg mot konsoler och tänker inte ens på vad du klagar över. Att man kan tona ner läget i vissa fall och använda sig av andra ord, det köper jag. Men klaga på rätt grejer och sänk inte dina egna argument.

För mig handlar det om tonen i artikeln som är betydligt mer subersivt verkande än de enskilda orden - därav jag reagerade.

Kör ett korståg? Nu får du lägga av, är min första kommentar i en artikel gällande konsoler. Vad jag däremot driver ett "korståg" (benämningen får mig att fnissa) mot är okritisk speljournalistik som sabbar för alla inklusive journalisterna som behandlas som producenternas fähundar. Enda sättet att få rätten till att tala rakt ut är att helt enkelt bara göra det.

Det är inte en slump att ni ser kommentarer på era recensioner såsom "inte konstigt att spelet inte fick mer än 2/5, hade ingen gigantisk bakgrundsannons". Det är något ni bör vara vaksamma på, för det är iaf läsarna. Vi är inte lättlurade.

Tips är att titta på www.rockpapershotgun.com som faktiskt håller bra kvalite.

Skribent
Skrivet av vgarde:
Citat:

vgarde skrev:
Citat:
För mycket pms bitchar här på FZ, ny konsol på g. Köp den eller håll k..ft!. Varför ägna sida upp o ner med en massa hat inlägg.. blir så trött

Fin kvinnofientlig kommentar där, genom att antyda att alla som har en kritisk åsikt (dåligt enligt dig) är som kvinnor med pms som är "bitchar". Sen blir den uppröstad som toppkommentar, vad är det som händer?

Varför kan inte denna artikel förresten hålla genomsnittlig journalistisk kvalité ens? Varför finns det INGET kritiskt perspektiv alls, utan bara produktplacering.. ? Är det för att FZ är rädda för att inte bli inbjudna på dessa presskonferenser längre ifall man benämner konsolen som något annat än "godbiten"?

Andra saker jag tänkte på; hur kan ni skriva "Men rykten i all ära, visst känns det konstigt att läsa om dessa när vi har allt svart på vitt?" innan ni ens presenterat faktan svart på vitt? Blir helt fel.

"Han berättar hur konsoler gått från att vara just konsoler, till att bli något större." - Reklam

Ord som "förvånansvärt", "generöst", "fullspäckat" mfl gör ju att man tappar förtroendet för er.

Bättre kan ni FZ.

Att han säger att konsoler gått från att bli mer än konsoler känns verkligen inte som reklam. Du verkar ju köra ett korståg mot konsoler och tänker inte ens på vad du klagar över. Att man kan tona ner läget i vissa fall och använda sig av andra ord, det köper jag. Men klaga på rätt grejer och sänk inte dina egna argument.

För mig handlar det om tonen i artikeln som är betydligt mer subersivt verkande än de enskilda orden - därav jag reagerade.

Kör ett korståg? Nu får du lägga av, är min första kommentar i en artikel gällande konsoler. Vad jag däremot driver ett "korståg" (benämningen får mig att fnissa) mot är okritisk speljournalistik som sabbar för alla inklusive journalisterna som behandlas som producenternas fähundar. Enda sättet att få rätten till att tala rakt ut är att helt enkelt bara göra det.

Det är inte en slump att ni ser kommentarer på era recensioner såsom "inte konstigt att spelet inte fick mer än 2/5, hade ingen gigantisk bakgrundsannons". Det är något ni bör vara vaksamma på, för det är iaf läsarna. Vi är inte lättlurade.

Tips är att titta på www.rockpapershotgun.com som faktiskt håller bra kvalite.

Och jag reagerar på din ton. Samtidigt klagar du på något som inte ens den mest stenboende människan skulle kunna reagera på. Konsoler är inte vad de var under NES-eran, det är en hel ny del av vardagsrummet.

Samtidigt är det här en presentation av Playstation 4 och vad som sades under konferensen. Att vi sedan använder ord som "fantastiskt" och "imponerande" är för att vi gillade vad vi såg. Och här håller jag med att man kan tona ner språket, men åter igen – tidspress. Sedan finns det utrymme för kritik längre fram, men detta var varken tid eller plats.

(Jag tycker det är bra att du ifrågasätter.)


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Rensat lite i kommentarerna. Kommer fortsätta rensa senare ikväll.
OT kommer att raderas. Personangrepp och överdrivet rutten attityd kommer även att tas bort.


signatur

Have a good time!

Inaktiv
Skrivet av Prexun:

Grafikkortet är lika snabbt som en 6870.

En next-gen konsol som klarar av low-medium alltså.

Nice.

Vilken tur för alla att du inte vet vad en APU är för något.

Inaktiv
Skrivet av adamtore:
Skrivet av Prexun:

Grafikkortet är lika snabbt som en 6870.

En next-gen konsol som klarar av low-medium alltså.

Nice.

Vilken tur för alla att du inte vet vad en APU är för något.

Det vet jag mycket väl om, men det har ingen enorm påverkan.

Medlem

PS4 är nog trevlig för vissa, Facebook-spel kommer till konsol nu också!

Själv tyckte jag mest dom repeterade vad steam gjort redan i vissa fall, men i en DRM-hårdvara. Så inget för mig.

Det är trots allt relativt få spel som är exlusiva per konsol, jag har vare sig plats eller tid till det. Det finns mer än vad jag hinner spela som det är nu till min PC!

Men det såg onekligen ut som en rejäl uppgradering till PS3:an, speciellt att dom går mot standard PC arkitektur och det är ju trevligt för oss alla i långa loppet.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

OffT:

Skrivet av Klaudia:
Skrivet av Keza:
Skrivet av Klaudia:

Kan ni killar bara klaga? ._.
Alla tycker ju olika i världen, så acceptera andras åsikter och omdömen.

Fin generalisering.

Jag är väl den enda tjejen som har kommenterat ( kanske har fel, i dont know ) och resten är killar. Så ja, killar.

Med samma logik drar jag slutsatsen att samtliga här tjejer enbart gör inlägg som inte tillför någonting till diskussionen

OnT:

Visst klarar PS4 bättre än en PC med samma specs och demos/trailers vittnar om bra grafik. Nya Killzone är snyggt, men fortfarande inte i klass med t.ex. nya Crysis eller BF3.

Man ska också tänka på att denna hårdvara finns inte än. Sony har inte ens en prototyp att visa upp. Konsolen kommer om som bäst ett år framåt. Då kommer både AMD och Nvidia ha släppt sina nya serier av grafikkort och flertalet nya och snyggare spel finns ute. När de inte kan matcha PC-spel ens vid release börjar man undra.

Det kunde PS3 och Xbox360, när de släpptes var 480p standarden och PC körde 1280*1024. Den nya generationen konsoler körde 1080p flytande och var ett lyft mot mångas gamingriggar. Jag tror inte PS4 klarar 4k, jag kan ha fel men jag tvivlar det starkt. Hade de haft stöd för 4k hade det varit en headline. 4k finns knappt idag men det kommer inom några år.

Tänk också på att denna konsol ska hålla i alla fall 5 år, kanske upp till 10 år, med samma hårdvara. Då räcker det inte med att matcha den med en medelspeldator.

Lösningen är strategiskt vald av Sony. PS4 är definitivt billigare att tillverka än PS3 genom att använda specialiserade PC komponenter och en APU. Den kan säljas för i stort sett samma pris som PS3 och kommer antagligen bytas ut snabbare för nästa generation. Problemet är att strategin är kortsiktig och kommer att urholka konsolmarknaden. Konsoler kommer inte längre kunna stråla med att ersätta PC-spelande för en billig peng.

Wii har visat att enklare och billigare konsoler tilltalar en mycket stor massa och kostar mindre att utveckla för. Det är tydligt att både Sony och Microsoft sneglar dit. Dock ligger de efter på en marknad Nintendo redan plockat samtidigt som surfplattor och smartphones gör intrång.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Är jag den enda som fortfarande tänker på steambox? Om nu Sony och Microsoft både väljer att arbeta med en medel gammal speldator så är valet lätt vad man ska köpa. Valve!

Medlem
Skrivet av Naraccas:

OffT:

Skrivet av Klaudia:
Skrivet av Keza:
Skrivet av Klaudia:

Kan ni killar bara klaga? ._.
Alla tycker ju olika i världen, så acceptera andras åsikter och omdömen.

Fin generalisering.

Jag är väl den enda tjejen som har kommenterat ( kanske har fel, i dont know ) och resten är killar. Så ja, killar.

Med samma logik drar jag slutsatsen att samtliga här tjejer enbart gör inlägg som inte tillför någonting till diskussionen

OnT:

Visst klarar PS4 bättre än en PC med samma specs och demos/trailers vittnar om bra grafik. Nya Killzone är snyggt, men fortfarande inte i klass med t.ex. nya Crysis eller BF3.

Man ska också tänka på att denna hårdvara finns inte än. Sony har inte ens en prototyp att visa upp. Konsolen kommer om som bäst ett år framåt. Då kommer både AMD och Nvidia ha släppt sina nya serier av grafikkort och flertalet nya och snyggare spel finns ute. När de inte kan matcha PC-spel ens vid release börjar man undra.

Det kunde PS3 och Xbox360, när de släpptes var 480p standarden och PC körde 1280*1024. Den nya generationen konsoler körde 1080p flytande och var ett lyft mot mångas gamingriggar. Jag tror inte PS4 klarar 4k, jag kan ha fel men jag tvivlar det starkt. Hade de haft stöd för 4k hade det varit en headline. 4k finns knappt idag men det kommer inom några år.

Tänk också på att denna konsol ska hålla i alla fall 5 år, kanske upp till 10 år, med samma hårdvara. Då räcker det inte med att matcha den med en medelspeldator.

