Prova The Banner Sagas multiplayer

Robot
Prova The Banner Sagas multiplayer

Kickstarter-projektet fick sitt stridssystem utvecklat innan den kommande enspelarkampanjen. Fritt att prova på för alla efter dess free-to-play-släpp på Steam.

#the-banner-saga, #bioware, #the-banner-saga-factions


Medlem
Prova The Banner Sagas multiplayer

Varje gång jag ser ett spel med "Banner", "Crest" eller "of the stars" i titlen så hoppas jag på att det har att göra med Crest/Banner of the Stars. Men så är aldrig fallet.

Måste sluta med det då jag alltid blir besviken

Medlem

fajterna ser ut som heroes of might and magic

Medlem

Storskalig enspelarkampanj låter väldigt intressant!

Medlem

Hoppas verkligen på enspelarkampanjen och att den kommer snart! Älskar deras animering och stil.

k3m
Medlem

p2w suger och likaså alla spel som använder sig av detta och liknande.

Släpp hela spelet för en engångsumma så köper jag det.

Det saknas turbaserade spel nu för tiden. Skulle inte säga att spelet är snyggt :/ men det ser i alla fall litet skoj ut, p2w suger dock.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Jag tankar ner det nu, har kollat en del first impressions som var positiva.

Även om det skulle vara P2W så är det ju bara att skita i det, ingen skada skedd.

Medlem
Skrivet av k3m:

p2w suger och likaså alla spel som använder sig av detta och liknande.

Släpp hela spelet för en engångsumma så köper jag det.

Detta är nog mer tänkt att få folk intresserade av spelet när det senare släpps och visa hur striderna kommer fungera (lite som Fallout : Tactics). De har sagt att de haft mycket hjälp av denna MP del för balansen av SP spelet men vissa anser att detta kan ha gjort mer skada än nytta då MP spel och SP spel är väldigt olika varandra i hur de spelas.

OT:
Har inte själv testat det men jag gillar det jag sett och det verkar väldigt lovande för SP delen. Bioware har gett mig många grymma RPG spel och kanske är det numera Stoic som är gamla Bioware, iaf hoppas jag att så är fallet.

k3m
Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Det saknas turbaserade spel nu för tiden. Skulle inte säga att spelet är snyggt :/ men det ser i alla fall litet skoj ut, p2w suger dock.

Det är intressant för mig med. Fast det blir inget så länge de inte släpper det ordentligt.

k3m
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av k3m:

p2w suger och likaså alla spel som använder sig av detta och liknande.

Släpp hela spelet för en engångsumma så köper jag det.

Detta är nog mer tänkt att få folk intresserade av spelet när det senare släpps och visa hur striderna kommer fungera (lite som Fallout : Tactics). De har sagt att de haft mycket hjälp av denna MP del för balansen av SP spelet men vissa anser att detta kan ha gjort mer skada än nytta då MP spel och SP spel är väldigt olika varandra i hur de spelas.

OT:
Har inte själv testat det men jag gillar det jag sett och det verkar väldigt lovande för SP delen. Bioware har gett mig många grymma RPG spel och kanske är det numera Stoic som är gamla Bioware, iaf hoppas jag att så är fallet.

Håller med dig och hoppas du har rätt.

Medlem

Försökte spela det några rundor för någon dag sedan... I 3 av de 5 matcherna jag gav mig på så lämnade motspelaren innan det kommit igång ordentligt. Avvaktar nog tills den stora folkmassan testat och insett att det inte är något för dem.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Spelade 2 matcher, förlorade 1:a men fi hade bara en archer kvar med 1 hp, rätt balanserad match imo, nästa match vann jag med ungefär lika stor marginal.

Känns inledningsvis som att deras matchmaking verkar fungera någorlunda

1
Skriv svar