Xbox 720 – 26 april kan den visas upp

Medlem

Tänka sig att detta datum är ungefär samtidigt som nästa Call of Duty-spel brukar hintas om.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Personligen hoppas jag på att MS gör en maskin som är "truly nextgen", varför inte? MS har råd att gå med förlust och bygga ihop en monster maskin vilket inte Sony kan göra. Time will tell!

Medlem
Skrivet av radiuz:

Personligen hoppas jag på att MS gör en maskin som är "truly nextgen", varför inte? MS har råd att gå med förlust och bygga ihop en monster maskin vilket inte Sony kan göra. Time will tell!

De lär med stor säkerhet inte göra det då allting pekar på att de kommer ha ungefär samma specs som Sony. Förra generationen (eller nuvarande är kanske mer korrekt att skriva) så gjorde Microsoft och Sony det stora misstaget att underskatta Nintendo de lär inte göra samma misstag igen och de är nog heller inte villiga att förlora lika mycket pengar per såld konsol som förra gången därför valde de en arkitektur som inte kostar skjortan.

Men man kan inte jämföra en konsol med en dator då de nog bara delar komponenterna och inte hur de arbetar. En konsol nyttjar hårdvaran mycket bättre än en dator gör och för att se detta räcker det att ta en PS2 och sedan jämföra med en likartad PC, jag tvivlar stort på att en sådan PC hade klarat av att köra ett spel som GoW 2 till exempel.

Inaktiv
KoP
Medlem
Skrivet av tavener:

Hoppas de inte klämmer in en massa sociala medier funktioner bara.

Det har dom ju redan gjort med en del spel. Såsom Minecraft och Kinect party. Jepp, inbygga Facebook funktioner. Räkna med att vi får mer av den varan. Å andra sidan föreligger inget tvång att bruka dessa funktoner. Bästa vore väl om man helt saknade ett Facebook konto.

Jag skulle hellre se att MS lanserade en egen hub på xboxen där ens screenshot och filmer hamnade. Lättåtkomligt för folk på ens friendlista och via pc.

Inaktiv
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Pålis:

Xbox visning kommer inte få samma wow effekt som Playstation fick eftersom nu vet ju folk hur nästa generations grafik kommer se ut i och med Sony' s visning nyligen.

Så ms får försöka blända med mer än grafik och social networking.

Förmodligen funkar kinect som det var tänkt från början,
att den ska kunna se fingerrörelser medmera och kunna anändas i fps spel och dylikt.

Var god och förklara: vilken WOW-effekt?

wow effekt kanske var att ta i ,
men ändock så var iaf Sony först ut att visa vad som komma skall, man fick se lite grafik och lite av det sociala ,
jag orkade inte se hela 2 timmars visningen

men det man har sett är ju en del saker som man wowade över.

MS har ju likvärdig prestanda så några flashiga videos känns ju inte direkt superupphetsande en andra gång om dom ska försöka vara häftiga med det,

det ska iaf bli jäkla kul att se vad ms hittar på, hoppas bara det inte blir alltför mycket kinect.

Sen vilken maskin man kommer skaffa beror nog på vem som kommer först,
är sugen på båda men arbetslös som man är i nuläget så får man vara glad om man kan köpa en av dom med några spel.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Sony kontrollen skulle ju lanseras med en dela knapp. Frågan är vad Microsoft ska kontra med, en gilla knapp?

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av radiuz:

Personligen hoppas jag på att MS gör en maskin som är "truly nextgen", varför inte? MS har råd att gå med förlust och bygga ihop en monster maskin vilket inte Sony kan göra. Time will tell!

De lär med stor säkerhet inte göra det då allting pekar på att de kommer ha ungefär samma specs som Sony. Förra generationen (eller nuvarande är kanske mer korrekt att skriva) så gjorde Microsoft och Sony det stora misstaget att underskatta Nintendo de lär inte göra samma misstag igen och de är nog heller inte villiga att förlora lika mycket pengar per såld konsol som förra gången därför valde de en arkitektur som inte kostar skjortan.

Men man kan inte jämföra en konsol med en dator då de nog bara delar komponenterna och inte hur de arbetar. En konsol nyttjar hårdvaran mycket bättre än en dator gör och för att se detta räcker det att ta en PS2 och sedan jämföra med en likartad PC, jag tvivlar stort på att en sådan PC hade klarat av att köra ett spel som GoW 2 till exempel.

Rykten, rykten!

Medlem

Jag förstår inte riktigt vad folk förväntade sig av "next-gen". PS4 specs är bra mycket kraftfullare än vad jag förväntade mig iaf.

8 GB GDDR minne, alltså fyra gånger så mycket som GeForce 680 för ca 4000 kr har. Det är shared memory visserligen, men gpudelen kan enkelt få tillgång till åtminstone två gigabyte (och mer gör extremt minimal skillnad på 1080p).

