Några som sökt spelutbildningar till HT -10?

Inaktiv
Några som sökt spelutbildningar till HT -10?

Jag vågade för första gången söka till en rad spelutbildningar runt om i Sverge för första gången någonsin och är nu nyfiken på hur er process har gått till och hur ni som sökt har valt och jämfört de utbildningar som finns.

(Dessutom vore det kul om eventuella framtida klasskamrater fanns här.)

Så hur har ni prioriterat utbildningarna emellan och hur länge jobbade ni på er portfolio (ifall det krävdes)?

Själv är jag skitlycklig bara över att ha sökt överhuvudtaget, då jag hela tiden haft jobb som liksom bundit mig där jag är och bidragit till att jag inte har provat.

Kan själv berätta att jag sökt till Gotlands högskola framför Stockholms universitet då jag mailade ansvarige personen här i Sthlm och frågade om hur konstnärlig den var. Personen svarade att den utbildningen var väldigt inriktad mot data- och systemvetenskap, och tipsade därför om andra spelutbildningar. Lite synd, då jag egentligen gillar Sthlm, men men.

Har dock sökt till Futuregames och The Game Assembly as well. Futuregames elever verkar ha en sjukt hög nivå på sina arbeten thou, så det är lite intimidating. Tog ett bra tag att göra min portfolio då jag är lite ringrostig, speciellt när det gäller 3d.

Er tur.

Och förresten, har någon här tackat ja till inbjudan att åka till Gotland 28-29:e maj gratis och få info om campuset?

1
Skriv svar