Megarykte: Semi-exklusivitet mellan EA och nästa Xbox

Medlem

Battlefield-serien fortsätter alltså djupare i CoD-spåren. Riktigt synd.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Battlefield-serien fortsätter alltså djupare i CoD-spåren. Riktigt synd.

Hur kan man göra ett utalande på något som är en gissning?

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:

Microsoft har skitrykte. EA har skitrykte. Kaka söker maka.

Jasså, förklara lite, menar du windows eller xbox eller drar du båda över en kam.
Och varför har EA skitrykte, är det för att dom tjänar mycket pengar eller vad är det frågan om.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv

Jag tycker om Microsoft. Men EA kan slänga sig i väggen.

Inaktiv
Skrivet av electric8:

Desto mer jag hör om Xbox, desto mer avskyr jag den

Det var en kul komentar,
du avskyr nånting för att det har en exlusivitet ?
Då borde du hata allting för liksom alla har exklusiviteter.

Eller är du en liten fanboy som sitter i en skrubb med bara ett speciellt märke som du kallar my precious ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv

Tidsexklusivitet skulle jag aldrig lägga ett öre på om man hade ett bolag som MS eller Sony,
det är ju egentligen samma sak som att kasta pengar i sjön,

för eller eller senare får ju alla tillgång till det och pengarna man lagt ner hjälpte föga.

Man tycker ju att mycket av sin budget borde läggas på egna skapelser som man själv äger, det har ju företaget glädje av så länge dom finns.

En tidsexklusivitet är ju bara ett minne blott efter nån vecka eller månad, borta med vinden.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Nelfie:

Tänk vad underbart om vi hade sluppit all exklusivitet till alla olika jävla konsoler. Så att folk hade kunnat välja vilken konsol de vill köpa sina spel till.

Men nej, de ska fortsätta med sitt jävla trams.

Ja det hade varit det bästa, men som visats många gånger så är det inte bara nackdelar med exklusivitet. Framförallt så kan man optimera mycket mer för den valda platformen och därav göra bättre spel. Så kakan har 2 sidor i alla fall.

Helt korrekt men nu när allt bygger på exakt samma hårdvara så försvinner ju den fördelen. Att utveckla multi-plattform har aldrig varit så enkelt som det kommer bli med kommande generationen. Det skulle rentav gå att porta Killzone till Android-telefoner med Intel-processor (säger inte att det skulle flyta bra) om man så ville.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Battlefield-serien fortsätter alltså djupare i CoD-spåren. Riktigt synd.

What? Jag förstår inte vad det är som är CoD över det här... Om du syftar på tidsexklusivitet så har ju BF3 haft 2 veckors försprång på PS3 så det är ju lika illa...

Medlem
Skrivet av electric8:

Desto mer jag hör om Xbox, desto mer avskyr jag den

Desto mer RYKTEN du hör menar du... Absolut INGET har annonserats om den än, folk måste ju lugna ner sig

Medlem

har både xbox och ps3.. och den senare är väldigt dammig


signatur

spriten räddade mig från sporten

Inaktiv
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Mjauv:

Microsoft har skitrykte. EA har skitrykte. Kaka söker maka.

Jasså, förklara lite, menar du windows eller xbox eller drar du båda över en kam.
Och varför har EA skitrykte, är det för att dom tjänar mycket pengar eller vad är det frågan om.

Ptja... gällande Windows så satsar Microsoft på ett mer låst system. Gällande Xbox så är Microsoft känt för att fula sig ordentligt mot Indie-utvecklare. Nexuiz kommer få sina Xbox-servrar nedsläckta därför att utvecklarna inte har råd att driva dem (PC-servrar kostar däremot knappt någonting) och ett flertal utvecklare kan inte patcha sina spel därför att det är så pass dyrt och tidsödande att få en patch godkänd av Microsoft. Jonathan Blow är väl det bästa exemplet egentligen på en spelutvecklare som helt enkelt inte vill ha med Microsoft att göra längre.

EA? De har dragit bort alla sina titlar från Steam för att sälja in sin online-tjänst Origin, som ingen vill ha, de förstör otaliga spel med DLC och detta tänker de fortsätta med genom att implementera microtransaktioner i varenda titel samtidigt som de praktiskt taget mördat bra serier (Syndicate, Medal of honor, Sim City) och deras försök att suga varje krona ur serien The Sims gör mig direkt illamående.
Som körsbär ovanpå bajskorven har vi Eurogamers recension av EAs senaste släpp:
http://www.eurogamer.net/articles/2013-02-28-real-racing-3-re...

