Kommer Microsoft visa upp nya Xbox snart?

Medlem
Skrivet av umbreon798:

för mig blir det ps4 först sen xbox720

Hänger ju en del på priset vilket konsol det blir egentligen, då de säkert kommer ha mycket att erbjuda båda två, men kommer förmodligen mer eller mindre vara snarlika när det kommer till själva spelen.

Sätter Sony t ex överpris igen på sin konsol (ett tag var PS3 nästan dubbelt så dyr som XBOX360 var) då kommer i alla fall jag lägga mina pengar på en XBOX720 framför en PS3... tyvärr.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv
Skrivet av hoLd:

Ja vi kan väl alltid hoppas att Microsoft har något mer spännande än PS4:an. Jag hatar verkligen hur sociala medier och liknande ska vara implementerat i allting idag.

Tror du kan förbereda dig på att bli besviken då. Sociala medier och sånt kommer vara viktigt på nästa Xbox också. Samtidigt kommer Microsoft pusha för att in den än mer som en central "nöjesmaskin" med strömmande filmer, tv-serier och annat. Kinect och röststyrning kommer pushas hårt. Så bred som möjligt för att den ska tilltala så många som möjligt.

Inaktiv

var är bäst att se hela Sonyshowen, det finns på yuotube men dom har varit jobbiga med långa buffringar och ibland helt avbruten visning på alla möjliga clip man tittar på vilket är jäkligt segt.

Det kvittar föresten, tittade 20 minuter av 2 timmarsvisningen orkar inte se 2 timmar med hurtiga personer som slår sig för bröstet, zzzzzzz.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av umbreon798:

för mig blir det ps4 först sen xbox720

Hänger ju en del på priset vilket konsol det blir egentligen, då de säkert kommer ha mycket att erbjuda båda två, men kommer förmodligen mer eller mindre vara snarlika när det kommer till själva spelen.

Sätter Sony t ex överpris igen på sin konsol (ett tag var PS3 nästan dubbelt så dyr som XBOX360 var) då kommer i alla fall jag lägga mina pengar på en XBOX720 framför en PS3... tyvärr.

Till och med jag köper hellre en 720 än en PS3.... Har redan PS3

Medlem
Skrivet av rubbiten:

om den ser ut som på bilden (vilket jag tvivlar på) så kommer nya kexlådan inte bara vara opraktisk i tvhyllan men pyttemjuk lär ju också bli stämda av lacie

Ja....asså....hur kan du ens tro att den kmr se ut så där....

Medlem

Mycket sugen på en 720, hoppas bara den blirbakåtkompatibel och att spel man köpt på kaspla går att spela även på 720.

Medlem

Microsoft är dumma om dem går ut med lansering utav Xbox X
Bättre och avvakta något och sen smälla till med en käftsmäll som knockar Sony.

MS borde satsa på en arkitektur som inte likar PS4 på något sätt.

Satsa på Intel och nvidia rakt av, Ati och Amd har alltid haft problem med Värme i sina konstruktioner.

Dual I7, 8gb Ram, 1TB hårddisk, alt en 250gb SSD, sata 6, Något av dem tyngre nvidiakorten för att minimera problem.
Och ett strippat Win7 OS, inte 8 för helvete, det suger fet dromedarballe.

Struntar i om konsollen kostar 10 lök bara dem levererar en maskin som hänger med ett bra tag samt har ett bra utbud av spel. Jag är hardcore så jag satsar gärna pengar och tar mitt spelande på allvar!

Så inga jävla budgetleksaker, snälla microsoft!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av purjo:

Mycket sugen på en 720, hoppas bara den blirbakåtkompatibel och att spel man köpt på kaspla går att spela även på 720.

Mycket sugen på en PS4 menar du.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:
Skrivet av rubbiten:

om den ser ut som på bilden (vilket jag tvivlar på) så kommer nya kexlådan inte bara vara opraktisk i tvhyllan men pyttemjuk lär ju också bli stämda av lacie

Ja....asså....hur kan du ens tro att den kmr se ut så där....

