Sony om episodspel: "Telltale bevisar att de fungerar"

Robot
Sony om episodspel: "Telltale bevisar att de fungerar"

The Walking Dead fick Sony att ändra åsikt om episodbaserade spel – räkna med fler sådana till PS4.

#sony, #telltale-games, #the-walking-dead-a-telltale-games-series


Inaktiv
Sony om episodspel: "Telltale bevisar att de fungerar"

För min del vänta till alla episoder är ute och köpa hela spelet för rabatterat pris.

k3m
Medlem
Medlem

Personligen diggar jag inte episod-baserade spel. Jag tycker det hör till saken att Telltale gjorde ett riktigt grymt spel och det var väl snarare det som rönte framgången, inte att det släpptes i episoder?

k3m
Medlem
Skrivet av Invixior:

Personligen diggar jag inte episod-baserade spel. Jag tycker det hör till saken att Telltale gjorde ett riktigt grymt spel och det var väl snarare det som rönte framgången, inte att det släpptes i episoder?

Mmm!

Inaktiv

Fungerar ju för att dom faktiskt gjorde ett bra spel, och att dom inte väntade flera år (VAAAAAAAAALVE) med att släppa nästa del.

Hade nog sålt bra även om allting släppts i ett komplett spel, spelet är ju riktigt bra.

Alla (för det är väl alla?) andra episodspel har väl misslyckats, just för att man släpper en del o sen inget mer, eller så väntar man i två år på nästa del?

Detta har ju varit på gång sedan Sin Episodes ju o det gick sådär..HL2 E1 o E2 är ju bra spel men sen tog det stopp, och alldeles, alldeles för lång tid däremellan.

Mina fördomar, men Sony är nog ute efter att släppa sina episodlir som snåla DLC än att skapa ett "riktigt" episodspel. Och det är ju inte samma sak..Tror personligen inte att Sony är företaget som ska föra episodlir i rätt riktning. Det var ju mycket snack om detta ett tag, men det sket sig och istället fick vi DLC deluxe.

Medlem

Från Telltale ja, från Valve, nja.


signatur

Xd

Inaktiv
Skrivet av zwete:

Från Telltale ja, från Valve, nja.

Nja? Om Sony ska göra episod spel kommer det vara fullpris.. 599 kr. Half life Episoderna kostade 250 kr när dom släpptes.

Medlem

Jag tyckte TWD spelet var riktigt ordentligt bra.

Man fick jämna doser av spelet ut smetat på ett halvår ungefär.

Jag skulle hemskt gärna se detta mer, vilket vi gör till viss del med BF Premium och CoD Elite.
Fast då vill jag ha en fast kostnad på typ 600 så ska jag få 4-5 expansioner i loppet av 1.5 år eller så.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av zwete:

Från Telltale ja, från Valve, nja.

Nja? Om Sony ska göra episod spel kommer det vara fullpris.. 599 kr. Half life Episoderna kostade 250 kr när dom släpptes.

Tänkte mer på att det inte har hänt något med deras satsning sedan 2007.


signatur

Xd

FM-guru
F.d. Sisyr

Telltale har väl genom sina tidigare försök om något snarare visat hur svårt det är att göra episodbaserade spel.

Medlem

Storydrivna spel funkar med episodformat

Medlem

Telltale bevisade att det fungerade i deras episodspel...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Telltale har väl genom sina tidigare försök om något snarare visat hur svårt det är att göra episodbaserade spel.

Vissa misslyckanden, men andra lyckade spel med. Kolla bara på Sam&Max.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar