hur påverkar speltiden i sp fz poäng?

Medlem
hur påverkar speltiden i sp fz poäng?

ser många spel som får väldigt bra betyg men sedan när man tar tag i det o spelar så är man igenom spelet , så marker man att spelet tog "typ" 2h att klara detta borde ni klaga på. om man tar fram typ unreal eller halo 1 så tar det inga 2h att klara spelet....

Medlem

Jag tror aldrig jag spelat igenom ett spel på två timmar bara.
Dagens spel brukar hålla kanske 10 timmar i snitt eller nåt sånt? Single player dvs. MP brukar vara lite längre.

Sen beror det såklart på vilket typ av spel det är, mitt senaste inköp super street fighter 4 varade i 20 minuter på single player men klagar inte över det!

Menneh.... det kanske bara du som är så jävla grym att du varvar alla spel på 2h ;P
Vore intressant om du kunde nämna några titlar du kunnat lägga på hyllan efter 2h

Medlem

uhm, vilka spel har du spelat igenom på två timmar?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

2 timmar var väl lite att ta i?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag har nog då aldrig spelat ett spel som tar två timmar. T.om HL-Blue Shift (som var ett expansionpack) tog minst 3-4 timmar o klara. Det var visserligen dåligt, men det var ju inget fullpris-spel. Det kortaste fullpris-spel jag kört är nog inte kortare än 6 timmar iaf.

Oftast brukar väl speltid tas in i beräkningarna. Åtminstone hamna som ett "minus" i slutsats på spel-test.

Medlem

Egentligen borde väl inte längden påverka betyget alls?

Om ett spel tar två timmar fast dessa två timmar är de bästa någonsin så borde spelet få en femma - dock med en notis om att spelet är ca två timmar långt så är det upp till var och en och bedöma om det är värt det.

Medlem
Skrivet av Margy:

Egentligen borde väl inte längden påverka betyget alls?

Om ett spel tar två timmar fast dessa två timmar är de bästa någonsin så borde spelet få en femma - dock med en notis om att spelet är ca två timmar långt så är det upp till var och en och bedöma om det är värt det.

inte om spelet kostar 600 spänn....

Medlem
Skrivet av Margy:

Egentligen borde väl inte längden påverka betyget alls?

Om ett spel tar två timmar fast dessa två timmar är de bästa någonsin så borde spelet få en femma - dock med en notis om att spelet är ca två timmar långt så är det upp till var och en och bedöma om det är värt det.

Man får väl helt enkelt ställa sig frågan: "Är en minut total spelglädje bättre än 5 timmars måttlig spelglädje?"

Jag tycker definitivt längden har en betydelse. Spel kan vara för långa, för korta eller precis lagom. Har ibland inte bara med tiden att göra, utan precis som en dålig fotbollsmatch så kan 90 min vara en evighet. Assassins Creed var var t.ex. roligt de första timmarna, sedan blev spelet tråkigt. Hade det kortats ned, hade poängen från mig antagligen blivit högre. Och eftersom det är så oerhört svårt att ordna ett slut som slutar precis där det borde, ett gyllene snitt, så slutar ofta bra spel lite tidigare än man hoppats på (Cliff-hanger/Joy-hanger, kalla det vad du vill)

1
Skriv svar