Attack på Lars Vilks...

Medlem

så ditt svar på min fråga är att "invandrare kastar ägg i kyrkan"..

aja det är ganska självklart att du inte vill ge ett vettigare och resonerat svar så jag kan inte göra något mer än att skratta lite ont


signatur

Suup homie

Medlem

Missa inte "Everybody Draw Mohammed Day!". Rita en bild och posta senast imorgon.

Det här är mitt bidrag:
http://www.facebook.com/photo.php?pid=5356121&o=all&op=1&view...

Medlem

Är ju inte ens roligt bara tragiskt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Att provokation av religiösa har blivit mode är helt klart tragiskt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Är ju inte ens roligt bara tragiskt.

Det görs i yttrandefrihetens och demokratins namn - emot diktatur och en förtryckande religion.

Skrivet av v1ctory:

Att provokation av religiösa har blivit mode är helt klart tragiskt.

Det är bara på grund av hur muslimerna beter sig. Att de använder våld för att förhindra den yttrandefrihet vi har i väst.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Notumforce:

Är ju inte ens roligt bara tragiskt.

Det görs i yttrandefrihetens och demokratins namn - emot diktatur och en förtryckande religion.

Du menar alltså att den sanna demokratins anda är att förtrycka fast med ett annat sving på det, vi gör det i yttrandefrihetens namn istället för en guds?

Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av v1ctory:

Att provokation av religiösa har blivit mode är helt klart tragiskt.

Det är bara på grund av hur muslimerna beter sig. Att de använder våld för att förhindra den yttrandefrihet vi har i väst.

Så om vi andra tänker med samma tankesätt som du själv så bör vi alltså generalisera exakt alla homosexuella som ett gäng läderbögar som bara sprider HIV


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av .357:

Du menar alltså att den sanna demokratins anda är att förtrycka fast med ett annat sving på det, vi gör det i yttrandefrihetens namn istället för en guds?

Förtrycker man om man ritar eller klistrar ihop en bild?

Skrivet av .357:

Så om vi andra tänker med samma tankesätt som du själv så bör vi alltså generalisera exakt alla homosexuella som ett gäng läderbögar som bara sprider HIV

Jag baserar det på hur muslimer över hela världen reagerar över en teckning. Och så blir Lars Vilks överfallen på en föreläsning om yttrandefrihet bara för att komma hem och upptäcka att någon har försökt sätta eld på hans hem.

Vad baserar du din generalisering på?

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av v1ctory:

Att provokation av religiösa har blivit mode är helt klart tragiskt.

Det är bara på grund av hur muslimerna beter sig. Att de använder våld för att förhindra den yttrandefrihet vi har i väst.

Det är väl ändå att generalisera Muslimer i allmänhet?F.ö provocerar dessa aktioner fram mer våld vilket knappast är lösningen till problemet. I fallet Vilks är det ännu tragiskare, en mer uppmärksamhetsberoende hedersmupp får man leta länge efter.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av v1ctory:

Att provokation av religiösa har blivit mode är helt klart tragiskt.

Det är bara på grund av hur muslimerna beter sig. Att de använder våld för att förhindra den yttrandefrihet vi har i väst.

Det är väl ändå att generalisera Muslimer i allmänhet?F.ö provocerar dessa aktioner fram mer våld vilket knappast är lösningen till problemet. I fallet Vilks är det ännu tragiskare, en mer uppmärksamhetsberoende hedersmupp får man leta länge efter.

Ok, låt mig förtydliga: De muslimer som jag har sett. De som attackerar Vilks och yttrandefriheten, de som mordhotar och försöker bränna ned hans hem.

Sen tar inte övriga muslimer avstånd från detta utan väljer att gå på teckningen istället för att gå på de muslimer som går på yttrandefriheten.

Den här Radio-DJ:n har några riktigt bra poänger:
http://www.break.com/usercontent/2008/3/Muslim-Is-Owned-By-A-...

Medlem
Skrivet av .357:
Skrivet av Mikaelh:

Så om vi andra tänker med samma tankesätt som du själv så bör vi alltså generalisera exakt alla homosexuella som ett gäng läderbögar som bara sprider HIV

Jag baserar det på hur muslimer över hela världen reagerar över en teckning. Och så blir Lars Vilks överfallen på en föreläsning om yttrandefrihet bara för att komma hem och upptäcka att någon har försökt sätta eld på hans hem.

Vad baserar du din generalisering på?

Tja, slår man på tvn under pridefestivalen är det det man ser. Alltså är alla homosexuella läderbögar som sprider HIV.

Medlem

Har du ens sett en muslim i verkligheten där uppe i haparanda eller är det bara internet och tv du fått din erfarenhet från?

du verkar ju tro att allt är antingen svart eller vitt, om en muslim hotar en människa så hotar "alla" muslimer människor. så hur skulle du känna om vi tog och generaliserade att "alla" homosexuella sprider HIV?

så baserar jag din generalisering

edit: oj kungbla satte den klockrent mycket bättre än mig


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av .357:

Har du ens sett en muslim i verkligheten där uppe i haparanda eller är det bara internet och tv du fått din erfarenhet från?

du verkar ju tro att allt är antingen svart eller vitt, om en muslim hotar en människa så hotar "alla" muslimer människor. så hur skulle du känna om vi tog och generaliserade att "alla" homosexuella sprider HIV?

så baserar jag din generalisering

edit: oj kungbla satte den klockrent mycket bättre än mig

Jag har växt upp i ett område där det var ca 20% invandrare. Bra integrerade invandrare. Talade svenska osv...

Inte hade vi hög brottslighet heller.

Fina fördomar du har om Norrland. Det är här vi lyckas integrera invandrare.

*EDIT* Sen tar jag avstånd från de delar av Pride som visas i media (dock är de flesta normalt och propert klädda). Västvärldens muslimer tar inte avstånd från muslimer som vill inskränka demokrati och yttrandefrihet.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av .357:

Har du ens sett en muslim i verkligheten där uppe i haparanda eller är det bara internet och tv du fått din erfarenhet från?

du verkar ju tro att allt är antingen svart eller vitt, om en muslim hotar en människa så hotar "alla" muslimer människor. så hur skulle du känna om vi tog och generaliserade att "alla" homosexuella sprider HIV?

så baserar jag din generalisering

edit: oj kungbla satte den klockrent mycket bättre än mig

Jag har växt upp i ett område där det var ca 20% invandrare. Bra integrerade invandrare. Talade svenska osv...

Inte hade vi hög brottslighet heller.

Fina fördomar du har om Norrland. Det är här vi lyckas integrera invandrare.

Verkar dunder bra att det är integrerat där uppe!

har du frågat dessa invandrare vad dem personligen tycker om hela vilks historian och har du speciellt frågat den muslimska befolkningens åsikt? och är det där du har fått erfarenheten att alla muslimer är terrorister som bränner flaggor

nää men du har ju lite finare fördomar om kristendomen och islam, men tack för komplimangen

edit:Mikaelh spelar ingen roll om du du tar avstånd från vissa delar av pride. eftersom jag numera ska generalisera med samma mentalitet som du tänker med så tycker jag exakt alla homosexuella är läderbögar som enbart sprider HIV för vissa media säger bögar är majoriteten av smitt spridare

Detta är bilden jag fått av ALLA homosexuella genom min egen erfarenhet

*Varning* naken lädersnubbe på pride

så här ser alla bögar ut

HIV smittare hela bunten

förstår du pararellerna jag drar nu?


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av v1ctory:

Att provokation av religiösa har blivit mode är helt klart tragiskt.

Det är bara på grund av hur muslimerna beter sig. Att de använder våld för att förhindra den yttrandefrihet vi har i väst.

Det är väl ändå att generalisera Muslimer i allmänhet?F.ö provocerar dessa aktioner fram mer våld vilket knappast är lösningen till problemet. I fallet Vilks är det ännu tragiskare, en mer uppmärksamhetsberoende hedersmupp får man leta länge efter.

Ok, låt mig förtydliga: De muslimer som jag har sett. De som attackerar Vilks och yttrandefriheten, de som mordhotar och försöker bränna ned hans hem.

Sen tar inte övriga muslimer avstånd från detta utan väljer att gå på teckningen istället för att gå på de muslimer som går på yttrandefriheten.

Den här Radio-DJ:n har några riktigt bra poänger:
http://www.break.com/usercontent/2008/3/Muslim-Is-Owned-By-A-...

Problemet hade antagligen varit det samma om någon hade ritat provocerande bilder av Påven och små barn. Jag tror att det hela grundar sig i en sorts stolthet som får vissa att gå över linjen och andra att ställa sig på linjen och heja på. Samma sak finns ju i sportens värld, hur många "snäll" supportrar fördömer huliganernas våld? (Som också det grundar sig i både stolthet och förakt för någon annan)

Jag delar din bild av integrationen i Norrland, även fast jag själv inte är bosatt där har ett antal dokumentärer givit mig en ganska god inblick. Nyanlända från andra länder verkar må bra av er lite "softa" syn på livet, det är kul att se. Tyvärr finns det mycket fördomar om er norr över, det är väldigt beklageligt.

Ursäktar att jag inte kan kika på ljudklippet då jag skriver från telefonen, varning för stavfel med andra ord.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

MikaelH : Måste varenda muslim över hela världen skriva ett argt inlägg för att förtydliga att dom är emot dom akter som radikala muslimer gör?

Det är alltid minoriteterna som skriker högst, majoriteten nöjer sig oftast med att hålla käft och fortgå med livet.

Edit : Jag kan intyga att det är bra integrerat i norrland, talar förvisso bara om härnösand men det är bra integrerat här med, och jag tror att det är ~20% invandrare här (om man vill dra allt över en kam, stor del är andrageneration och är enligt mig svenskar dom med).


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Edit : Jag kan intyga att det är bra integrerat i norrland, talar förvisso bara om härnösand men det är bra integrerat här med, och jag tror att det är ~20% invandrare här (om man vill dra allt över en kam, stor del är andrageneration och är enligt mig svenskar dom med).

det är ju faktiskt helt underbart, visar ju bara ett till tecken på det Fargo föreslog, att det kan vara dags att försöka sprida ut nyanlända norrut och till andra delar av landet istället för att majoriteten samlas i bunt i ett redan segregerat område i typ exempel förorter


signatur

Suup homie

Medlem

Är du ett litet troll Mikaelh? Man kan ju undra. Jag blandar mig inte in i diskussionen men dina texter får mina ögonbryn att nudda hårfästet ibland.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av .357:
Skrivet av Greger:

Edit : Jag kan intyga att det är bra integrerat i norrland, talar förvisso bara om härnösand men det är bra integrerat här med, och jag tror att det är ~20% invandrare här (om man vill dra allt över en kam, stor del är andrageneration och är enligt mig svenskar dom med).

det är ju faktiskt helt underbart, visar ju bara ett till tecken på det Fargo föreslog, att det kan vara dags att försöka sprida ut nyanlända norrut och till andra delar av landet istället för att majoriteten samlas i bunt i ett redan segregerat område i typ exempel förorter

Trevligt att någon kan hålla med mig i frågan för omväxlings skull! Jag är för övrigt ICKE SD-sympatisör. Det är nåt lurt med SD. Är väl främst det faktum att det gömms o lurar f.d Nationaldemokrater i partiet.

Det är synd att inga partier vågar ta integration på allvar, eller ens diskutera invandringen i Sverige. Det är på nåt sätt belagt med tabu. Varför kan man inte även där satsa på en jämställdhet? En jämställdhet bland spridning på invandrare jämfört med Svenskar över större delar i Sverige. Jag tror det är nåt som vi alla skulle tjäna på.

Skrivet av .357:

så ditt svar på min fråga är att "invandrare kastar ägg i kyrkan"..

aja det är ganska självklart att du inte vill ge ett vettigare och resonerat svar så jag kan inte göra något mer än att skratta lite ont

Du sade ju att invandrare inte är Sverigefientliga och jag gav dig ett exempel som svar. Fattar du inte det så är du ju mer än korkad. Jag har inget behov av att i övrigt svara på dina löjliga påståenden. Du är tydligen en av de idioter som ser världen genom en regnbåge grattis till dig.


signatur
Medlem

Pluggar i Umeå, men växte upp i inlandet. Såg färgade människor för första gången när jag kom hit, och även jag kan intyga att integrationen i Norrland (i den del som tar emot invandrare) funkar utomordentligt. Invandrare står för en stor del av all restaurang- och hotellverksamhet här uppe, och det verkar ha hjälpt dem in i samhället.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av .357:

så ditt svar på min fråga är att "invandrare kastar ägg i kyrkan"..

aja det är ganska självklart att du inte vill ge ett vettigare och resonerat svar så jag kan inte göra något mer än att skratta lite ont

Du sade ju att invandrare inte är Sverigefientliga och jag gav dig ett exempel som svar. Fattar du inte det så är du ju mer än korkad. Jag har inget behov av att i övrigt svara på dina löjliga påståenden. Du är tydligen en av de idioter som ser världen genom en regnbåge grattis till dig.


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av Ariath:

Är du ett litet troll Mikaelh? Man kan ju undra. Jag blandar mig inte in i diskussionen men dina texter får mina ögonbryn att nudda hårfästet ibland.:)

Jag har inga problem att stå för mina åsikter även om dom är obekväma, om det är det du menar.

Medlem

Jag kastade ägg på hus när jag var liten. Betyder det att jag är Sverigefientlig då?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Jag kastade ägg på hus när jag var liten. Betyder det att jag är Sverigefientlig då?

Vilket skäl hade du för att kasta ägg?


signatur

Allah är stor men jag har större

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Jag kastade ägg på hus när jag var liten. Betyder det att jag är Sverigefientlig då?

Absolut inte, men det förklarar lite dina trollningar här på forumet, redan då hade du problem med oliktänkande tydligen

Medlem

Undrar vem som trollar egentligen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Undrar vem som trollar egentligen

Mitt inlägg anspelar på inlägg han gjort i en annan tråd, men faktum kvarstår ju att jag kan ha en poäng i mitt inlägg

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Notumforce:

Undrar vem som trollar egentligen

Mitt inlägg anspelar på inlägg han gjort i en annan tråd, men faktum kvarstår ju att jag kan ha en poäng i mitt inlägg

lust att elaborera vidare på vad din poäng är?


signatur

Suup homie

Inaktiv
Skrivet av .357:
Skrivet av the_o:
Skrivet av Notumforce:

Undrar vem som trollar egentligen

Mitt inlägg anspelar på inlägg han gjort i en annan tråd, men faktum kvarstår ju att jag kan ha en poäng i mitt inlägg

lust att elaborera vidare på vad din poäng är?

Absolut. Den antydde att han inte heller som ung verkar ha bemött folk på ett civiliserat sätt utan mest var ute för att provocera fram en reaktion.

Det var dock inte menat i största allvarsstund då jag inte känner till honom sen tidigare och inte menar något illa med det.

Avstängd
Skrivet av Mikaelh:

*EDIT* Sen tar jag avstånd från de delar av Pride som visas i media (dock är de flesta normalt och propert klädda). Västvärldens muslimer tar inte avstånd från muslimer som vill inskränka demokrati och yttrandefrihet.

Jag kan hålla med honom på radion, faktiskt. Det här tycker jag är lite liknande, nästan. På vilket sätt tar du avstånd och hur visar du det?
Märk väl att denna jämförelse inte är rättvis, men det är ändå lite liknande. Även om jag tar avstånd från t.ex. övergrepp som begås i kristenhetens namn, så gör jag inte det genom att gå ut och skrika, som radiomannen i stort sett menade att man skulle göra. Jag menar helt enkelt att det är inte är lönt, för vem riktar man sig till egentligen? De som gör det? De lyssnar inte. Allmänheten? De som är nog visa har (med all sannolikhet) redan förstått, och hur ska man förresten nå dessa?

Att "folket" inte tar avstånd på ett sätt som tydligt märks hundratals och tusentals mil bort är kanske inte överdrivet konstigt (men ändå konstigt). Det som är väldigt konstigt egentligen är väl snarare att de i ledarpositioner inte tar avstånd.

Skriv svar