Total War: Rome II - Se slaget vid Teutoburgerskogen

Robot
Total War: Rome II - Se slaget vid Teutoburgerskogen

Sega bjuder in till matiné och slaget vid Teutoburgerskogen.

#nyhetstips, #total-war-rome-ii, #sega


Medlem
Total War: Rome II - Se slaget vid Teutoburgerskogen

Ååhh shut up already och ge mig spelet!!!!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ååhh shut up already och ge mig spelet!!!!

Tröstar mig med Shogun 2

Medlem

Inte för att gå offtopic men... Tänk om Chivalry hade kunnat framstå att vara lika epics på marknivå som det här.
300-500 man som springer mot varann och skriker sig hesa med sina warcry. Ahhh... sen krockar de två lagen som två stycken ånglok med en blodig historia som följd.

Aja, Total War: Rome II kommer bli jäkligt grymt!

Medlem

Sluta löjla er med svengelska, snälla.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Teutoburgerskogen


signatur

Imperator

Medlem

Hundar?

Haha ja det kan bli något detta!

Medlem

Asså måste ju minst få en Nomenering till GOTY 2013, eller hoppas iaf Ser helt fkn underbart ut !

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hundar?

Haha ja det kan bli något detta!

Fanns hundar och grisar i orginalet så jag ser inget konstigt med det.

Medlem

Shut up and take my denari!

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av totte1015:

Hundar?

Haha ja det kan bli något detta!

Fanns hundar och grisar i orginalet så jag ser inget konstigt med det.

Sa jag att det var konstigt? -.-
Jag har inte spelat originalet.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Thane:
Skrivet av totte1015:

Hundar?

Haha ja det kan bli något detta!

Fanns hundar och grisar i orginalet så jag ser inget konstigt med det.

Sa jag att det var konstigt? -.-
Jag har inte spelat originalet.

Vet inte hur du skulle tolka "Hundar? " Men jag tolkar det som att du tycker att det är konstigt.

Medlem

Jag håller med Thane. Att lägga in en ":P"-smiley bakom ett frågetecken uppfattas lätt som något nedlåtande.

OnT: Åh, ett nytt RIKTIGT Total War på ingång?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Detta lär ju kräva som fan av datorn. Suck....

Och inte vill jag köra på lägsta inställningar heller. Får hoppas det är väldigt bra optimerat.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Oh, what a tease!
Förmodligen kommer en "djupare" video senare, precis som med "Siege of Carthage".

Skrivet av Reize:

Sluta löjla er med svengelska, snälla.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Teutoburgerskogen

Får faktiskt försvara FZ här.
För min del är det mycket lättare att skriva historiska namn/städer/händelser på engelska eftersom i princip allt man läser om sådant är från engelska källor.

På så sätt är det svårt att få fram svenska motsvarigheten.
Eftersom man är ett TotalWar freak och hängt mycket på TWC genom åren så är man skadad från den synvinkeln..

Skrivet av Thane:
Skrivet av totte1015:

Hundar?

Haha ja det kan bli något detta!

Fanns hundar och grisar i orginalet så jag ser inget konstigt med det.

Jag kommer då inte använda dem! Känns så eljest med sådant.
Avdelning intresseklubben antecknar.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Vet inte varför men blev inte överdrivet hypad eller överaskad av den här filmen. Lite besviken faktiskt.

Jag tror jag kom lite ..... xD
Nej men seriöst - RUGGIGT snyggt !!

Medlem

Kommer Persien att vara med i rome 2 ?? dom var inte med i rome 1 men dom var med i Alexander

Medlem
Skrivet av AmiZ:

Kommer Persien att vara med i rome 2 ?? dom var inte med i rome 1 men dom var med i Alexander

Dom var med i ettan. Partien och i viss mån seleukiderna (rester av Alexanders rike) är det som på den tiden styrde över det områden man förknippar med persien och de fanns representerade.