Ja....asså...det gör jag inte ....

läs inlägget igen.

rent designmässigt är den ju ganska snygg, och det skulle ju inte vara specielt svårt för ett företag som pyttemjuk att specialbeställa tex ett moderkort som passar i chassit, varenda tillverkare av laptops har ju egendesignade moderkort sop ska passa i just deras laptop.

men rent praktiskt sett så är ju designen allt annat än optimal.

sen är det juh det där med en stämning från LaCie

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Och ett strippat Win7 OS, inte 8 för helvete, det suger fet dromedarballe.

Struntar i om konsollen kostar 10 lök bara dem levererar en maskin som hänger med ett bra tag samt har ett bra utbud av spel. Jag är hardcore så jag satsar gärna pengar och tar mitt spelande på allvar!

Så inga jävla budgetleksaker, snälla microsoft!

Varför skulle de använda sitt förra, numera nästan lastgamla OS när de har släppt ett nytt, snabbare, stabilare och bättre OS? Vad du tycker om metro-uin på PC är irrelevant för vilken grund man väljer att basera ett handkontrollsbaserat UI.

Med din inställning kommer du tyvärr att bli mycket besviken. Tiden för hardcoregamers (jag räknar in mig själv här) är förbi och har varit det sedan länge. Vi var huvudkunderna i tiotals år men vi hade uppenbarligen för dålig köpkraft för att motivera att fortsätta satsa på oss.

Det är bara gilla läget, koppla din facebook och börja spela något av de årliga släppen från giganterna.

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av Sabelsköld:
Skrivet av rubbiten:

om den ser ut som på bilden (vilket jag tvivlar på) så kommer nya kexlådan inte bara vara opraktisk i tvhyllan men pyttemjuk lär ju också bli stämda av lacie

Ja....asså....hur kan du ens tro att den kmr se ut så där....

Ja....asså...det gör jag inte ....

läs inlägget igen.

rent designmässigt är den ju ganska snygg, och det skulle ju inte vara specielt svårt för ett företag som pyttemjuk att specialbeställa tex ett moderkort som passar i chassit, varenda tillverkare av laptops har ju egendesignade moderkort sop ska passa i just deras laptop.

men rent praktiskt sett så är ju designen allt annat än optimal.

sen är det juh det där med en stämning från LaCie

Men herregud det där är någon fanart som de bara har lagt in, att du ens diskuterar det som det vore en möjlighet är ju bara underligt. Det var det jag menade med mitt förra inlägg.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av rewoX:

Kommer nya Xbox att heta "720"? isåfall, varför 720... och inte någonting med 4? ... ex 420, 460 eller något

Nästa Xbox kommer bara heta "Xbox" enligt M$, har jag för mig, orkar inte leta källa nu.

Har inte hört talas om att Microsoft skulle ha gått ut med några officiella uppgifter om namnet ännu.

Det enda jag sett om "only Xbox"-namnet är falska rykten, t ex det här som diverse siter skrev om för en månad sedan:

http://www.vg247.com/2013/01/23/xbox-720-to-simply-be-called-...

Medlem

Förutsatt att man får behålla allt man har på livekontot så kommer jag nog inte fundera så mycket. Som jag kämpat med min gamerscore bli jag tvungen å stanna på xbox. Achievementshora som man är..

Medlem

Kontrollen =D

Inaktiv
Skrivet av Deep Throat:

Microsoft är dumma om dem går ut med lansering utav Xbox X
Bättre och avvakta något och sen smälla till med en käftsmäll som knockar Sony.

MS borde satsa på en arkitektur som inte likar PS4 på något sätt.

Satsa på Intel och nvidia rakt av, Ati och Amd har alltid haft problem med Värme i sina konstruktioner.

Dual I7, 8gb Ram, 1TB hårddisk, alt en 250gb SSD, sata 6, Något av dem tyngre nvidiakorten för att minimera problem.
Och ett strippat Win7 OS, inte 8 för helvete, det suger fet dromedarballe.

Struntar i om konsollen kostar 10 lök bara dem levererar en maskin som hänger med ett bra tag samt har ett bra utbud av spel. Jag är hardcore så jag satsar gärna pengar och tar mitt spelande på allvar!

Så inga jävla budgetleksaker, snälla microsoft!

Tror du ens själv på detta? Ska de lyckas sälja kan inte konsolen kosta hur mycket som helst.

12
Skriv svar