Blåst av Game.se

Medlem
Blåst av Game.se

Hade förhandsbokat Alan Wake Limited Edition inkl 3 månader gratis live etc för 699kr.

Idag fick jag ett mail att min order inte gått igenom, ringde då kundtjänst som sa att betalningen inte gått igenom.

Tjejen i kundtjänst sa bara att det enda hon kunde se var att banken nekat betalningen vilket kunde bero på felaktigt kortnummer eller ingen kontakt med banken etc. Gick då tillbaka och kollade min order och såg att allting var korrekt ifyllt.

Problemet är att nu kostar Limited Edition 799kr och dessutom har de slut på lagret.

Det är inte första gången jag blir "blåst" på förhandsbokning, hade beställt ett spel på CDON.com, som sedan skickade ett mail att spelet utgått från sortimentent, men det enda de hade gjort var att höja priset med 200kr, och bytit artikelnummer.

Är det någon annan som har varit med om liknande saker när företag plötsligt inser att det första priset de gått ut med var för billigt och sedan höjt priset och avbrutit er förhandsbokning?

Såg att Elgiganten hade Limited Edition för 529Kr, så blev till att beställa därifrån istället.

Medlem

jag har alltid bokat via CDON och det har aldrig varit några problem. Jag undrar dock varför jag ser mer och mer clowner som avatarer, creeps me out...


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Slutade boka på game.se efter att samma sak hände mig. Inte värt att ens försöka "vinna" över dom, så ja, nu är det bara Webhallen för mig. Förstår att det är frustrerande också när dom gör såhär. Byter artikelnr samtidigt som dom höjer priset... -.-


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av RagNy:

jag har alltid bokat via CDON och det har aldrig varit några problem. Jag undrar dock varför jag ser mer och mer clowner som avatarer, creeps me out...

Det där är jag på Halloween för 2 år sedan

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av RagNy:

jag har alltid bokat via CDON och det har aldrig varit några problem. Jag undrar dock varför jag ser mer och mer clowner som avatarer, creeps me out...

Det där är jag på Halloween för 2 år sedan

isf blir jag creeped out av dig också
med undantag för halloween så skyr jag helst clowner. inte slagit mig förrns nu hur konstiga dom är :\


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

"Pris, produktbeskrivning och releasedatum är preliminära och kan komma att ändras."

Något sådant står det oftast. Det betyder att dom har rätt att ändra priset så mycket dom vill innan release.

Det låter mysko, begär att få ett svar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har förbokat hos game.se en gång. jag fick mina grejor. Inga klagomål här.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Börja köp dina spel på webhallen istället! Spelen kommer fort och supporten är skitbra!

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Börja köp dina spel på webhallen istället! Spelen kommer fort och supporten är skitbra!

lol


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Börja köp dina spel på webhallen istället! Spelen kommer fort och supporten är skitbra!

webhallen har alltid varit mitt numero uno när det gäller spel men på senaste tiden tycker jag dem blivit för dyra plus så verkar jag aldrig gå upp ett steg i deras bonus system även fast jag handlat för tusentals kronor.. undrar lite hur mycket man ska slösa för att nå till guld och är förmånerna ens bra för den summan man slösar?

dem håller samma prisklass som alla andra mainstream butiker nuförtiden och det ända jag ser som är positivt just nu med webhallen är just deras support och att dem oftast är snabba med att skicka ut det man beställt men jag börjar nog luta mer åt spelbutiken.se då dem oftast har dem billigare priserna, och nu när man bor själv och har en ekonomi att tänka på så får man tyvärr börja snåla lite

Game.se har jag aldrig gillat, dåliga butiker, dålig support/personal och ohyffsliga priser

Vill ha tillbaks tvspelsbörsen :!


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Strumpa:

Börja köp dina spel på webhallen istället! Spelen kommer fort och supporten är skitbra!

lol

lol?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Game.se blir man väl alltid blåst av om man jämför deras priser med nån annan (utom det andra likadana företaget som jag inte kommer ihåg vad dom heter). Jag behövde bara gnälla lite, men nu är det gjort!

Medlem

Använder alltid Prisjakt när jag beställer spel, blir billigast så. Läser omdömen om webbutiken, är dom OK så lägger jag en order. Skulle det strula för mej som det gjorde för TS så skulle jag lägga ett dåligt omdöme på siten, sen aldrig mer handla därifrån.
Det är ju inte så att det är ont om butiker som säljer TV-spel, man ska kräva perfekt service.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av .357:

... plus så verkar jag aldrig gå upp ett steg i deras bonus system även fast jag handlat för tusentals kronor.. undrar lite hur mycket man ska slösa för att nå till guld och är förmånerna ens bra för den summan man slösar?

Skrivet av Webhallen:

Statistik

Avser perioden 2004-05-28 ? 2010-05-19.
Skickade/hämtade ordrar: 84
Postorder: 84
Genomsnittligt antal artiklar: 1.6
Totalt antal artiklar: 139
Genomsnittlig köpsumma: 978 kr
Total köpsumma: 82219 kr

Började på Guld när de införde bonus systemet och gick upp till vit när totala köpsumman gick över 80000kr.
Osäker på exakta summan då det var en order på 4500kr som gjorde att nivån gick upp till vit.

Medlem

jäklar.. jag har lagt ut cirka 8000 registrerade kronor på mitt konto, kanske runt 17000 sammanlagt om man adderar det jag ej orkat köra via mitt konto på sidan

men jag lär nog aldrig komma upp till 80000, har knappast ens den kapitalen per år för slösa på media haha, aja tack för informationen nu vet jag att guld bonuset ligger ett bra antal år frammåt för min egen del!


signatur

Suup homie

1
Skriv svar