Bakom kulisserna – mo-cap till DayZ

Robot
Bakom kulisserna – mo-cap till DayZ

Dean Halls gäng åker till Bohemia Interactives studio för att spela in motion capture för alla lyckliga zombies och zombies-to-be som kommer besöka den fristående överlevartiteln.

#dayz, #bohemia-interactive


Medlem
Bakom kulisserna – mo-cap till DayZ

Fy fan vad häftigt, det är sånt här man vill se. Definitiv skaffa detta spel.

Medlem

done when its done.. but but but when is it done!! =D

Medlem

Förstår inte riktigt varför han tidigare satsade på släpp innan 2013. Förstod han inte hur mycket jobb det var bakom eller? :S


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem
Skrivet av Mogres:

Förstår inte riktigt varför han tidigare satsade på släpp innan 2013. Förstod han inte hur mycket jobb det var bakom eller? :S

Ambitionsnivån ökade rejält när dom insåg vad dom var kapabla till att göra med det här spelet. Det är anledningen att dom inte släppte DayZ i slutet på 2012.

Ett släpp 2012 hade varit ett aningen mer stabilt och polerat DayZ, i stil med det vi känner till nu.

Får jag lägga till en egen åsikt så tror jag en anledning också är att WarZ inte riktigt fick den uppmärksamhet som folk trodde. Därav så kunde Team Rocket fortsätta att köra i sin egen takt.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:
Skrivet av Mogres:

Förstår inte riktigt varför han tidigare satsade på släpp innan 2013. Förstod han inte hur mycket jobb det var bakom eller? :S

Ambitionsnivån ökade rejält när dom insåg vad dom var kapabla till att göra med det här spelet. Det är anledningen att dom inte släppte DayZ i slutet på 2012.

Ett släpp 2012 hade varit ett aningen mer stabilt och polerat DayZ, i stil med det vi känner till nu.

Får jag lägga till en egen åsikt så tror jag en anledning också är att WarZ inte riktigt fick den uppmärksamhet som folk trodde. Därav så kunde Team Rocket fortsätta att köra i sin egen takt.

Nog fick WarZ uppmärksamhet alltid.

Medlem

Omslagbilden är väldigt lik den för The walkin dead säsong 2:


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:

Nog fick WarZ uppmärksamhet alltid.

Jo, utan tvekan. Däremot kanske inte den uppmärksamhet som folk, speciellt utvecklarna, hade räknat med.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Omslagbilden är väldigt lik den för The walkin dead säsong 2:
http://loomings.weebly.com/uploads/6/8/8/9/6889953/8162350_or...

Mjo, kallas inspiration/hyllning, inte plagiat.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av MacNille:

Omslagbilden är väldigt lik den för The walkin dead säsong 2:
http://loomings.weebly.com/uploads/6/8/8/9/6889953/8162350_or...

Mjo, kallas inspiration/hyllning, inte plagiat.

Den är lik nog för att kunna bli kallad plagiat om ABC (som jag tror kanalen heter som kör twd) skulle orka bry sig.

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av nils45:
Skrivet av MacNille:

Omslagbilden är väldigt lik den för The walkin dead säsong 2:
http://loomings.weebly.com/uploads/6/8/8/9/6889953/8162350_or...

Mjo, kallas inspiration/hyllning, inte plagiat.

Den är lik nog för att kunna bli kallad plagiat om ABC (som jag tror kanalen heter som kör twd) skulle orka bry sig.

Oj bara för det råkar vara en åker samt att en polis konstapel som springer runt i samma kläder som Rick i serien, tror inte dom kommer bry sig. Jag ser det inte som plagiat, jag ser det mer som att det kunde ha varit vad som helst. Sedan vad jag vet är inte ABC lika griniga av sig som många andra är inom tv och spel. Hade det varit zenimax som ägt titeln och haft en bild liknande denna hade dom fått stämningar upp över öronen.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av spritarn:
Skrivet av nils45:
Skrivet av MacNille:

Omslagbilden är väldigt lik den för The walkin dead säsong 2:
http://loomings.weebly.com/uploads/6/8/8/9/6889953/8162350_or...

Mjo, kallas inspiration/hyllning, inte plagiat.

