Square Enix registrerar Deus Ex: Human Defiance

Robot
Square Enix registrerar Deus Ex: Human Defiance

Square Enix har registrerat ett nytt varumärke och det verkar vara en ny del i Deus Ex-serien.

#nyhetstips, #deus-ex-human-revolution-1, #square-enix


Medlem
Square Enix registrerar Deus Ex: Human Defiance

Behåll samma spelmotor och smygmekanik så vill jag gärna ha mer. Lätt mitt favoritspel med sneak-element efter Metal Gear Solid.

Medlem

Själv är jag försiktigt positiv med tanke på att det lika gärna kan vara ett rts-adventure-online-racing spel till Android 2.1 och Symbian 4.0.

Ett spel liknande Dx:HR skulle vara mumma. De skulle ju kunna finslipa augmentation/skill systemet, där vissa saker var lite för bra och enkla att maxa. Skulle också vara intressant vad de kan göra med bandesignen om de inte måste prioritera gamla spelkonsoler.
UT4 vore inte helt fel heller.

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Medlem

YEEEEEEEEEEEES, inget fel på det första Deus Ex men HR är min favorit utav serien. Och snälla, behåll röstskådespelaren <3


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Tyckte HR var rätt meh, inget fel på det men inget speciellt.

Medlem

Hoppas på en sequel då prequels är så dåliga. Fy fan. Förstår inte charmen med prequels. Man vet ju att hjälten man är dör inte. Många grejer som är så förutsägbara.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ska bli intressant att se vad de ska göra av detta! Hoppas givetvis på något som är lika bra eller bättre än DX: HR!

Medlem

Jag hoppas de tar bort alla spasmer alla NPC hade

Medlem

Yes! Tänkte på det idag och så kom en sådan här nyhet. Trevligt. Deus Ex:HR va jävligt skoj, hoppas bossfajterna försvinner dock

Medlem
Skrivet av Remus:

Hoppas på en sequel då prequels är så dåliga. Fy fan. Förstår inte charmen med prequels. Man vet ju att hjälten man är dör inte. Många grejer som är så förutsägbara.

Fast DX:HR är ju en prequel

Ontopic, hoppas verkligen på ett nytt Deus Ex! Bästa. Spelserien. Någonsin.

Gråter en skvätt av lycka.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Jag hoppas de tar bort alla spasmer alla NPC hade

Haha va? exempel på det? Måste missat det helt.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Remus:

Hoppas på en sequel då prequels är så dåliga. Fy fan. Förstår inte charmen med prequels. Man vet ju att hjälten man är dör inte. Många grejer som är så förutsägbara.

Det är väl inte säkert, i tillexempel Deus Ex Human Revolution så syns inte skymten av någon karaktär från de gamla spelen och det kan lätt visa sig att Adam dör i en eventuell uppföljare.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av ohem:

YEEEEEEEEEEEES, inget fel på det första Deus Ex men HR är min favorit utav serien. Och snälla, behåll röstskådespelaren &lt;3

Om någon gjorde ett deus ex värdig namnet skulle jag bli fett impad. så kan inte riktigt hålla med där.

Eidos montreal gjorde ändå ett bra försök med H.R. men nådde enligt mig inte hela vägen, mycket tack vare att studion var helt nybildad och led av en del barn skukdomar som drabbade spelet negativt t.ex. dåliga bossfights och ett lite väl förhastat slut.

Ett annat skäl tror jag också är att man inte vågade gå sin egen väg.

Ettans storhet låg mycket i att man vågade göra något orginellt och stack ut från mängden tex genom att man slopade cutscenes(förutom vid vissa extractions).

De flesta bossfighter var även semi-obligatoriska vilket innebar att du kunde (om du ville och hade rätt skills) undvika att döda en boss och bara fortsätta till nästa uppdrag.
Spelet noterade ditt val (ibland med extra dialog som följd)
och lät dig möta bossen vid ett senare tillfälle.

Detta gjorde att spelet kändes mer dynamiskt och ökade omspelningsvärdet markant.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Omg omg omg omg!!!! Jag älskade Human Revolution, ett av de mest stämningsfyllda spel jag spelat i hela mitt liv, längtar riktigt mycket efter det här


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Wintermist:

Jag hoppas de tar bort alla spasmer alla NPC hade

Haha va? exempel på det? Måste missat det helt.

Här ser man hehe. Ingen kan vara still. Älskade spelet men blev galen på animationerna

Medlem
Skrivet av bionicman:
Skrivet av ohem:

YEEEEEEEEEEEES, inget fel på det första Deus Ex men HR är min favorit utav serien. Och snälla, behåll röstskådespelaren &amp;lt;3

Om någon gjorde ett deus ex värdig namnet skulle jag bli fett impad. så kan inte riktigt hålla med där.

Eidos montreal gjorde ändå ett bra försök med H.R. men nådde enligt mig inte hela vägen, mycket tack vare att studion var helt nybildad och led av en del barn skukdomar som drabbade spelet negativt t.ex. dåliga bossfights och ett lite väl förhastat slut.

Ett annat skäl tror jag också är att man inte vågade gå sin egen väg.

Ettans storhet låg mycket i att man vågade göra något orginellt och stack ut från mängden tex genom att man slopade cutscenes(förutom vid vissa extractions).

De flesta bossfighter var även semi-obligatoriska vilket innebar att du kunde (om du ville och hade rätt skills) undvika att döda en boss och bara fortsätta till nästa uppdrag.
Spelet noterade ditt val (ibland med extra dialog som följd)
och lät dig möta bossen vid ett senare tillfälle.

Detta gjorde att spelet kändes mer dynamiskt och ökade omspelningsvärdet markant.

Bossfighterna i DX:HR var outsourcade.
Bossfighten i Missing Link var av dem dock.

Ish
Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av bionicman:
Skrivet av ohem:

YEEEEEEEEEEEES, inget fel på det första Deus Ex men HR är min favorit utav serien. Och snälla, behåll röstskådespelaren &amp;amp;lt;3

Om någon gjorde ett deus ex värdig namnet skulle jag bli fett impad. så kan inte riktigt hålla med där.

Eidos montreal gjorde ändå ett bra försök med H.R. men nådde enligt mig inte hela vägen, mycket tack vare att studion var helt nybildad och led av en del barn skukdomar som drabbade spelet negativt t.ex. dåliga bossfights och ett lite väl förhastat slut.

Ett annat skäl tror jag också är att man inte vågade gå sin egen väg.

Ettans storhet låg mycket i att man vågade göra något orginellt och stack ut från mängden tex genom att man slopade cutscenes(förutom vid vissa extractions).

De flesta bossfighter var även semi-obligatoriska vilket innebar att du kunde (om du ville och hade rätt skills) undvika att döda en boss och bara fortsätta till nästa uppdrag.
Spelet noterade ditt val (ibland med extra dialog som följd)
och lät dig möta bossen vid ett senare tillfälle.

Detta gjorde att spelet kändes mer dynamiskt och ökade omspelningsvärdet markant.

Bossfighterna i DX:HR var outsourcade.
Bossfighten i Missing Link var av dem dock.

De outsourcade bossarna var ju typ det som förstörde lite. Spelet som helhet var över alla förväntningar faktiskt. Har även expansionen. Riktigt nice.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Suveränt spel.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Wintermist:

Jag hoppas de tar bort alla spasmer alla NPC hade

Haha va? exempel på det? Måste missat det helt.

Här ser man hehe. Ingen kan vara still. Älskade spelet men blev galen på animationerna

Haha nu när du säger det så, inget jag märkte när jag spelade själv dock.


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar