Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Preed:

Android?

Tyvärr inte. Simogo tycks gilla att släppa sina spel blott på Ios.

Att dom ens orkar? Tänker dom inte på att vi med android vill testa med, eller måste jag som hatar apple sälja min själ för att få testa detta? Nä dom kan ju gå och ta sig någonstans.

Alla behöver inte göra spel som passar de plattformar som du köper.

Nä har jag sagt det att dom behöver och måste? Nämns vart då i såna fall, jag sa endast att jag tycker dom borde tänka på oss som vill testa med men som inte kör med apples skitprodukter.

Medlem

Har alltid haft android, men gav upp i oktober förra året. Visst är det trevligt att känna sig fri, tills man inser att man är utestängd i snön.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem

Verkar superintressant! Välskriven recension! Finns spelet helt på svenska mån tro?

Medlem

Alltså jag får krupp av sådant här. Indieutvecklare som låser in sig på en plattform. Det här spelet skulle jag kunna köpa till PC också. Äger inget apple-rat alls..

Medlem

Lätt köp! Om man hade haft ett äpple...

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av schmuttah:

får väl vänta tills de släpper en pc-version om de nu gör det.

Läste på deras blog:
"- We released Bumpy Road for PC! It has sold about 15 (no, not thousands) copies."

Spelet släpptes 8:e maj 2012, och blogginlägget var från 21 december. Alltså femton exemplar sålda på 7-8 månader. I och för sig finns det inte på Steam.

Kollade trailern till Bumpy Road, är inte ett dugg förvånad att intresset var svalt till PC när hela grejen med spelen är touch-screen kontrollen.

Detta verkar dock se ut att funka bättre till PC, vet nog ett par äldre som hade kunna bli lite nostalgiska av att spela detta, vet också att ingen av dem har en smartphone.

Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Vincent_graymore:

ska man ha 2 telefoner/platta/whatever? Jag har aldrig spelat annat än sudoku på en mobil och tänkte inte börja nu :/

What? och nej det är klart. Man ska aldrig ändra på något, tänk vad fel saker kan gå! Jag har aldrig spelat annat än pong på min dator och tänkte inte börja nu!

själv är jag inte tillräckligt gammal för att ha växt upp med pong. Dock stödjer jag inte spel till mobiltelefon av den principen att jag inte vill spela spel på min mobil, är det inte vad alla säger att man som konsument ska göra?


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Hur spelas spelet?
Hur är responsen på skärmen vid tryckningar?

Som någon här ovan skrev så ska detta, om det ska spelas helt korrekt (enligt mig) spelas på en större skärm. Rekommenderar iPad med bra hörlurar för maximal effekt. Där var responsen helt okej! Hade inga problem med det. Till mobil är det som du säger - släpps i princip inte så många spel med bra respons.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

k3m
Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Preed:

Android?

Tyvärr inte. Simogo tycks gilla att släppa sina spel blott på Ios.

Att dom ens orkar? Tänker dom inte på att vi med android vill testa med, eller måste jag som hatar apple sälja min själ för att få testa detta? Nä dom kan ju gå och ta sig någonstans.

Alla behöver inte göra spel som passar de plattformar som du köper.

Nä har jag sagt det att dom behöver och måste? Nämns vart då i såna fall, jag sa endast att jag tycker dom borde tänka på oss som vill testa med men som inte kör med apples skitprodukter.

Jag är med dig!

Medlem

Det var ett intressant spel men alldeles för kort! Jag satt fast rätt länge men klarade det på drygt en timme. Måste även säga att jag aldrig hört talas om dessa sägner!

Medlem

Det verkade riktigt intessant men man ska ju tydligen straffas för att man köpt en bra telefon

Medlem

Tack för en fin recension, Kerstin. Kommer garanterat att plocka upp denna pärla i appstore.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Tack för en fin recension, Kerstin. Kommer garanterat att plocka upp denna pärla i appstore.

Tack själv! Hoppas du tycker om det lika mycket som jag gör!


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem

Helt otroligt underbart spel!

Och ni som klagar på plattformar och att det inte vore svårt för folk att konvertera hit och dit.. tänk på att Simogo består av 2 pers... det inte ingen jätte studio precis...


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

12
Skriv svar