Assassin's Creed IV: Black Flag officiellt

Inaktiv
Skrivet av Höglund:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av StrongBad:

Nej, nu får det räcka med Assassins Creed-serien för mig. Jag älskade att spela de första 3-4 spelen pga stealthmomenten, lönnmördandet och sättet de kunde göra en stad levande med folksamlingar. Men här tog det slut, det här är inget Assassins Creed längre.

Varför ska man sluta? Spelet säljer ju mer och mer efter varje släpp.

Det betyder inte att innehållet blir bättre. Samma sak med Call of Duty.

Nej det har du rätt i. Spelet behöver inte bli bättre i dina ögon men det finns många andra ögon också.

Medlem

Woho! Fler sjöstrider

Medlem

Blev en stor besvikelse när dom nämnde att det handla om pirater men får se på måndag om jag ändrar mig.

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av StrongBad:

Nej, nu får det räcka med Assassins Creed-serien för mig. Jag älskade att spela de första 3-4 spelen pga stealthmomenten, lönnmördandet och sättet de kunde göra en stad levande med folksamlingar. Men här tog det slut, det här är inget Assassins Creed längre.

Varför ska man sluta? Spelet säljer ju mer och mer efter varje släpp.

Det betyder inte att innehållet blir bättre. Samma sak med Call of Duty.

Visst, man kan ju säga att det är likt CoDs stil, men dem gör i alla fall något nytt, även fast grejer är likt ibland. Så utökar dem ändå och jag tror att Black Flag kan bli något mer.

Felet med CoD Serien var att många inte tyckte särskilt mycket förbättrades och att dem stod och stampade på samma ställe. Behöver inte nödvändigtvis vara så för AC: Black Flag som sagt.

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

lol alltid lika skönt, det blir inga mer/vi tar paus från creed spel, en månad senare "ja hej här har vi nästa spel i serien."

Som bungie med halo om jag vill minnas, sen kom reach.

Release till sommaren/höst 2013?

Mm, fast Halo 1-3 var iallafall bra.

Jag tycker att de ska sluta mjölka den döda kossan...

Medlem
Skrivet av Thane:

Varför inte ta en paus och släppa ett next-gen nästa år?

Eller så gör man både och till priset av ett? Det är av den anledningen som uppföljare nu för tiden inte har något nytt att komma med. Det tog Ubisoft fyra spel för att komma på att man kunde lägga till något nytt i form av sjöslag, och nu gör dom ett helt spel kring den nya idén. När Ubisoft vet att dom har gjort något "unikt" så mjölkar dom det i flera år. Dom kommer garanterat överföra denna sjöslags-idé till en helt "ny" spelserie, som även i sin tur kommer mjölkas om det blir en succé. Välkommen till Ubisofts innovativa värld!

Medlem

Intressant! Jag ser iaf fram emot detta enormt.

Nu vet vi också varför seglings-delarna var med i AC3.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

De sa ju att desmonds story var över, så det blir förhoppningsvis nån ny!

Medlem

Detta känner jag har potiential storymässigt. Jag blev aldrig riktigt kompis med Connor. Tyckte man byggde upp honom dåligt som karaktär. Ingen passion utan va mer som en ilsken tonåring konstant men en tvättäkta pirat..säg att livet flyter på som det gör som pirat och han råkar springa på nått som får honom att ifrågasätta sitt liv och han blir nu en pirat med ett mål. Det skulle fånga mitt intresse iaf.

Medlem

Åhå! Black Beard måste vara med, tidespoken är perfekt, kartan är ifrån 1715 & Black Beard dog 1718. Enligt rykten härjade han runt omkring Florida och Havannah 1715.

Stark gissning är att Black Beard är en del av storyn!


signatur

Nämen!

Medlem

Kanske e dags o testa ett av Ass-spelen hehe , 3an kanske är bäst om man inte lirat något annat förut?

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ztreek:

Känns lite som CoD, varför ska man köpa spelet när det kommer ett nytt runt hörnet? lika bra å vänta tills spelet kommer till next gen så man får lite kvalité.

Jag vet inte vad andra spelar AssCreed serien för, men jag spelar personligen det för att jag -älskar- storyn; både den lokala som tar slut vid varje spel (eller varav olika akter av den tog slut vid varje spel, som med Ezio), och den övergränsande, den moderna. Nu är Desmond borta, men det hindrade ändå inte trean från att sluta som en cliffhanger, och jag sitter och frenetiskt biter mina naglar i väntan på nästa del i storyn.