Den är lik nog för att kunna bli kallad plagiat om ABC (som jag tror kanalen heter som kör twd) skulle orka bry sig.

Oj bara för det råkar vara en åker samt att en polis konstapel som springer runt i samma kläder som Rick i serien, tror inte dom kommer bry sig. Jag ser det inte som plagiat, jag ser det mer som att det kunde ha varit vad som helst. Sedan vad jag vet är inte ABC lika griniga av sig som många andra är inom tv och spel. Hade det varit zenimax som ägt titeln och haft en bild liknande denna hade dom fått stämningar upp över öronen.

Det beror väl lite på framgångarna som spelet eventuellt kommer få. Om Day Z börjar klättra i listorna och bli ett mainstream-spel i stil med Cod, Battlefield, Fifa, Dota etcetc så är det mycket möjligt att de bryr sig.

Och vad du ser det som är irrelevant juridiskt. Med 15hp juridisk översiktskurs och som självutnämnd expert så skulle jag påstå att man absolut med stor framgång kan hävda plagiat och intrång i upphovsrätt.

För att slippa eventuella framtida problem så skulle jag bara byta bild själv. Den är inte så fantastisk att den är värd att bli stämd över

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av spritarn:
Skrivet av nils45:
Skrivet av MacNille:

Omslagbilden är väldigt lik den för The walkin dead säsong 2:
http://loomings.weebly.com/uploads/6/8/8/9/6889953/8162350_or...

Mjo, kallas inspiration/hyllning, inte plagiat.

Den är lik nog för att kunna bli kallad plagiat om ABC (som jag tror kanalen heter som kör twd) skulle orka bry sig.

Oj bara för det råkar vara en åker samt att en polis konstapel som springer runt i samma kläder som Rick i serien, tror inte dom kommer bry sig. Jag ser det inte som plagiat, jag ser det mer som att det kunde ha varit vad som helst. Sedan vad jag vet är inte ABC lika griniga av sig som många andra är inom tv och spel. Hade det varit zenimax som ägt titeln och haft en bild liknande denna hade dom fått stämningar upp över öronen.

Det beror väl lite på framgångarna som spelet eventuellt kommer få. Om Day Z börjar klättra i listorna och bli ett mainstream-spel i stil med Cod, Battlefield, Fifa, Dota etcetc så är det mycket möjligt att de bryr sig.

Och vad du ser det som är irrelevant juridiskt. Med 15hp juridisk översiktskurs och som självutnämnd expert så skulle jag påstå att man absolut med stor framgång kan hävda plagiat och intrång i upphovsrätt.

För att slippa eventuella framtida problem så skulle jag bara byta bild själv. Den är inte så fantastisk att den är värd att bli stämd över

Nah knappast, svårt att tro dom skulle ens lägga ner tid och ork för att stämma för en sådan sak. Och kan inte se det någonstans till att skulle kunna tolkas som plagiat.

Medlem

Jag tycker Rocket borde kunna ge en uppskattad släpp-tid, speciellt som tiden han satte är passerad. Q1 tror jag inte på, inte om de håller på med mocap nu, iofs vet jag inte hur man gör spel men ändå... Hoppas det släpps före q3 iaf.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag tycker Rocket borde kunna ge en uppskattad släpp-tid, speciellt som tiden han satte är passerad. Q1 tror jag inte på, inte om de håller på med mocap nu, iofs vet jag inte hur man gör spel men ändå... Hoppas det släpps före q3 iaf.

Eller så väntar man med släppdatum så man slipper idioter som blir arg för att det inte kommer på utsatt datum.

k3m
Medlem

En suverän video

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag tycker Rocket borde kunna ge en uppskattad släpp-tid, speciellt som tiden han satte är passerad. Q1 tror jag inte på, inte om de håller på med mocap nu, iofs vet jag inte hur man gör spel men ändå... Hoppas det släpps före q3 iaf.

Ska jag torka tårarna på dig? Låt det bli klart när det blir, tror inte du har brottomt, eller är det så du är nära döden och måste hinna spela det nu? Well gå raka vägen in på steam och ladda ner modden då om du har så brottomt.

1
Skriv svar