Stockholm i mitt hjäääärtaaaa

Medlem
Stockholm i mitt hjäääärtaaaa

Hej på sig allesammans,

Nyinflyttad i Hufvudstaden och vill ha lite tips på schyssta pubar (goda öl i bra atmosfär) och restauranger/matställen med riktigt schysst mat (och miljö förstås). Ni som är uppvuxna här har kanske lite trevliga förslag?

/Bonde@storstad.se


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Harry B James dude!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hur gick det med hockeyn nu igen? Nä just det. Jönköping is teh grej!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Testat Akkurat? En polare som jobbar på söder brukar hänga där titt som tätt. Dom har ett av Stockholms (sveriges?) bästa utbud av öl och whisky. Lite äldre klientel, typ 30+

Har bara vart där själv en gång, men det var trevligt.

(Vart bjuden på ett glas Bells expedition stout,
-gott, men inte värt de 295kr. det kostade ;P ge mig en Guinness o jag klarar mig.. ingen alkoholdrickare direkt).

Osså finns det ju chans att snubbla på folk från spelbranchen där också. DICE, Avalanche och Jadestone ligger rätt nära.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Hur gick det med hockeyn nu igen? Nä just det. Jönköping is teh grej!

w0rd.

Medlem
Skrivet av BlackBozze:

Hej på sig allesammans,

Nyinflyttad i Hufvudstaden och vill ha lite tips på schyssta pubar (goda öl i bra atmosfär) och restauranger/matställen med riktigt schysst mat (och miljö förstås). Ni som är uppvuxna här har kanske lite trevliga förslag?

/Bonde@storstad.se

Du kan ju börja hänga med denna individ om inte annat


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Hur gick det med hockeyn nu igen? Nä just det. Jönköping is teh grej!

ha


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

The Tudor Arms, gedigen brittisk pub.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Nu var det då inte Aftonbladets sponsrade pubar jag var ute efter, utan mer lite guldkorn från de som är "inhemska" och vet vad som gäller

Skrivet av walter_iego:

Harry B James dude!

Skrivet av Zymac:

Testat Akkurat?...

Båda dessa pubar ser trevliga ut, det får bli att skriva upp på "att-testa-listan", tack för tips!

Skrivet av Greger:

Du kan ju börja hänga med denna individ om inte annat

Haha, ja det är ju ett tips, men det är ju inte heller speciella personer jag är ute efter att umgås med, utan ju bara schyssta ställen


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem
Skrivet av bjosarn:

The Tudor Arms, gedigen brittisk pub.

Okej, den har jag ju hört talas om... Mycket gammalt folk ser det ut som, men det är jag ju också snart Trevlig miljö slår ju det mesta dock.


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Sjätte tunnan i Gamla Stan är tipptopp, eller var det iaf innan de bytte ägare. Tror de har gått ned sig lite sedan dess, men det är fortfarande lätt värt ett besök. Dubliners Southside vid Zinkensdam är ett trevligt irländskt ställe, och Laughing Duck på Vasagatan är en skön rockbar. Gillar du ölutbud i stil med Akkurat finns ju alltid Monks uppe vid Norra Bantorget.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Bishop arms har bra utbud kan tips om den som ligger på fokkungagatan bra folk bakom baren och bra kunskaper samt bra pub käk.

Finns möjligheter till nyhetsbrev eller joina dem på facebook.
http://www.bishopsarms.com/Stockholm___Folkungagatan_Presenta...

Annars akkurat och oliver twist är bra ställen med bra öl och whiskey utbud.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Gå på Götgatan så lär du hitta nått:)

Medlem

Kan väl börja med att fråga hur gammal du är, och vad för typ av stil på klubbarna/haken du eftersöker så jag kan eliminera vissa från min rekommendations lista


signatur

Suup homie

Medlem

Tack för tipsen! Det ser lovande ut efter en snabb google-titt på dem.

Och "stilen" jag söker... Ställen där ljudnivån tillåter konversation


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Stampen på Gamla Stan också! Där hittar du skön blues-musik och riktiga orginal också, har många fina sommarminnen därifrån.

Medlem

Medusa i gamla stan, imo bästa rockkrogen i stockholm. Skönt ställe om man bara vill hänga och snacka. Är man ute efter att festa och ragga är det helt fel... Ration kille/tjej är typ 9/1 eller så

1
Skriv svar