Se gränssnittet på Playstation 4

Robot
Se gränssnittet på Playstation 4

Sonys fokus på socialt spelande blir uppenbar när vi kan presentera de första bilderna från gränssnittet på Playstation 4.


Medlem
Se gränssnittet på Playstation 4

Ja, man börjar känna igen sig i alla "slide"-menyer och överdimensionerade ikoner...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hoppas man slipper det irriterande "felmeddelande-ljudet" som de har nu när man väljer något i menyerna i Playstore.

Medlem

windows 8, is that u?

bib
Medlem

Tycker det liknar steams big picture mode.

Medlem

Huvudvärk någon?

Medlem

Tråkigt likt xbox 360

Medlem
Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Huvudvärk någon?

Ja, av bild 6. Men de andra är najs.

Medlem

Kalla mig galen men jag tycker att PS3:s avskalade XMB var bra. Jag blir inte förvånad om detta slutar med att PS4 får ett enligt mig sämre menysystem tänkt att efterlikna Xbox eller Windows 8...

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Kalla mig galen men jag tycker att PS3:s avskalade XMB var bra. Jag blir inte förvånad om detta slutar med att PS4 får ett enligt mig sämre menysystem tänkt att efterlikna Xbox eller Windows 8...

Håller med om att det var riktigt bra med PS3 gränsnittet. Hoppas att detta blir bra, man har ju inte nagiverat någonting i det så svårt att säga.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Kalla mig galen men jag tycker att PS3:s avskalade XMB var bra. Jag blir inte förvånad om detta slutar med att PS4 får ett enligt mig sämre menysystem tänkt att efterlikna Xbox eller Windows 8...

XMB ÄR bra och jag förstår inte hur ett företag som Sony ens skulle bli avundsjuk på Microsofts gränssnitt.

Medlem

Förr var konsoll "bara" en konsoll, i med skiva lr band å börja spela.....nu börjar det likna dator mer å mer(förutom alla bra funktioner)

Medlem
Skrivet av bib:

Tycker det liknar steams big picture mode.

precis mitt första intryck också

Medlem

USH!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av bib:

Tycker det liknar steams big picture mode.

Det är ju iallafall positivt

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Kalla mig galen men jag tycker att PS3:s avskalade XMB var bra. Jag blir inte förvånad om detta slutar med att PS4 får ett enligt mig sämre menysystem tänkt att efterlikna Xbox eller Windows 8...

Skrivet av mosoloa1:

Håller med om att det var riktigt bra med PS3 gränsnittet. Hoppas att detta blir bra, man har ju inte nagiverat någonting i det så svårt att säga.

XMB är bra på det sättet att det är enkelt, snyggt, och minimalistiskt. Problemet är att det är designat för en gammal plattform. Till en multitasking-kompatibel konsoll är det ju fruktansvärt. Framför allt är det ju ett väldigt långsamt gränssnitt då det aldrig tar vara på skärmytan som finns.

Nej usch, att de går ifrån XMB är nästan en dealbreaker för mig. Jag är ruskigt trött på XMB. Då har jag ändå gillat det starkt fram till för något år sedan när man insåg att tänket som finns i Smartphone-världen (både sett till hårdvara men främst mjukvara) är ljusår framför vad man ser under en konsolls utveckling.

Medlem

Det där fokuset på trophies/achievments får de gärna ta bort.

Medlem

yey facebookstation 4! skämt å sido, ps3an ser bättre ut, trött på att de ska vara så overkill med allt nuförtiden.. enkelt och snyggt räcker gått o väl

Medlem

Är det bara jag som tycker det ser Ok ut?

Det är ju ingen färdig GUI, utan en arbetsversion. Det skall säkert ändras en del tills det släpps och än så länge ser det helt Ok ut.

Bara de håller det stilrent och inte för mycket information/ploj på samma gång så att läsligheten bibehålls så är det bra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hallå tablet och Vita anpassade GUI, du ser förjävlig ut. Nä, kanske inte förjävlig ut, men inte bra.

Medlem

Tycker också det ser bra ut!

Jag måste vara en av de få som tycker det är trevligt med social integrering. I de flesta fall "behöver" man ju inte använda sig av det om man inte vill, men tycker man det är kul så finns det där. Ser fram emot att kunna spela in ett snyggt mål i Fifa eller en grym combo i fightingspelen och sedan visa upp för vännerna. Även smidigt att hålla koll på vilka spel kompisarna köper för att på så vis kunna spela mer tillsammans. Steam har redan detta och jag tycker bara det är till det bättre.

