Watch Dogs gör sig redo att utmana GTA V

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Med tänke på att GTA IV var katastofalt dåligt är chanserna höga, från vad man sett från Watch Dogs, att det kommer bli bättre.

Om det är GTA IV de vill utmana så är det utan tvekan inga problem som helst. Det är som du säger, GTA IV var katastrofalt dåligt.

Men det är bara GTA IV. GTA3, Vice City, San Andreas, för att inte nämna ett lite senare - Red Dead Redemption. Inte ett GTA men de visade att de lärt sig en hel del. Jag tror nog de lärde sig rätt mycket utav GTA IV och vad som behövs göras bättre vilket är varför jag ser fram emot GTA V så enormt.

Tveksamt om de kan utmana GTA, men jag spelar mer än gärna både Watch Dogs och Grand Theft Auto.

Medlem

Känns inte som Watch Dogs och GTA strävar efter samma sak, så jag tror inte dom är direkta hot mot varandra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

ni som säger att gta 4 var skit måste ju spelat något annat på läktarplats för det var då inte gta 4

Medlem

Jag kommer inhandla båda!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av wiki:

ubisoft montreal har mycket att bevisa. förstår inte hur assasin creed kan bli så hyllat. tycker hela serien är riktigt själlös och har riktigt långtråkigt gameplay.

grafikt och tekniskt är spelen underbara, men man har missat det mest fundamentala, att göra ett roligt spel.
ac passar bättre som teknikdemo snarare än underhållning.

är därför väldigt skeptisk till watch dogs, även om det ser sjukt jävla häftigt ut på alla trailers.

Håller med dig om själlösheten. Köpte AssCreed 3 och tröttnade snabbt på detta hyllade spel. Verkligen stelt och inte min grej. Vi får väl se om det blir mer hjärta i Watch Dogs

Medlem

Vart är alternativet "Ingen aning, vi får väl se"?

Medlem

Jag tror dom båda kommer tävla parallellt på olika meriter. Det är en så smal genre.

Fotnot: några av AC spelen saknar ett engagemang i storyn. Jag vill kunna känna med karaktären men den enda jag känt för är Ezio som började sin story i 2:an vilket va långt ifrån själlöst enligt mig då.

Medlem
Skrivet av Gabe:

Vart är alternativet "Ingen aning, vi får väl se"?

'Tveksam'

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Med tänke på att GTA IV var katastofalt dåligt är chanserna höga, från vad man sett från Watch Dogs, att det kommer bli bättre.

Okej. Jag tyckte dock GTA IV var awesome, dock saknade det replayvalue och det hade inte så mycket side-missions/annat skoj som övriga GTA spel har haft.

Men jag älskade att köra det MP/Freeplay.

Medlem

Tror jag att det blir ett "bättre" spel -, ja absolut stundtals. Tror jag att det kommer bli större än Gta -, knappast. Ungefär samma stil som det var med Crysis 2 där de sade att de kunde lätt bli lika stora som Cod-serien men sedan så blev det inte riktigt som de hade tänkt. Bra att sikta mot stjärnorna men inte bita av mer än man kan tugga!

Medlem

signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Gabe:

Vart är alternativet "Ingen aning, vi får väl se"?

'Tveksam'

Är väl bara jag som är petig, men "tveksam" som svar på frågan "Tror du att Watch Dogs blir ett bättre spel än GTA V?" är inte samma sak som att svara "vet inte" eller "svårt att säga".

edit: Äsch skitsamma, så mycket bryr jag mig inte.

Medlem

Den största anledningen jag ser i att Watch Dogs kommer konkurrera stadigt med GTA är för att de kommer släppa spelet till pc också. GTA 5 har dem ju inte annonserat ut att det kommer till pc alls.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Inte ens chans, Watch Dogs kommer bränna allt sitt krut på sin hacker-gimmick, och den har jag redan tröttnat på innan spelet släppts.

GTA har karaktärerna, den svarta humorn och med största sannolikhet storyn.

Sina löjliga stereotyper i precis allt, försök till humor som faller platt eftersom det verkar som de tar sig själva på för stort allvar etc. Japp, ett av de mest överskattade spelen de senaste 10 åren, utan tvekan. Hyfsat gameplay, men världen och "karaktärerna" (många av dem är så stereotypa att de skulle platsa i vilken polisskolan-film som helst) känns otroligt taffligt gjord. Hellre i så fall att de tar sig själva på lite mindre allvar (ex. Saint's Row), det blir inte lika jäkla krystat då.

Ska de göra ett mörkare, mer rått och/eller realistiskt spel får de ta och slopa de pubertala bilderna av precis allt. Där ser Watch Dogs ut att springa cirklar kring dem, även om Rockstar lyckas med lite mer vettiga produktioner också. (Red Dead Redemption är ett, trots väldigt klichéfyllt, mycket bra spel, exempelvis.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv

Watch Dogs har absolut potential. Det faktum att GTA återvänder till samma tre städer i spel efter spel luktar stagnation lång väg. Givetvis är jag sugen på att spela det men jag skulle inte bli förvånad om Watch Dogs lyckas smälla högre.

Medlem

Så länge de drar tillbaka på sims-tramset är jag intresserad!
Vill ha mina Kill Frenzys och radiostyrda bilar.
Tror mer på Watch Dogs!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av SID 6.7:

Inte ens chans, Watch Dogs kommer bränna allt sitt krut på sin hacker-gimmick, och den har jag redan tröttnat på innan spelet släppts.

GTA har karaktärerna, den svarta humorn och med största sannolikhet storyn.

Sina löjliga stereotyper i precis allt, försök till humor som faller platt eftersom det verkar som de tar sig själva på för stort allvar etc. Japp, ett av de mest överskattade spelen de senaste 10 åren, utan tvekan. Hyfsat gameplay, men världen och "karaktärerna" (många av dem är så stereotypa att de skulle platsa i vilken polisskolan-film som helst) känns otroligt taffligt gjord. Hellre i så fall att de tar sig själva på lite mindre allvar (ex. Saint's Row), det blir inte lika jäkla krystat då.

Ska de göra ett mörkare, mer rått och/eller realistiskt spel får de ta och slopa de pubertala bilderna av precis allt. Där ser Watch Dogs ut att springa cirklar kring dem, även om Rockstar lyckas med lite mer vettiga produktioner också. (Red Dead Redemption är ett, trots väldigt klichéfyllt, mycket bra spel, exempelvis.)

Jag säger inte att du har fel, det är bara det att... Jo förresten du har fel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av SID 6.7:

Inte ens chans, Watch Dogs kommer bränna allt sitt krut på sin hacker-gimmick, och den har jag redan tröttnat på innan spelet släppts.

GTA har karaktärerna, den svarta humorn och med största sannolikhet storyn.

Sina löjliga stereotyper i precis allt, försök till humor som faller platt eftersom det verkar som de tar sig själva på för stort allvar etc. Japp, ett av de mest överskattade spelen de senaste 10 åren, utan tvekan. Hyfsat gameplay, men världen och "karaktärerna" (många av dem är så stereotypa att de skulle platsa i vilken polisskolan-film som helst) känns otroligt taffligt gjord. Hellre i så fall att de tar sig själva på lite mindre allvar (ex. Saint's Row), det blir inte lika jäkla krystat då.

Ska de göra ett mörkare, mer rått och/eller realistiskt spel får de ta och slopa de pubertala bilderna av precis allt. Där ser Watch Dogs ut att springa cirklar kring dem, även om Rockstar lyckas med lite mer vettiga produktioner också. (Red Dead Redemption är ett, trots väldigt klichéfyllt, mycket bra spel, exempelvis.)

Jag säger inte att du har fel, det är bara det att... Jo förresten du har fel.

Japp, för alla ryssar bryter rent absurt dåligt och dricker vodka till frukost. För att inte tala om de genomkorrupta, munkätande, amerikanska poliserna.
Det var de stereotypa karaktärerna och den löjeväckande dåliga portningen till PC (de sket även en del på PC-användarna, vill jag minnas) som fick mig att bli starkt skeptisk till allt Rockstar spottar ur sig.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Inte ens chans, Watch Dogs kommer bränna allt sitt krut på sin hacker-gimmick, och den har jag redan tröttnat på innan spelet släppts.

GTA har karaktärerna, den svarta humorn och med största sannolikhet storyn.

Du sa det bäst!

Medlem

ser personligen mer fram imot watch dogs än GTA 5, Watch dogs är ett nytt IP yey.. hoppas bara att det kommer finnas en PC utgåva och att den är bra.

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag vet inte om det kan bli lika bra som GTA 5 utan tvekan!

Ok.. Så du är helt säker på att du inte vet om det kommer bli bättre alltså..


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av Bill:
Skrivet av Javas:

Jag vet inte om det kan bli lika bra som GTA 5 utan tvekan!

Ok.. Så du är helt säker på att du inte vet om det kommer bli bättre alltså..

Hah, började på en mening men avslutade med en annan. Skulle stå "Jag vet inte om det blir bättre, men jag tror det blir minst lika bra som gta 5 utan tvekan"


signatur

Game long and prosper

ZF
Medlem

är mycket möjligt det blir bättre än GTA, men vad det spelar för roll när det är en helt annan typ av spel begripera jag inte riktigt. eller ska vi få ett multiplayer där vi kan zappa ihjäl varandra med hackade mobiltelefoner?

12
Skriv svar