"Mirror's Edge 2 är under utveckling"

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Snälla säg att ryktet stämmer! Snälla snälla snälla snälla!!!!!

De, DICE, har ju länge sagt att de vill göra en uppföljare men att andra projekt har kommit i vägen.

Problemet är att jag inte riktigt vet vad som skulle kunna göras bättre än i ettan.. kanske lite mer liv runtomkring en.
Man kände det lite som att man sprang runt i en spökstad.
Folk i alla kontoren man parkurar genom hade ju varit skitfräckt. Och med den nya Frostbitemotorn kan miljöerna bli hur utmanande som helst. Exempelvis med förstörbara byggnader.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Idono:

Jag skulle vilja vara optimistisk om detta. Men DICE förtjänar verkligen inte den titlen längre då dom är sånna Tools. Med nästan 100% säkerhet kan jag gissa på att EA vill göra Mirrors Edge 2 till ett mer action inriktat spel än bara ett survivor parkour spel. Typ som allt annat dom har gjort uppföljare till.

TMT;DNR


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Bojkott:

Snälla säg att ryktet stämmer! Snälla snälla snälla snälla!!!!!

De, DICE, har ju länge sagt att de vill göra en uppföljare men att andra projekt har kommit i vägen.

Problemet är att jag inte riktigt vet vad som skulle kunna göras bättre än i ettan.. kanske lite mer liv runtomkring en.
Man kände det lite som att man sprang runt i en spökstad.
Folk i alla kontoren man parkurar genom hade ju varit skitfräckt. Och med den nya Frostbitemotorn kan miljöerna bli hur utmanande som helst. Exempelvis med förstörbara byggnader.

Animationerna och grafiken går ju alltid att förbättra, men gameplay tycker jag var perfekt som det var i ettan. Lite mer civilt liv hade varit riktigt nice. Att springa genom ett kontor fullt av kontorsnissar som man måste ta sig förbi skulle verkligen stärka känslan när man flyr för sitt liv.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Bojkott:

Snälla säg att ryktet stämmer! Snälla snälla snälla snälla!!!!!

De, DICE, har ju länge sagt att de vill göra en uppföljare men att andra projekt har kommit i vägen.

Problemet är att jag inte riktigt vet vad som skulle kunna göras bättre än i ettan.. kanske lite mer liv runtomkring en.
Man kände det lite som att man sprang runt i en spökstad.
Folk i alla kontoren man parkurar genom hade ju varit skitfräckt. Och med den nya Frostbitemotorn kan miljöerna bli hur utmanande som helst. Exempelvis med förstörbara byggnader.

Animationerna och grafiken går ju alltid att förbättra, men gameplay tycker jag var perfekt som det var i ettan. Lite mer civilt liv hade varit riktigt nice. Att springa genom ett kontor fullt av kontorsnissar som man måste ta sig förbi skulle verkligen stärka känslan när man flyr för sitt liv.

Jag gillade den sterila och nästan livlösa känslan i miljöerna, tror det var lite det den känslan de gick efter med tanke på storyn.

Medlem

Mer rykten? Jag har väntat i flera år nu, vill inte bli besviken igen. Älskar spelet.

12
Skriv svar