Har varit den typen av fan av serien enda sedan första spelet, som fick mycket dålig kritik pga bristande spelmoment, men vars story jag älskade så hårt att jag inte behövde vänta på recensioner innan tvåan förhandsbokades.

Så nej, jag tycker inte det känns rätt att likna denna spelserien vid CoD alls, för även om AssCreed inte vågar sig på nya saker gällande spelmekanikerna riktigt lika mycket som man hade velat, så är det ändå en spelserie som trots regelbundna släpp med kort tid mellan, överraskar en story-mässigt och får en att längta efter nästa del.

Det skulle krävas mycket dåliga beslut från utvecklarna för att få mig att sluta köpa den här spelserien, oavsett vilken riktning de väljer att gå.

Trodde alla delade uppfattningen om att modern storyn var nog det bajsnödigaste som har kommit i sci-fi-spelens historia.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Känns onekligen som att AC serien börjar gå i samma fotspår som CoD gjorde... rusha ut spel hela tiden. AC3 var droppen för mig.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Kanske e dags o testa ett av Ass-spelen hehe , 3an kanske är bäst om man inte lirat något annat förut?

För att fatta Storyn behöver du spela dem i ordning om du vill fatta hela konceptet. Dock för spelmekanik och roligast, tror jag du ska ta och spela Assassins Creed II. Ettan är väldigt enformigt (det är de flesta av dem, men 1an är mest enformigt) och trean är lite "rough" freerunning är lite sticky och mindre precist.

Hur som helst så är det värt att spela alla i den huvudsakliga serien, det är alla helt okej spel.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ztreek:

Känns lite som CoD, varför ska man köpa spelet när det kommer ett nytt runt hörnet? lika bra å vänta tills spelet kommer till next gen så man får lite kvalité.

Jag vet inte vad andra spelar AssCreed serien för, men jag spelar personligen det för att jag -älskar- storyn; både den lokala som tar slut vid varje spel (eller varav olika akter av den tog slut vid varje spel, som med Ezio), och den övergränsande, den moderna. Nu är Desmond borta, men det hindrade ändå inte trean från att sluta som en cliffhanger, och jag sitter och frenetiskt biter mina naglar i väntan på nästa del i storyn.

Har varit den typen av fan av serien enda sedan första spelet, som fick mycket dålig kritik pga bristande spelmoment, men vars story jag älskade så hårt att jag inte behövde vänta på recensioner innan tvåan förhandsbokades.

Så nej, jag tycker inte det känns rätt att likna denna spelserien vid CoD alls, för även om AssCreed inte vågar sig på nya saker gällande spelmekanikerna riktigt lika mycket som man hade velat, så är det ändå en spelserie som trots regelbundna släpp med kort tid mellan, överraskar en story-mässigt och får en att längta efter nästa del.

Det skulle krävas mycket dåliga beslut från utvecklarna för att få mig att sluta köpa den här spelserien, oavsett vilken riktning de väljer att gå.

Trodde alla delade uppfattningen om att modern storyn var nog det bajsnödigaste som har kommit i sci-fi-spelens historia.

Den förlorade lite i mina ögon pga AC3 (då katastrofen kändes klyschig), men i övrigt så kan jag verkligen inte hålla med dig. Speciellt inte med tanke på hur den slutade i samma trea, som verkligen fick mig att längta efter nästa spel för att jag verkligen vill få reda på hur det fortsätter.

Dock tycker jag nästan de bästa delarna med de tidigare spelen förstördes i Revelations, då jakten efter alla Subject 16's ledtrådar angående The First Civilization var enormt intressant på alla sätt och vis. Att sakta låsa upp hemligheterna kändes så tillfredsställande på nåt vis.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Har varit den typen av fan av serien enda sedan första spelet, som fick mycket dålig kritik pga bristande spelmoment,

Slutade läsa typ där..
du hävdar att du är ett fan, en fanatiker, fanatiker brukar totalignorera negativa aspekter av saker och ting och försvara dem till och med när bevisen finns framför en, precis som en kristen när man predikar att bibeln är full med svammel.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Xepheros:

Har varit den typen av fan av serien enda sedan första spelet, som fick mycket dålig kritik pga bristande spelmoment,

Slutade läsa typ där..
du hävdar att du är ett fan, en fanatiker, fanatiker brukar totalignorera negativa aspekter av saker och ting och försvara dem till och med när bevisen finns framför en, precis som en kristen när man predikar att bibeln är full med svammel.

Fan betyder inte automatiskt att man är fanatiker.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Xepheros:

Har varit den typen av fan av serien enda sedan första spelet, som fick mycket dålig kritik pga bristande spelmoment,

Slutade läsa typ där..
du hävdar att du är ett fan, en fanatiker, fanatiker brukar totalignorera negativa aspekter av saker och ting och försvara dem till och med när bevisen finns framför en, precis som en kristen när man predikar att bibeln är full med svammel.

Fan betyder inte automatiskt att man är fanatiker.

Fan är en förkortning på fanatiker, så jo.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Xepheros:

Har varit den typen av fan av serien enda sedan första spelet, som fick mycket dålig kritik pga bristande spelmoment,

Slutade läsa typ där..
du hävdar att du är ett fan, en fanatiker, fanatiker brukar totalignorera negativa aspekter av saker och ting och försvara dem till och med när bevisen finns framför en, precis som en kristen när man predikar att bibeln är full med svammel.

Fan betyder inte automatiskt att man är fanatiker.

Fan är en förkortning på fanatiker, så jo.

Sanning med viss modifikation, ja ordet är en förkortning på ordet fanatiker. Men, termen fan är en något "lösare" begrepp. På Svenska skulle vi istället kanske använda ordet Supporter/Anhängare mer än vad vi gör, men fan är ett allmänt accepterat uttryck i folkmun.

Du kan ganska lätt vara mer eller mindre "fan", men det är ganska svårt att vara mer eller mindre fanatisk.
Det är en ganska stor skillnad på religös fanatism eller spelrelaterad fandom då den oftast inte går att motbevisa, alltså dom har inga bevis för att gud existerar men du har i sin tur inga bevis för att han inte gör det.

Ordet är löst, men bara för att man är ett "fan" av något betyder det inte automatiskt att man är fanatisk. Av det jag läser i Xepheros inlägg finns det inte något som direkt tyder på att han skulle mörda för att spela nästa Assassins Creed.

"The behavior of a fan with overwhelming enthusiasm for a given subject is differentiated from the behavior of a fanatic by the fanatic's violation of prevailing social norms."


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Xepheros:

Har varit den typen av fan av serien enda sedan första spelet, som fick mycket dålig kritik pga bristande spelmoment,

Slutade läsa typ där..
du hävdar att du är ett fan, en fanatiker, fanatiker brukar totalignorera negativa aspekter av saker och ting och försvara dem till och med när bevisen finns framför en, precis som en kristen när man predikar att bibeln är full med svammel.

Fan betyder inte automatiskt att man är fanatiker.

Fan är en förkortning på fanatiker, så jo.

Sanning med viss modifikation, ja ordet är en förkortning på ordet fanatiker. Men, termen fan är en något "lösare" begrepp. På Svenska skulle vi istället kanske använda ordet Supporter/Anhängare mer än vad vi gör, men fan är ett allmänt accepterat uttryck i folkmun.

Du kan ganska lätt vara mer eller mindre "fan", men det är ganska svårt att vara mer eller mindre fanatisk.
Det är en ganska stor skillnad på religös fanatism eller spelrelaterad fandom då den oftast inte går att motbevisa, alltså dom har inga bevis för att gud existerar men du har i sin tur inga bevis för att han inte gör det.

Ordet är löst, men bara för att man är ett "fan" av något betyder det inte automatiskt att man är fanatisk. Av det jag läser i Xepheros inlägg finns det inte något som direkt tyder på att han skulle mörda för att spela nästa Assassins Creed.

"The behavior of a fan with overwhelming enthusiasm for a given subject is differentiated from the behavior of a fanatic by the fanatic's violation of prevailing social norms."

Din tolkning, Struggle, av vad jag menade är "snäppet" mer rationell och nära sanningen än Ztreeks, ja. Med fan så menade jag självklart inte fanatiker, utan snarare att jag är entusiastisk inför serien och att jag tycker om den.

Ztreek: jag har inga illusioner om att det finns många negativa aspekter till AssCreed spelen, huvudsakligen gällande gameplay och att de enkelt blir monotona och repetitiva. Att jag är ett fan av spelserien betyder dock att jag fortsätter uppskatta den (än så länge) trots dessa brister, ingenting mer och ingenting mindre. Du hade troligtvis förstått det ifall du faktiskt läste vad jag skrev.

12
Skriv svar