Skrivet av Castor.T:

Oh, what a tease!
Förmodligen kommer en "djupare" video senare, precis som med "Siege of Carthage".

Skrivet av Reize:

Sluta löjla er med svengelska, snälla.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Teutoburgerskogen

Får faktiskt försvara FZ här.
För min del är det mycket lättare att skriva historiska namn/städer/händelser på engelska eftersom i princip allt man läser om sådant är från engelska källor.

På så sätt är det svårt att få fram svenska motsvarigheten.
Eftersom man är ett TotalWar freak och hängt mycket på TWC genom åren så är man skadad från den synvinkeln..

Lättare måhända om man ska slå upp det på wikipedia men det låter inte snyggt att använda engelska om något som har ett namn på svenska.

Medlem
Skrivet av nixdorf:
Skrivet av AmiZ:

Kommer Persien att vara med i rome 2 ?? dom var inte med i rome 1 men dom var med i Alexander

Dom var med i ettan. Partien och i viss mån seleukiderna (rester av Alexanders rike) är det som på den tiden styrde över det områden man förknippar med persien och de fanns representerade.

Skrivet av Castor.T:

Oh, what a tease!
Förmodligen kommer en "djupare" video senare, precis som med "Siege of Carthage".

Skrivet av Reize:

Sluta löjla er med svengelska, snälla.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Teutoburgerskogen

Får faktiskt försvara FZ här.
För min del är det mycket lättare att skriva historiska namn/städer/händelser på engelska eftersom i princip allt man läser om sådant är från engelska källor.

På så sätt är det svårt att få fram svenska motsvarigheten.
Eftersom man är ett TotalWar freak och hängt mycket på TWC genom åren så är man skadad från den synvinkeln..

Lättare måhända om man ska slå upp det på wikipedia men det låter inte snyggt att använda engelska om något som har ett namn på svenska.

Det handlar inte bara om wikipedia. Som jag sa, har man hängt på TWC mycket och spelat en del modifikationer genom åren är man van vid vissa namn och benämningar.
Ta "Parthien" och "seleukiderna" t ex. De sitter i ryggmärgen på eng, men på svenska, måste man tänka efter några gånger extra och eventuellt då också kanske man kollar upp det på wikin (då om någon gång)...

Det är olika för folk hur man uppfattar saker.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av totte1015:

Hundar?

Haha ja det kan bli något detta!

Fanns hundar och grisar i orginalet så jag ser inget konstigt med det.

Burning pigs


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Remus:

Detta lär ju kräva som fan av datorn. Suck....

Och inte vill jag köra på lägsta inställningar heller. Får hoppas det är väldigt bra optimerat.

Dags att uppgradera lite kanske?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av WulffX03:
Skrivet av Bojkott:

Ååhh shut up already och ge mig spelet!!!!

Tröstar mig med Shogun 2

Shogun 2 är riktigt bra men de skulle nog lagt mer tid på kartan. Det blir lite töntigt när Japan är typ uppdelat på 2 sidor med berg emellan. Hade där funnits mer yta att förflytta trupperna på strategiskt tror jag det hade blivit intressantare kampanjer.

Medlem
Skrivet av Reize:

Sluta löjla er med svengelska, snälla.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Teutoburgerskogen

Ja herrejävlar. Jag såg titeln på nyheten, klickade mig in på den för att berömma FZ för att de äntligen är seriösa nog att skriva vedertagna svenska historiska termer (till skillnad från tidigare debakel med "centrala Gaul" och annat trams). Men vad får man se... suck.

Skall det vara så fruktansvärt svårt att uppnå grundläggande journalistisk kvalitet? Om man nu mot förmodan inte har lärt sig att romarna besegrades av germaner i Teutoburgerskogen under sin gymnasieutbildning, så kan man väl i alla fall ägna fem sekunder åt att kolla upp detta på Wikipedia, eller är FZ:s kvalitetsstandarder så vansinnigt låga att man inte ens orkar med det?

Medlem

tänkte direkt på det här

1
Skriv svar