Ni no Kuni VS Eternal Sonata

Medlem
Ni no Kuni VS Eternal Sonata

Som ämnesrubriken säger Ni no Kuni VS Eternal Sonata.
Vilket ska man plocka upp? Nu när Ni no Kuni dök upp blev jag sugen på JRPG och Eternal Sonata har hela tiden legat i skämshögen..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Redaktör
Ponny

Eternal Sonata spelade jag från start till mål i fjol och det är fantastiskt vackert, har underbar musik och... är ganska tråkigt. Har bara spelat ett par timmar av Ni no Kuni men det känns som ett bra mycket bättre spel.

Ni no Kuni har alltså min solklara röst!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har inte prövat något av spelen med eftersom Ni No Kuni kommer imorgon så kanske du ska börja med Eternal Sonata och spela igenom det sen införskaffar du dig Ni No Kuni när det tappat en tvåhundring i pris.


signatur
Medlem

Har inte spelat Ni No Kuni och har bara spelat Eternal Sonata på Xbox 360, med mindre content än PS3 versionen. Älskade Eternal Sonata, men överlag tror jag att Ni No Kuni är ett bättre val. Skaffa båda dock även om du inte gör det samtidigt.

Medlem

nu då? såhär med lite perspektiv på Ni no kuni?
Har inte köpt något av dem ännu..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

nu då? såhär med lite perspektiv på Ni no kuni?
Har inte köpt något av dem ännu..

Har nu spelat ett par timmar in i Ni No Kuni och kan säga att jag tror att majoriteten finner det att vara ett bättre spel. Eternal Sonata är ett av mina favorit-JRPGn denna generation. I Ni No Kuni har du en öppen värld att utforska. I Eternal Sonata följer du en ganska linjär story.

Eternal Sonata har fler karaktärer än Ni No Kuni, medan det sistnämda ger dig möjligheten att fånga och använda familiars. I Eternal Sonata ska du utnyttja mörker och ljus för att använda olika abilities och systemet i sig påminner lite om Tales of serien. Ni No Kuni är semi-turbaserat, där striderna flyter på i realtid, men du får välja vilken attack du ska använda från en lista.

Utan att rambla för mycket så kan jag säga såhär: Båda spelen har otroligt vackra världar, intressanta karaktärer och väldigt olika battlesystem. Välj Ni No Kuni om du vill ha stor fokus på utforskning med en mindre linjär story. Köp Eternal Sonata om du vill ha mer fokus på karaktärer och något snabbare strider. Se dessutom till att köpa Eternal Sonata till PS3, eftersom den versionen är större med fler karaktärer och lite längre story, dessutom har det spelet bättre musik i min mening.

I slutändan tycker jag dock att du ska köpa och spela båda två, eftersom de är helt magiska upplevelser i sig. Jag är säker på att du inte skulle ångra något av köpen.

Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av joary639:

nu då? såhär med lite perspektiv på Ni no kuni?
Har inte köpt något av dem ännu..

Har nu spelat ett par timmar in i Ni No Kuni och kan säga att jag tror att majoriteten finner det att vara ett bättre spel. Eternal Sonata är ett av mina favorit-JRPGn denna generation. I Ni No Kuni har du en öppen värld att utforska. I Eternal Sonata följer du en ganska linjär story.

Eternal Sonata har fler karaktärer än Ni No Kuni, medan det sistnämda ger dig möjligheten att fånga och använda familiars. I Eternal Sonata ska du utnyttja mörker och ljus för att använda olika abilities och systemet i sig påminner lite om Tales of serien. Ni No Kuni är semi-turbaserat, där striderna flyter på i realtid, men du får välja vilken attack du ska använda från en lista.

Utan att rambla för mycket så kan jag säga såhär: Båda spelen har otroligt vackra världar, intressanta karaktärer och väldigt olika battlesystem. Välj Ni No Kuni om du vill ha stor fokus på utforskning med en mindre linjär story. Köp Eternal Sonata om du vill ha mer fokus på karaktärer och något snabbare strider. Se dessutom till att köpa Eternal Sonata till PS3, eftersom den versionen är större med fler karaktärer och lite längre story, dessutom har det spelet bättre musik i min mening.

I slutändan tycker jag dock att du ska köpa och spela båda två, eftersom de är helt magiska upplevelser i sig. Jag är säker på att du inte skulle ångra något av köpen.

Härligt!! tack för ditt svar!!!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Kan nämna att man kan köpa Ni No Kuni nu för 250:- på Playstation store. 225 om du har PS+


signatur
1
Skriv svar