1,8 Teraflops beräkningskraft på GPU (motsvarande current gen GeForce 660).

Och det klokaste valet, att köra en x86 plattform.

Dessa specs var en bra bit över mina förväntningar, speciellt om rykterna om ett pris på 3000-4000 kr stämmer. Jag tycker det är lite orealistiskt att förvänta sig specs som motsvarar en 20 000 kronors dator, i en liten låda som dessutom måste vara väldigt tyst och billig.

Och det finns inget spel till PC som ser mycket bättre ut än Killzone Shadow Fall eller Deep Down (larviga namn) än sålänge.

Jag äger inte ens en konsol just nu, spelar enbart på PC, och vart PC-gamer sen tidigt 90-tal. Men det börjar bli larvigt hur fientliga många är mot konsoler, va lite mer öppna och objektiva så ska ni se att det finns många roliga spel till många olika plattformar att upptäcka.

Dessutom gör PS4 med sin x86 arkitektur och kraftfullare hårdvara att portar till PC förhoppningsvis kommer bli bra mycket bättre, så det gynnar alla inbitna och fientliga pc-gamers också på lång sikt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Pålis:

Xbox visning kommer inte få samma wow effekt som Playstation fick eftersom nu vet ju folk hur nästa generations grafik kommer se ut i och med Sony' s visning nyligen.

Så ms får försöka blända med mer än grafik och social networking.

Förmodligen funkar kinect som det var tänkt från början,
att den ska kunna se fingerrörelser medmera och kunna anändas i fps spel och dylikt.

Var god och förklara: vilken WOW-effekt?

Ja jag skulle också vilja veta vad det var för WOW-effekt för jag tyckte det bara var snyggt och inget annat. Det var länge sedan jag kände en WOW-effekt från en konsol.

Beror nog på om man kört PC spel som har bättre grafik än dagens konsoler, om man inte har det så är det ju helt klart rent grafiskt något som ingen konsol innan visat upp och då får man nog den där WOW-effekten. Som jag skrev ovan så satsar inte Microsoft eller Sony på att göra spel som överträffar en PC längre, de satsar mer på att erbjuda saker som PC inte kan tävla mot (som i Sonys fall att låta smartphones streama spel från deras enorma spelarkiv om jag inte förstått detta fel). Sony verkar också satsa mycket på detta, att kunna låta de som inte spelar se andra spela eller vara till hjälp för de som spelar. Jag har inte använt Gaikai men jag har testat OnLive som är en liknande tjänst och jag har både spelat och sett andra spela, det som är imponerande är hur bra denna tjänst fungerar ur ett "spectate" perspektiv då det går väldigt snabbt att gå från en spelare till en annan. Om Gaikai är lika snabb kan jag helt klart se hur den här tjänsten kan bli ett stort hot mot Microsoft eftersom Sony tydligen verkar använda den även för PSN.

Nej det är sant - men lite så jag menade. Snyggt men jag såg ingen WoW factor på själva konsolen. Och jag håller med vad det gäller PC delen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Är deras nya konsol en svart joggingsko?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv
Skrivet av Sipmo:

Är deras nya konsol en svart joggingsko?

Tänk om nya Xbox är sponsrad av Nike, och Xboxen ska se ut just såhär, men ska heta Nikebox, allt för att pressa ner priset.

Tänk om, det hade vart ganska kul.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Wille_3:

Sony kontrollen skulle ju lanseras med en dela knapp. Frågan är vad Microsoft ska kontra med, en gilla knapp?

En knapp to rule them all: Gilla, dela OCH statusuppdatera

Skrivet av Jarnehall:

Jag förstår inte riktigt vad folk förväntade sig av "next-gen". PS4 specs är bra mycket kraftfullare än vad jag förväntade mig iaf.

8 GB GDDR minne, alltså fyra gånger så mycket som GeForce 680 för ca 4000 kr har. Det är shared memory visserligen, men gpudelen kan enkelt få tillgång till åtminstone två gigabyte (och mer gör extremt minimal skillnad på 1080p).

1,8 Teraflops beräkningskraft på GPU (motsvarande current gen GeForce 660).

Och det klokaste valet, att köra en x86 plattform.

Dessa specs var en bra bit över mina förväntningar, speciellt om rykterna om ett pris på 3000-4000 kr stämmer. Jag tycker det är lite orealistiskt att förvänta sig specs som motsvarar en 20 000 kronors dator, i en liten låda som dessutom måste vara väldigt tyst och billig.

Och det finns inget spel till PC som ser mycket bättre ut än Killzone Shadow Fall eller Deep Down (larviga namn) än sålänge.

Jag äger inte ens en konsol just nu, spelar enbart på PC, och vart PC-gamer sen tidigt 90-tal. Men det börjar bli larvigt hur fientliga många är mot konsoler, va lite mer öppna och objektiva så ska ni se att det finns många roliga spel till många olika plattformar att upptäcka.