Håller tummarna att detta blir så bra som jag hoppas på!

Medlem

Ussshhhh!! Man får ge dem att de gör mycket bra grejer men user Interface är inte en av dem.

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av fanboyen:

Kalla mig galen men jag tycker att PS3:s avskalade XMB var bra. Jag blir inte förvånad om detta slutar med att PS4 får ett enligt mig sämre menysystem tänkt att efterlikna Xbox eller Windows 8...

XMB ÄR bra och jag förstår inte hur ett företag som Sony ens skulle bli avundsjuk på Microsofts gränssnitt.

Inte för att Win 8 meny system är bättre men nej XMB är faktist inte vidare bra heller, totalt värdelös när man börjar komma upp i ett vist antal spel eller många i en kategori, tar enormt långt tid att hitta sig runt, inte vidare trevligt, ingen överblick o.s.v. SÅ nej XMB är inte vidare trevligt eller bra.

Medlem

Ser helt ok ut i mitt tycke. XMB är inte så fantastiskt...Ett steg i rätt riktning.

Inaktiv

Kommer att använda mitt ev PS4 till att spela med, inte sitta i menyerna.

Medlem

Det är ju tusen gånger bättre än Xboxens, deras ser ju ut som Bamses Målarlåda.
Pastellfärger, stora runda bokstäver. enorma huvuden på avatar ( nästan som nintendo).
Hoppas bara inte att de gör allt "moln" baserat,, det funkar ju bra på pappret men inte så bra (snabbt) i praktiken.


signatur

Wasted.White.Boys

ZF
Medlem

tycker inte det ser så värst mycket Windows ut. det påminner ungefär lika mycket om favoritsidan på Sonys surfplattor.

http://images.amazon.com/images/G/01/electronics/sony/sony-ta...

http://www.digitaltrends.com/wp-content/uploads/2012/08/Xperi...

Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av fanboyen:

Kalla mig galen men jag tycker att PS3:s avskalade XMB var bra. Jag blir inte förvånad om detta slutar med att PS4 får ett enligt mig sämre menysystem tänkt att efterlikna Xbox eller Windows 8...

Skrivet av mosoloa1:

Håller med om att det var riktigt bra med PS3 gränsnittet. Hoppas att detta blir bra, man har ju inte nagiverat någonting i det så svårt att säga.

XMB är bra på det sättet att det är enkelt, snyggt, och minimalistiskt. Problemet är att det är designat för en gammal plattform. Till en multitasking-kompatibel konsoll är det ju fruktansvärt. Framför allt är det ju ett väldigt långsamt gränssnitt då det aldrig tar vara på skärmytan som finns.

Nej usch, att de går ifrån XMB är nästan en dealbreaker för mig. Jag är ruskigt trött på XMB. Då har jag ändå gillat det starkt fram till för något år sedan när man insåg att tänket som finns i Smartphone-världen (både sett till hårdvara men främst mjukvara) är ljusår framför vad man ser under en konsolls utveckling.

Skrivet av Bojkott:

Hallå tablet och Vita anpassade GUI, du ser förjävlig ut. Nä, kanske inte förjävlig ut, men inte bra.

ser bra ut tycker jag det gör, men inte är Vitans system mer praktiskt än XMB, och vitan har just utformning som en typisk smartphone. bara jobbigt att hålla på och sortera själv med en massa hemskärmar utan logisk sordning.

Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Preath:
Skrivet av fanboyen:

Kalla mig galen men jag tycker att PS3:s avskalade XMB var bra. Jag blir inte förvånad om detta slutar med att PS4 får ett enligt mig sämre menysystem tänkt att efterlikna Xbox eller Windows 8...

XMB ÄR bra och jag förstår inte hur ett företag som Sony ens skulle bli avundsjuk på Microsofts gränssnitt.

Inte för att Win 8 meny system är bättre men nej XMB är faktist inte vidare bra heller, totalt värdelös när man börjar komma upp i ett vist antal spel eller många i en kategori, tar enormt långt tid att hitta sig runt, inte vidare trevligt, ingen överblick o.s.v. SÅ nej XMB är inte vidare trevligt eller bra.

har du så mycket spel eller annat kan du ju alltid dela in dem i album. "action", "rollspel", "indie", "whatever".

Inaktiv

ser snygg ut tycker jag

Medlem

Winndos stap!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar