Pressa din dator med Final Fantasy XIV

Robot
Pressa din dator med Final Fantasy XIV

Häromdagen släpptes benchmark-verktyg för och från Final Fantasy XIV: A Realm Reborn. Prova på nu!

#final-fantasy-xiv-a-realm-reborn


Medlem
Pressa din dator med Final Fantasy XIV

Stämningsfult var det i alla fall.

Moderator | Testpilot

Tveksam på om det blir något vettigt spel men klart stor förbättring från vad det var förut. Bra jobbat Square Enix!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

k3m
Medlem

Det såg inget vidare ut.

Medlem

Sluta slösa pengar på detta spel Square Enix


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av k3m:

Det såg inget vidare ut.

Skrivet av kill455:

Sluta slösa pengar på detta spel Square Enix

Skrivet av uberpwnage2.0:

Tveksam på om det blir något vettigt spel men klart stor förbättring från vad det var förut. Bra jobbat Square Enix!

Har spelat Alphan på detta och ska börja betan imorgon. Det är sjuk förbättring över originalet. Jag hade genuint kul i Alphan och förhoppningar som var försvann med Vanliga FFXIV har börjat komma tillbaka med A Realm Reborn.

Medlem

Ser inte så makalöst snyggt ut. Vad är det som pressar datorn?

Inaktiv

Jag är inget Final Fantasy-fan, men jag blev väldigt glad när spelet både flöt på som smör i en varm stekpanna och såg bättre ut, än i Platstation 3-versionen xD

Medlem

Det ser riktigt vackert ut, men jag skulle vilja se mer av stridssystemet..har för mig att det ska vara ändrat till mer traditionellt stuk.

Kommer dom slopa månadsavgiften?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Ser inte så makalöst snyggt ut. Vad är det som pressar datorn?

Bakgrunden i storstäderna samt det där berget, kan jag tänka mig


signatur

Game long and prosper

Medlem

stackars ps3 att spela på det där låga fps läre suga

Medlem

fick en beta kod i inboxen här om dagen. Dock står det ingenting om något datum någonstans...Är det igång redan? hur fasen laddar man ner spelet?!

Medlem

Helt otroligt att detta spela fortfarande lever!

Medlem

Är det någon som kan svara på om man måste köpa spelet på nytt eller räcker det med att ha köpt orignalet?

tack

Medlem

Phase 1 av betan börjar idag (25e) 11:00 till den 26e runt 20-21 tiden har jag för mig det va. är grymt taggad på detta!


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem
Skrivet av rolar:

fick en beta kod i inboxen här om dagen. Dock står det ingenting om något datum någonstans...Är det igång redan? hur fasen laddar man ner spelet?!

Du kanske ska ta och läsa mailet du fick!


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Wow-wannabe-grafik, kanske är där nåt annat extremt processkrävande.. gissar isåfall mer på tafflig kod.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Wow-wannabe-grafik, kanske är där nåt annat extremt processkrävande.. gissar isåfall mer på tafflig kod.

Vet inte vad du har kollat på men grafiken är ju långt ifrån WoW-grafiken. Har ju mer likheter med exempelvis GW2 än WoW i min mening. Jag gillar enkelheten i grafiken, det är inte tillgjort med massa effekter som flyger runt och drar onödig prestanda men bara ger extremt liten extra spelkänsla. Gillade inte exempelvis GW2 just pågrund av allt onödigt som fanns och gjorde att spelet flöt i 20-30 fps istället för 40-60 eller liknande. Nu har jag ingen värsting dator (16gb ram @1600mhz, i7 3770 och ett 5970) men tyckte ändå ett sådant spel borde flyta på bättre. Kanske bara jag som är gnällig dock

Medlem
Skrivet av brinkstar:

Vet inte vad du har kollat på men grafiken är ju långt ifrån WoW-grafiken.

Dåligt formulerat av mig, menade.. fel halva på skalan typ, MAO generellt alldeles för tam grafik för att passa fullt ut som bench nu.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Dåligt formulerat av mig, menade.. fel halva på skalan typ, MAO generellt alldeles för tam grafik för att passa fullt ut som bench nu.

Alltså det är ett benchmark för att se om din dator pallar av att spela spelet, inte för att se hur ball dator du har alá 3dmark eller unigine.

För övrigt tror jag starkt på detta spel, tyngden i striderna är grym.

Medlem
Skrivet av golom:
Skrivet av rolar:

fick en beta kod i inboxen här om dagen. Dock står det ingenting om något datum någonstans...Är det igång redan? hur fasen laddar man ner spelet?!

Du kanske ska ta och läsa mailet du fick!

Ja men det står ej något datum...som jag skrev. Men skitsamma, nu vet jag ju!
Men kan ändå ej logga in på forumen lr något...bara strul med den här betan.

1
Skriv svar