Lösningen är strategiskt vald av Sony. PS4 är definitivt billigare att tillverka än PS3 genom att använda specialiserade PC komponenter och en APU. Den kan säljas för i stort sett samma pris som PS3 och kommer antagligen bytas ut snabbare för nästa generation. Problemet är att strategin är kortsiktig och kommer att urholka konsolmarknaden. Konsoler kommer inte längre kunna stråla med att ersätta PC-spelande för en billig peng.

Wii har visat att enklare och billigare konsoler tilltalar en mycket stor massa och kostar mindre att utveckla för. Det är tydligt att både Sony och Microsoft sneglar dit. Dock ligger de efter på en marknad Nintendo redan plockat samtidigt som surfplattor och smartphones gör intrång.

Haha, vet att jag inte gjorde det. Men det ända man läser är ju hur folk klagar.
Personlig så gillar jag playstation och jag längtar till 4an, men jag blir ju trött på att de flesta klagar

Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

För mycket pms bitchar här på FZ, ny konsol på g. Köp den eller håll k..ft!. Varför ägna sida upp o ner med en massa hat inlägg.. blir så trött.

Hej swe.-SiOUX-.swe,

Du får detta meddelande som en varning för att du brutit mot våra forumregler. Moderatorerna bedömer att du har gjort följande misstag:

Varning för onödigt dålig attityd och OT i tråden "Låt oss presentera Playstation 4!".

Du har fortfarande kvar dina rättigheter på sidan då regelbrottet inte var allvarligt nog för temporär avstängning. Hörsammas inte varningen kommer vi vidta ytterligare åtgärder såsom temporär eller permanent avstängning av ditt konto. Vill du komma i kontakt med ledningen kan du använda formuläret under "Kontakta oss".

Med vänliga hälsningar,
FZ:s forumadministration
____________________________
WTF?!. it's you who is out of order biaatch.. I was just stating the f.. obvious! ..ni till och med skapade ett mysig helg tråd om det; "Helgdiskussion: Är du för eller emot konsoler?"..
jösses..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

För mycket pms bitchar här på FZ, ny konsol på g. Köp den eller håll k..ft!. Varför ägna sida upp o ner med en massa hat inlägg.. blir så trött.

Hej swe.-SiOUX-.swe,

Du får detta meddelande som en varning för att du brutit mot våra forumregler. Moderatorerna bedömer att du har gjort följande misstag:

Varning för onödigt dålig attityd och OT i tråden "Låt oss presentera Playstation 4!".

Du har fortfarande kvar dina rättigheter på sidan då regelbrottet inte var allvarligt nog för temporär avstängning. Hörsammas inte varningen kommer vi vidta ytterligare åtgärder såsom temporär eller permanent avstängning av ditt konto. Vill du komma i kontakt med ledningen kan du använda formuläret under "Kontakta oss".

Med vänliga hälsningar,
FZ:s forumadministration
____________________________
WTF?!. it's you who is out of order biaatch.. I was just stating the f.. obvious! ..ni till och med skapade ett mysig helg tråd om det; "Helgdiskussion: Är du för eller emot konsoler?"..
jösses..

Det finns ingen anledning till att kalla folk "PMS-bitchar" eller att säga till folk att "hålla käft". Eller hur menar du att det är positivt för diskussionsklimatet?

Vi kan detta via PM om du vill? Om du inte instämmer med FZ:as regler kan du skapa en tråd om det i "Synpunkter och förslag" istället för att ta det i en tråd som handlar om Playstation 4.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Klaudia:

Haha, vet att jag inte gjorde det. Men det ända man läser är ju hur folk klagar.
Personlig så gillar jag playstation och jag längtar till 4an, men jag blir ju trött på att de flesta klagar

Vad som jag skulle tycka var intressant är att veta just varför du, och andra, ser fram emot den. Det framgår inte speciellt tydligt i denna tråden.

För mig känns det som en besvikelse och ingen större skillnad mot PS3. Mer ingående har jag beskrivit ovan.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jag tycker att det kan vara bra att om man fastnat på nått ställe på ett spel kan en kompis hjälpa att klara det via nån app.

Medlem
Medlem

Bara så ni vet så kommer xbox 720 att vara sämre än ps4 med grafik och ram och lite till.

Xbox 720 kommer att ha ett 8 gb ddr3 minne som är mycket sämre än ps4:s 8 gb GDDR5 minne som är gånger snabbare minne

Medlem
Skrivet av nat98:

Bara så ni vet så kommer xbox 720 att vara sämre än ps4 med grafik och ram och lite till.

Xbox 720 kommer att ha ett 8 gb ddr3 minne som är mycket sämre än ps4:s 8 gb GDDR5 minne som är gånger snabbare minne

Dock är Xbox 720 inte släppt än och specifikationerna är spekulativa. Xbox 720 kan mycket väl ha en lösning för att göra upp för minnet. Men om det saknas kommer PS4 ligga väl före då AMDs APUer tjänar ganska mycket på snabbare minne.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Skriv svar