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Nelfie:

Tänk vad underbart om vi hade sluppit all exklusivitet till alla olika jävla konsoler. Så att folk hade kunnat välja vilken konsol de vill köpa sina spel till.

Men nej, de ska fortsätta med sitt jävla trams.

Ja det hade varit det bästa, men som visats många gånger så är det inte bara nackdelar med exklusivitet. Framförallt så kan man optimera mycket mer för den valda platformen och därav göra bättre spel. Så kakan har 2 sidor i alla fall.

Helt korrekt men nu när allt bygger på exakt samma hårdvara så försvinner ju den fördelen. Att utveckla multi-plattform har aldrig varit så enkelt som det kommer bli med kommande generationen. Det skulle rentav gå att porta Killzone till Android-telefoner med Intel-processor (säger inte att det skulle flyta bra) om man så ville.

Ja, pc spelarna bör vara väldigt glada över vägen Sony valde. Frågan är vad Microsoft gör med nästa xbox. (fast PC spelarna är ju aldrig glada haha)


signatur

// Bacon <3

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av anon_98854:

Microsoft har skitrykte. EA har skitrykte. Kaka söker maka.

Jasså, förklara lite, menar du windows eller xbox eller drar du båda över en kam.
Och varför har EA skitrykte, är det för att dom tjänar mycket pengar eller vad är det frågan om.

Ptja... gällande Windows så satsar Microsoft på ett mer låst system. Gällande Xbox så är Microsoft känt för att fula sig ordentligt mot Indie-utvecklare. Nexuiz kommer få sina Xbox-servrar nedsläckta därför att utvecklarna inte har råd att driva dem (PC-servrar kostar däremot knappt någonting) och ett flertal utvecklare kan inte patcha sina spel därför att det är så pass dyrt och tidsödande att få en patch godkänd av Microsoft. Jonathan Blow är väl det bästa exemplet egentligen på en spelutvecklare som helt enkelt inte vill ha med Microsoft att göra längre.

EA? De har dragit bort alla sina titlar från Steam för att sälja in sin online-tjänst Origin, som ingen vill ha, de förstör otaliga spel med DLC och detta tänker de fortsätta med genom att implementera microtransaktioner i varenda titel samtidigt som de praktiskt taget mördat bra serier (Syndicate, Medal of honor, Sim City) och deras försök att suga varje krona ur serien The Sims gör mig direkt illamående.
Som körsbär ovanpå bajskorven har vi Eurogamers recension av EAs senaste släpp:
http://www.eurogamer.net/articles/2013-02-28-real-racing-3-re...

Sony är nog lite fula också, hur blev det med avgiften Sony vill ha för varje nedladdat demo på psn.
Företag skulle ju pröjsa varje gång nån laddar ner deras demo från psn.

Och den jättfina grejen Sony gjorde när dom tog bort ps 2 stödet efter några år var ju inte specillt fult,
jag var nog inte den ende som svor över Sony den dagen.

Och att windows blir mer låst beror väl till en viss del säkerhet mot diverse hacking och virus.

Och jag förerdrar nog lite säkerhet, vissa företag får hela sin onlinetjänst hackad psn, medans andra klarar sig.

Så Sony har inget speciellt bra rykte heller.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Nelfie:

Tänk vad underbart om vi hade sluppit all exklusivitet till alla olika jävla konsoler. Så att folk hade kunnat välja vilken konsol de vill köpa sina spel till.

Men nej, de ska fortsätta med sitt jävla trams.

Ja det hade varit det bästa, men som visats många gånger så är det inte bara nackdelar med exklusivitet. Framförallt så kan man optimera mycket mer för den valda platformen och därav göra bättre spel. Så kakan har 2 sidor i alla fall.

Jo, så är det ju alltid. Men om man lägger ner tid så att det passar 2 olika konsoler som har ungefärligt samma prestanda så får man ju intäkter från 2 konsoler. Men sen har jag ju ingen kunskap överhuvudtaget i vad det skulle innebära att utveckal ett spel för samtliga konsoler.

Men önska kan man alltid. (:

Microsoft, Sony & Nintendo gör alla bra konsoler med olika ändamål. De har sina för/nackdelar allihop. Där finns ingen "bästa" konsol när allt är baserat på en personlig referens.

Men i en perfekt värld så får alla en bit av kakan, oavsett vilken konsol de använder.

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Nelfie:

Tänk vad underbart om vi hade sluppit all exklusivitet till alla olika jävla konsoler. Så att folk hade kunnat välja vilken konsol de vill köpa sina spel till.

Men nej, de ska fortsätta med sitt jävla trams.

Ja det hade varit det bästa, men som visats många gånger så är det inte bara nackdelar med exklusivitet. Framförallt så kan man optimera mycket mer för den valda platformen och därav göra bättre spel. Så kakan har 2 sidor i alla fall.

Jo, så är det ju alltid. Men om man lägger ner tid så att det passar 2 olika konsoler som har ungefärligt samma prestanda så får man ju intäkter från 2 konsoler. Men sen har jag ju ingen kunskap överhuvudtaget i vad det skulle innebära att utveckal ett spel för samtliga konsoler.

Men önska kan man alltid. (:

Microsoft, Sony &amp; Nintendo gör alla bra konsoler med olika ändamål. De har sina för/nackdelar allihop. Där finns ingen "bästa" konsol när allt är baserat på en personlig referens.

Men i en perfekt värld så får alla en bit av kakan, oavsett vilken konsol de använder.

Jo, fast prestandan är inte hela grejjen. Den största boven om man jämför 360 och ps3 är arkitekturen på hårdvaran och faktumet att ps3 använder en helt annan typ av processorteknik än 360.

Det är precis det jag skrev i FZs post om hurvidare folk var för eller mot konsoler, så jag håller med till fullo.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Mjauv:

Microsoft har skitrykte. EA har skitrykte. Kaka söker maka.

Jasså, förklara lite, menar du windows eller xbox eller drar du båda över en kam.
Och varför har EA skitrykte, är det för att dom tjänar mycket pengar eller vad är det frågan om.

Ptja... gällande Windows så satsar Microsoft på ett mer låst system. Gällande Xbox så är Microsoft känt för att fula sig ordentligt mot Indie-utvecklare. Nexuiz kommer få sina Xbox-servrar nedsläckta därför att utvecklarna inte har råd att driva dem (PC-servrar kostar däremot knappt någonting) och ett flertal utvecklare kan inte patcha sina spel därför att det är så pass dyrt och tidsödande att få en patch godkänd av Microsoft. Jonathan Blow är väl det bästa exemplet egentligen på en spelutvecklare som helt enkelt inte vill ha med Microsoft att göra längre.

EA? De har dragit bort alla sina titlar från Steam för att sälja in sin online-tjänst Origin, som ingen vill ha, de förstör otaliga spel med DLC och detta tänker de fortsätta med genom att implementera microtransaktioner i varenda titel samtidigt som de praktiskt taget mördat bra serier (Syndicate, Medal of honor, Sim City) och deras försök att suga varje krona ur serien The Sims gör mig direkt illamående.
Som körsbär ovanpå bajskorven har vi Eurogamers recension av EAs senaste släpp:
http://www.eurogamer.net/articles/2013-02-28-real-racing-3-re...

Sony är nog lite fula också, hur blev det med avgiften Sony vill ha för varje nedladdat demo på psn.
Företag skulle ju pröjsa varje gång nån laddar ner deras demo från psn.

Och den jättfina grejen Sony gjorde när dom tog bort ps 2 stödet efter några år var ju inte specillt fult,
jag var nog inte den ende som svor över Sony den dagen.

Och att windows blir mer låst beror väl till en viss del säkerhet mot diverse hacking och virus.

Och jag förerdrar nog lite säkerhet, vissa företag får hela sin onlinetjänst hackad psn, medans andra klarar sig.

Så Sony har inget speciellt bra rykte heller.

Jag förstår hur den andra killen menar, microsoft är en hop snikna grisar så. Sony kan jag inte uttala mig om då jag inte hört så mycket om dessa.

Medlem

lite lustigt e det.. man ser alltid folk gnälla på Microsoft.. windows X är så jävla värdelöst... nya xboxen kommer göra is och så för att låsa in oss.. ingen frihet... yadayadayada... MEN dom har en Iphone.... sug på den


signatur

spriten räddade mig från sporten

12
Skriv svar