Skit läskigt !

Medlem
Skit läskigt !

Okej, något riktigt läskigt hände för en stund sen.. jag låg i sängen minding my own business när plötsligt ser jag att skärmens tänds... sedan rör musen sig och trycker på start för att se mina program.. och efter de egenskaper på den här datorn för att kolla specsen.. fick panik och stängde av datorn...

Startade den utan någon internet connection och avinstallerade alla VNC Servrar och diverse program som gör att jag kan styra min datorn genom Iphonen var jag än är..

Vet någon vad de kan vara ? eller hur man tar bort / kollar efter om man har någon trojan eller liknande..


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Trojan/virus. Någon har lyckats få in ett program på din dator så han/hon kan styra den. Ominstallera.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Bättre att installera nått program som försöker hitta trojanen. Om du installerar om är det inte säkert att trojanen försvinner.

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Trojan/virus. Någon har lyckats få in ett program på din dator så han/hon kan styra den. Ominstallera.

Forma datorn ? hade nog tänkte göra de ja, men hur stoppar jag det i framtiden ? har nod32 installerat (äkta)


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Surfa inte på skumma hemsidor och undvik VNC då det har stora säkerhetshål.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Usch, creepy. Påminner mig om när jag installerade en keylogger hos en nigeriansk scammer, skrämmande vad man kan göra när det finns kryphål.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Verkligen.. Någon som hört talas om no-ip ? En hemsida var man kan typ fixa statisk ip eller vad den gör, så får man sen en server man kan surfa till så man kan gå in i datorn med till exempel iPhone, kan det vara att någon annan har surfat sig fram till min adress ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Sånt har man inte hört någonting om sedan början av 2000.
Jag röstar för en omformatering jag.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skrivet av Kungbla:

Bättre att installera nått program som försöker hitta trojanen. Om du installerar om är det inte säkert att trojanen försvinner.

Det är vanligtvis ifall man har lyckats lägga få över viruset på ett USB-minne/extern HDD. Men en komplett ominstallation får bort den.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Vad menar du då ? Omformatera datorn eller ominstallera Windows


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av Tomzi:

Vad menar du då ? Omformatera datorn eller ominstallera Windows

Jag skulle ominstallera hela Windows då virus och skit brukar infektera Windows filerna.

Du kan försöka att ta bort viruset på egen hand med hjälp av Malware. Det är helt gratis och den tar bort virus åt dig.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hur gör man när man skiter läskigt? Är skiten riktigt svart och otäck?

Medlem

Jag tror att det är når skiten är blå eller grön. Då vet man att något är fel.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Jag tror att det är når skiten är blå eller grön. Då vet man att något är fel.

Måste vara det han menar.

Medlem

Jag skiter gult, vad betyder det.

Du säger att du har program som gör så du kan styra din dator med iPhonen. Jag antar att när du låg i din säng och tog dig själv på snoppen så hade du iPohnen under lakanen eller något sånt och råkade trycka på iphonen så den började öppna en genväg på datorn. Eller så är det en Poltergeist, låter som en farlig sådan. Bjud hem en muslim, och låt honom lära dig be, sen ber du i 5 månader varje dag för att få bort intiteten,

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag skiter gult, vad betyder det.

Fel på levern.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av nils45:

Jag skiter gult, vad betyder det.

Fel på levern.

Eller att du har ätit gul färg och saffran.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Skrivet av Tomzi:

Vad menar du då ? Omformatera datorn eller ominstallera Windows

Ominstallera Windows.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av MacNille:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av nils45:

Jag skiter gult, vad betyder det.

Fel på levern.

Eller att du har ätit gul färg och saffran.

en gång var mitt piss mörkt som julmust... hade inte druckit på ett tag då (LAN)


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Tråden borde döpas om till: "Våra avföringsrelaterade upplevelser".


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Tråden borde döpas om till: "Våra avföringsrelaterade upplevelser".

Så kan det gå om man särskriver.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av v1ctory:

Tråden borde döpas om till: "Våra avföringsrelaterade upplevelser".

Så kan det gå om man särskriver.

ja det är ju jätte farligt. i detta fall så vet jag inte vad storväxta människor har med farligt att göra menmen ;/


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

1
Skriv svar