Ultima-skaparen teasar avslöjande om sex dygn
Richard Garriott, eller Lord British, låg bakom Ultima-serien, har varit i rymden och förbereder oss på... ja, vad?
Upphetsande och höga förväntningar? NOT
Ultima eran är över. Bara glädjas åt fornstora glada dagar på 80talet
Om nåt sorts nytt UO eller bara Ultima avslöjas så blir man väl inte så jättesugen. Annars tror jag nog han kan komma med bra spelidéer.
Black Flag Operations [SKURK]
The Kadeshi [THOR]
Tabula Rasa, vilka minnen. Bästa MMO:t som gjorts.
Realtidsstrider med frisikte och tunga automatvapen kombinerat med superdödliga svärd, stavar och krypskyttegevär. Möjligheten att låsa upp nya raser var också kul.
Fientliga anfall mot städer och baser som förändrade kartorna och gjorde så att man verkligen ville fösvara dom för att inte bli av med tillgången till uppdrag och förnödenheter.
En uppföljare skulle sitta fint... Eller tusan, jag nöjer mig om orginalet bara kommer tillbaka.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Jag tror Richard Garriott, eller Lord/General British är bra på att lära av sina misstag. Det var inget fel på Tabula Rasa. Det släpptes bara i helt fel tid. Jag tyckte att det var fantastiskt roligt och är det något spel jag gång på gång kommer tillbaka till och spelar igenom (förutom Monkey Island 2) så är det Ultima 7 part 1 och 2. Garriott och Origin skapade fantastiska världar. Hoppas han fortsätter med det.
ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD
Tabula Rasa, vilka minnen. Bästa MMO:t som gjorts.
Realtidsstrider med frisikte och tunga automatvapen kombinerat med superdödliga svärd, stavar och krypskyttegevär. Möjligheten att låsa upp nya raser var också kul.
Fientliga anfall mot städer och baser som förändrade kartorna och gjorde så att man verkligen ville fösvara dom för att inte bli av med tillgången till uppdrag och förnödenheter.
En uppföljare skulle sitta fint... Eller tusan, jag nöjer mig om orginalet bara kommer tillbaka.
TR var roligt, men på tok för buggit och alldeles för kort. Fanns ingen end game alls. La de inte ner det efter typ sex månader eller nått sånt?
"If the road ahead is long, don't turn back"
Lord British jobbar på 'Ultimate RPG' så jag hoppas det blir dom första bilderna.
Man ska känna igen sig om man spelat Ultima Online men det ska väl inte vara en
kopia enbart.
URPG ska gå att spela på alla platformar, vilket jag är lite skeptisk mot, men men LB är kung
så det kanske kan funka.
Tabula Rasa, vilka minnen. Bästa MMO:t som gjorts.
Realtidsstrider med frisikte och tunga automatvapen kombinerat med superdödliga svärd, stavar och krypskyttegevär. Möjligheten att låsa upp nya raser var också kul.
Fientliga anfall mot städer och baser som förändrade kartorna och gjorde så att man verkligen ville fösvara dom för att inte bli av med tillgången till uppdrag och förnödenheter.
En uppföljare skulle sitta fint... Eller tusan, jag nöjer mig om orginalet bara kommer tillbaka.
Jag kom ihåg Tabula Rasa, betatestade det när det skulle komma och måste säga att det var riktigt långtråkigt.
Har svårt för mmos där skjutvapen inom smg och sådant ska finnas. Det räcker gott och väl i action lir.
Var det han som var med och gjorde Ulitima online ?
det enligt mig bästa mmo spelet , fast upplevelsen av spelet var så stark kanske beroende på att det var det första mmo man lirat,
+ att det var första gången man var med i en guild, som dessutom var en rollspelsguild,
man fattade inte i början vad dom höll på med i guilden när vi hade guildmöte i vårat stora hus,
dom snackade om att vår ledare var dödligt sjuk och vi skulle hitta diverse örter ute i en skog medmera,
konstigt tänkte man,, för man såg han i stan helt nyligen och han verkade vara frisk, lol.
Det var rätt så kul grejer lajv tomtarna hittade på emmellanåt,
det var himmla smidigt med portalerna man gick igenom för att komma till en annan stad, inte som wow där man måste åka runt på en fågel halva dan innan man kommer till nästa stad,
det grymmaste var det att man kunde bygga sitt eget hus,
i diverse storlekar och höjd och fylla huset med allt möjligt man fått tag på.
Gissa om att man ibland önskat att man kunnat gå tillbaks i tiden och fått lira Ultima online igen och fått sitta med tokstollarna som skulle bota vår dödligt sjuka ledare...
Lagom är aldrig för mycket eller för litet.
Ja, fel era nu också tyvärr. Dagens ungdomar klarar inte av spel med någon form av svårighetsgrad. Spel måste vara ordentligt fördummade för att kunna säljas.
Att gamla spel hade jämförelsevis högre svårighetsgrad "förr i tiden" berodde dock mycket på att spelen var så korta. Inte att man bara ville ge barnen en utmaning.
Ja, fel era nu också tyvärr. Dagens ungdomar klarar inte av spel med någon form av svårighetsgrad. Spel måste vara ordentligt fördummade för att kunna säljas.
Att gamla spel hade jämförelsevis högre svårighetsgrad "förr i tiden" berodde dock mycket på att spelen var så korta. Inte att man bara ville ge barnen en utmaning.
Det var svårare förr, det kan ingen förneka. Mycket kortare vet jag inte, det är ju relativt. Tar det längre tid att klara för att det är svårare, så blir det "längre" än ett enkelt men långt spel.
Är det ens något spelrelaterat? Tänk om det är något helt annat?