Dessutom gör PS4 med sin x86 arkitektur och kraftfullare hårdvara att portar till PC förhoppningsvis kommer bli bra mycket bättre, så det gynnar alla inbitna och fientliga pc-gamers också på lång sikt.

Jag tror faktiskt att PS4 kommer se bättre ut än PC framöver när väl utvecklare lär sig optimera också. Ingen optimerar ju till PC, det går ju inte.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Sony's PS4-evenemang kan ju vara det sämsta jag sett på länge. Kommer inte bli svårt för Microsoft att toppa det. Garanterar att alla Microsoft-anställda satt och skrattade åt livestreamen.

Medlem

för att sätta lite saker i perspektiv när det kommer till specsen på ps3 och xbox som nu är runt 7 år gammla.

Xbox 360
CPU 3.2 GHz PowerPC Tri-Core Xenon
Memory 512 MB of GDDR3 RAM clocked at 700 MHz
Graphics 500 MHz ATI Xenos

här är lite av vad det kan producera i grafik

PC och Xbox utgåvan av witcher2 bredvid varandra

Crysis 2 multiplayer

och så en jämförelse med tidigt spel under xboxens livscykel
Oblivion 2006

samma spel serie men ett par år senasre skyrim 2011

Ta då dom specsen och jämför dom med tex Ps4 som precis blev utannonserad då man inte vet vad nästa xbox kommer ha för hårdvara men liknande lär det vara. Då rent logiskt så kommer det blir rätt så jävla mycket snyggare än vad vi har idag. kommer det vara ett extremt stort hopp dom första 2 åren förmodligen inte men snyggare kommer det vara. sen är det otroligt många här inne på FZ som jämför konsoler och pc hårdvara hela tiden, Det går inte jämföra PC mot konsoler rakt av när det gäller hårdvara, helt annan arkitektur när det kommer till dom båda. Jag tar ram minnet som ett exempel: 512mb Ram har producerat fram dom spelen jag länkade testa och ta då 512mb ram och kör Witcher 2. Vad kan då helt plötsligt 8gb hjälpa till med. Det är nämligen inte ett litet hopp. Jag kommer köpa alla konsolerna igen i all fall då jag vill spela allt som kommer till både konsol och pc för jag gillar båda världarna och jag tycker det är tragiskt att vi som ett community inte kan hålla ihop oftare pga lite hårdvara och grafik.

ps3'an hårdvara
CPU : x86-64 AMD "Jaguar", 8 cores
GPU : 1.84 TFLOPS, AMD next-generation Radeon based graphics engine
Memory : GDDR5 8GB


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av neocon:

Det är ju defintivt mer sannolikt att Microsoft på sikt hoppar på Oculus/VR-trenden än att Sony gör det. Sony skulle ju om dom gjorde det konkurrera med sina egna TV-apparater. Vem vet, M$ kanske har uppmärksammat intresset för Oculus Rift och till och med visar upp något VR-tillbehör för 720?
Nej kanske inte så sannolikt men man kan ju få hoppas.

Nu är det väl svårt att se att det är mer sannolikt att MS hoppar på trenden då Sony redan tillverkar HMZ-T1 sedan drygt ett år tillbaka?

http://en.wikipedia.org/wiki/HMZ-T1

Medlem
Skrivet av neocon:

Att ens nämna HMZ-T1 i samma sammanhang som Oculus Rift är en skymf mot den kommande VR-revolutionen. Ursäkta mitt bryska ordval T1 är inget annat än en TV som du kan sätta på huvudet.

Inget som helst fel på ordvalet.

Jag tänkte mest på ditt argumentet att Sony inte vill konkurrera med sina egna TV-apparater - och nu säger du att T1 är en TV man kan sätta på huvudet.

Sedan så är det väl ganska tänkbart att Sony utvecklar detta vidare till något som fungerar bättre även för VR - det borde i alla fall vara större chans än Microsoft som inte har någon liknande produkt på marknaden.

Lite bättre bild kombinerat med Sixaxis-funktionen från deras handkontroller och kanske tillsammans med Move-kameran borde kunna fungera rätt bra för att skapa VR-upplevelser.

Medlem

Om den ser ut som på bilden lär den sälja lite lite mindre.


signatur

Black Flag Operations [SKURK]
The Kadeshi [THOR]

Medlem

Själv så är jag mer sugen på ps4 eftersom dem, vad jag tycker, har mer exklusiva titlar i sitt utbud. Jag älskar uncharted serien och även killzone. Men är i grund och botten en pc människa. Halo och Gears Of War har aldrig riktigt fångat mitt intresse även om det är fantastiska spel. Så därför ser jag mer fram emot ps4 än ett nytt xbox.

12
Skriv svar