Jimmy Fallon spelar Killzone: Shadow Fall

Robot
Jimmy Fallon spelar Killzone: Shadow Fall

Den nordamerikanska talkshow-värden Jimmy Fallon försöker spela nya Killzone.

#killzone-shadow-fall


Medlem
Jimmy Fallon spelar Killzone: Shadow Fall

Åh, plågsamt att se. Smidig som en fisk på land.

Medlem

Så det är inte samma video (frame by frame) som på onsdag?

edit: frågar då Fallon (imo) är lite jobbig att titta på.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Åh, plågsamt att se. Smidig som en fisk på land.

Jag undrar om han som spelade först körde med "inverted controls" och de andra inte alls var beredda på detta?

Det bevisar i alla fall att de som påstod att allt som visades häromnatten bara var inspelat i förväg hade fel.

Skribent
Skrivet av Matsodon:

Så det är inte samma video (frame by frame) som på onsdag?

Jag började undra det, sedan blev det rätt uppenbart att det inte var så. Samma del av spelet dock.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

What the? Det här såg ju ut som vilket current gen FPS som helst?

Dags att sänka mina förväntningar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

I'm a gamer, I'm a geek......and I suck at gaming.

Spelet ser sjukt grymt ut, men dom båda sög nåt så brutalt på det.

Skribent
Skrivet av Bojkott:

I'm a gamer, I'm a geek......and I suck at gaming.

Spelet ser sjukt grymt ut, men dom båda sög nåt så brutalt på det.

Det såg ut som när min morsa spelar. Man kan iofs vara gamer och kass, men det här var ju något helt annat.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Grymt att det blir en releasetitel till ps4


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bojkott:

I'm a gamer, I'm a geek......and I suck at gaming.

Spelet ser sjukt grymt ut, men dom båda sög nåt så brutalt på det.

Det såg ut som när min morsa spelar. Man kan iofs vara gamer och kass, men det här var ju något helt annat.

Visst kan man va gamer och kass, men är man så här dålig så skryter man inte om att man är gamer Det här påminner om när jag spelade Unreal Tournament för första gången på PS2. Jag sprang mest och tittade upp i taket och ner i golvet bara för att kontrollschemat var så pass nytt. Man var så van att lira FPS på konsol med N64-kontrollen

Skribent
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bojkott:

I'm a gamer, I'm a geek......and I suck at gaming.

Spelet ser sjukt grymt ut, men dom båda sög nåt så brutalt på det.

Det såg ut som när min morsa spelar. Man kan iofs vara gamer och kass, men det här var ju något helt annat.

Visst kan man va gamer och kass, men är man så här dålig så skryter man inte om att man är gamer Det här påminner om när jag spelade Unreal Tournament för första gången på PS2. Jag sprang mest och tittade upp i taket och ner i golvet bara för att kontrollschemat var så pass nytt. Man var så van att lira FPS på konsol med N64-kontrollen

Haha, jag kommer ihåg den tiden. För mig var det GoldenEye till 64. Det var å andra sidan mer spännande då, när allt var nytt. Nu för tiden är det bara att ta upp kontrollen och sedan är man (nästan) kung.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Matsodon:

Så det är inte samma video (frame by frame) som på onsdag?

Jag började undra det, sedan blev det rätt uppenbart att det inte var så. Samma del av spelet dock.

Delen där han hoppar ner bakom tornet och kastar kniven är exakt densamma, reagerade både då och nu på att det ser ut som han halvt skjuter ihjäl en fiende för att sedan vända ryggen mot den innan den är död.

Medlem

Jo hade hoppats på en helt annan nivå på grafiken, men visst de första spelen till 360 och PS3 var ju inte lika snygga som de spelen som kommer ut idag, håller tummarna för att det fortsätter så.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Wartex:

Åh, plågsamt att se. Smidig som en fisk på land.

Jag undrar om han som spelade först körde med "inverted controls" och de andra inte alls var beredda på detta?

Det bevisar i alla fall att de som påstod att allt som visades häromnatten bara var inspelat i förväg hade fel.

Bevisar ingeting, kan lika gärna var en pc i bakgrunden. Vi fick ju inte se enheten

Skribent
Skrivet av neonille:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Wartex:

Åh, plågsamt att se. Smidig som en fisk på land.

Jag undrar om han som spelade först körde med "inverted controls" och de andra inte alls var beredda på detta?

Det bevisar i alla fall att de som påstod att allt som visades häromnatten bara var inspelat i förväg hade fel.

Bevisar ingeting, kan lika gärna var en pc i bakgrunden. Vi fick ju inte se enheten

Jag skulle nog klassa ett utvecklingskit som en PC, så du har naturligtvis rätt


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av neonille:

Bevisar ingeting, kan lika gärna var en pc i bakgrunden. Vi fick ju inte se enheten

Jag sa att det bevisar att det inte var inspelat i förväg och du säger att det inte bevisar någonting för att man inte fick se enheten? Konstigt resonemang.

Eftersom färdiga PS4-enheter knappast existerar så utgår jag från att allt som visas är på dev-kits. Om man vill klassa en dev-kit som en konsol eller PC är väl en smaksak antar jag.

Medlem

Tyvärr ser ju spelet extremt linjärt ut, som vilken korridor pangare som helst. Sen så verkar man ju vara odödlig oxå, de blev ju skjutna hur många gånger som helst utan att dö.
Får hoppas att det bra är en tidig alpha och att sådant fixas till färdigt spel.
Nä ska jag bli riktigt imponerad så krävs det lite mer, tex att man verkligen kan interagera med de snygga och stora bakgrunds miljöerna som man ser.

Medlem
Skrivet av Krycka:

Tyvärr ser ju spelet extremt linjärt ut, som vilken korridor pangare som helst. Sen så verkar man ju vara odödlig oxå, de blev ju skjutna hur många gånger som helst utan att dö.
Får hoppas att det bra är en tidig alpha och att sådant fixas till färdigt spel.
Nä ska jag bli riktigt imponerad så krävs det lite mer, tex att man verkligen kan interagera med de snygga och stora bakgrunds miljöerna som man ser.

Dom är säkert odödliga, har sett liknande juggernauts under många fps som visats upp, men det är nog bara för att dom inte ska dö och vara tvungna att spela om under den korta tid dom har på sig att visa upp så mycket som möjligt.

Du ska nog se att man inte tål så många kulor i det färdiga spelet


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Krycka:

Tyvärr ser ju spelet extremt linjärt ut, som vilken korridor pangare som helst. Sen så verkar man ju vara odödlig oxå, de blev ju skjutna hur många gånger som helst utan att dö.
Får hoppas att det bra är en tidig alpha och att sådant fixas till färdigt spel.
Nä ska jag bli riktigt imponerad så krävs det lite mer, tex att man verkligen kan interagera med de snygga och stora bakgrunds miljöerna som man ser.

Dom är säkert odödliga, har sett liknande juggernauts under många fps som visats upp, men det är nog bara för att dom inte ska dö och vara tvungna att spela om under den korta tid dom har på sig att visa upp så mycket som möjligt.

Du ska nog se att man inte tål så många kulor i det färdiga spelet

Ja antagligen, och det är ju alldeles för tidigt att vare sig risa eller rosa med tanke på hur lite man fick se.
Förhoppningsvis så blir spelet jävligt skoj och häftigt .

Medlem

till er som säger current gen, kan bara säga hade ni förväntar er mer från en konsol.. köp en PC välkommen in i 2013 next gen idag.. JA om det nu inte var för konsolerna ÄN så länge har hålt oss tillbaka. Kanske blir lite bättre nu när konsolerna kliver in närmare 2009 ialla fall

Medlem

Hehe, det bästa minnet jag har från oerfarenhet var egentligen då jag och min syster satt där och ryckte nintendokontrollen snett uppåt för att hoppa i SMB och andra plattformare. Hoppa då rörmokarskrälle!

Medlem

You´re shooting at the air condition!!! hehe

Medlem

är man odödlig? Snacka om casuall

Medlem

Inte någon som funderat på att han kanske är PC gamer eller inte spel FPS bara. Man kan va gamer och inte lira FPS liksom. Jag har spelat spel sen commandore 64 och är gamer men kan inte spela fps med retard hand kontroll, i suck :P. Det går men inte bra. Back in the days med n64 och goldeneye gick det dock bättre

Killmonday Games

Gillar när han skriker ut i ren frustration/roids SHARE SHARE SHARE när han blir skjuten från båda hållen och springer mot en vägg samtidigt som han siktar mot taket.. nu vet jag vad det kommer finnas för gameplay videos ute då


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Jag tycker att spelet ser ut som vilket fps spel som helst.

Medlem
Skrivet av Natrium:

till er som säger current gen, kan bara säga hade ni förväntar er mer från en konsol.. köp en PC välkommen in i 2013 next gen idag.. JA om det nu inte var för konsolerna ÄN så länge har hålt oss tillbaka. Kanske blir lite bättre nu när konsolerna kliver in närmare 2009 ialla fall

PC-spelen är ju till 95% konsolportar ändå så jag förstår inte hur ett pc-köp på något magiskt sätt skulle göra spel som Assassins creed, GTA IV, Fifa etc till next-gen spel

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Natrium:

till er som säger current gen, kan bara säga hade ni förväntar er mer från en konsol.. köp en PC välkommen in i 2013 next gen idag.. JA om det nu inte var för konsolerna ÄN så länge har hålt oss tillbaka. Kanske blir lite bättre nu när konsolerna kliver in närmare 2009 ialla fall

PC-spelen är ju till 95% konsolportar ändå så jag förstår inte hur ett pc-köp på något magiskt sätt skulle göra spel som Assassins creed, GTA IV, Fifa etc till next-gen spel

Tror han menar att problemet är att så länge majoriteten köper konsoller så kommer det ju fortsätta vara så. Om alla hade uppgraderat sin dator till det allra senaste varje år så skulle fler spel som krämar ur all råstyrka dyka upp.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Natrium:

till er som säger current gen, kan bara säga hade ni förväntar er mer från en konsol.. köp en PC välkommen in i 2013 next gen idag.. JA om det nu inte var för konsolerna ÄN så länge har hålt oss tillbaka. Kanske blir lite bättre nu när konsolerna kliver in närmare 2009 ialla fall

PC-spelen är ju till 95% konsolportar ändå så jag förstår inte hur ett pc-köp på något magiskt sätt skulle göra spel som Assassins creed, GTA IV, Fifa etc till next-gen spel

Tror han menar att problemet är att så länge majoriteten köper konsoller så kommer det ju fortsätta vara så. Om alla hade uppgraderat sin dator till det allra senaste varje år så skulle fler spel som krämar ur all råstyrka dyka upp.

ja något i den stilen menade jag .. men också Ass creed är mer åt next gen på PC mot för konsol, konsol versionen ser juh ut som nått katten drog in..!

Medlem

De kanske helt enkelt aldrig har spelat fps spel på konsoll Då kan det vara lite knepigt.

12
Skriv svar