Watch Dogs E3-succé gav extra resurser

Robot
Watch Dogs E3-succé gav extra resurser

Med tanke på hur Watch Dogs under förra E3-mässan tog gamervärlden med storm är det inte förvånande att Ubisoft gett gänget mer resurser, men det är trevligt att det nu bekräftats.

#ubisoft, #watch-dogs, #ubisoft-montreal, #grand-theft-auto-v


Medlem
Watch Dogs E3-succé gav extra resurser

Så, I watch dogs kommer man kunna köra bil?

Medlem

@Eyetech Man kan köra alla fordon i spelet har jag för mig dem sa (gissar på att tåg är ett undantag dock)

Personligen ser jag fram emot Watch Dogs bra mycket mer än GTA V.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Inaktiv

Vänta bara..

- Internet blir ett krav
- DLC / Premium
- Mikrotransaktioner

GTA V kommer krossa Watch dog!

Medlem

Håller tummarna om att detta spel kommer bli bra. Det låter bra men som vi redan borde lära oss är att aldrig lita på att det när det släpps kommer också vara bra.

Som exempel: Aliens: Colonial Marines
Det såg ut som att det kunnat bli bra men vi har ju svaret på det redan.

Medlem

Spelet ser grymt ut, men jag har en känsla att det här är ett spel som kommer göra en besviken. Så fort ett spel marknadsförs som öppet och helt dynamiskt så går det åt helvete.

Medlem

mer gta liknande spel är aldrig fel, så hoppas detta blir storslaget så dom båda måste göra större och bättre spel för att "vinna" spelarna

Medlem

Det luktar DLC fest?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag ser fram emot både GTA V och Watch Dogs. De har sina likheter, men jag vill väl spela båda spelen ändå? Eller måste jag välja?

Isåfall väntar jag helst och ser hur det går med båda, sen väljer.

Bara jag som inte förstår hypen? Jävligt träig design :/

Medlem

Väntar på GTA V gameplay sen kan jag avgöra , just nu ser Watch Dogs väldigt fräscht ut.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Vänta bara..

- Internet blir ett krav
- DLC / Premium
- Mikrotransaktioner

GTA V kommer krossa Watch dog!

Så du tycker alltså att Rockstar Club och Games for Windows Live är bättre? Och då ska vi också nämna alla DLC's för Max Payne 3?...

Medlem
Skrivet av Palanor:

@Eyetech Man kan köra alla fordon i spelet har jag för mig dem sa (gissar på att tåg är ett undantag dock)

Personligen ser jag fram emot Watch Dogs bra mycket mer än GTA V.

Man hoppar på tåget istället

Medlem

Vad de visade var helt klart något som fick mig intresserad av spelet men det som kommer avgöra om det blir ett bra spel eller ej är hur mycket av detta som var skriptat och hur mycket frihet man verkligen har. Ett AC i Blade Runner miljö kommer inte vara tillräckligt och jag tror det finns många som anser detta. En annan sak som är oroande är hur de har pratat om att även om man spelar solo så kommer andra som spelar spelet påverka ens egna spel. Detta Ubisoft är bara intressant om det är ett alternativ, de som spelar spel ensamma är oftast inte intresserade av att spela med andra. Elite : Dangerous fick många frågor om spelet gick att spela helt solo utan någon som helst uppkoppling och jag är säker på att detta kan komma att påverka försäljningen och intresset för spelet.

Medlem

Det jag sett efter E3 har inte gjort mig imponerad.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Helt seriöst så tycker jag inte att spelet ser intressant ut.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

ZF
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Vad de visade var helt klart något som fick mig intresserad av spelet men det som kommer avgöra om det blir ett bra spel eller ej är hur mycket av detta som var skriptat och hur mycket frihet man verkligen har. Ett AC i Blade Runner miljö kommer inte vara tillräckligt och jag tror det finns många som anser detta. En annan sak som är oroande är hur de har pratat om att även om man spelar solo så kommer andra som spelar spelet påverka ens egna spel. Detta Ubisoft är bara intressant om det är ett alternativ, de som spelar spel ensamma är oftast inte intresserade av att spela med andra. Elite : Dangerous fick många frågor om spelet gick att spela helt solo utan någon som helst uppkoppling och jag är säker på att detta kan komma att påverka försäljningen och intresset för spelet.

ser inte vad eller varför nått i demonstrationen behöver vara scriptat. däremot är nogg risken ganska påtaglig att det blir lite en spegelbild av Mirrors Edge, det går fint att springa åt vilket håll som helst men de flesta alternativa vägar leder uppenbart till en återvändsgränd eller ond bråd död.

sen kan man ju fråga sig hur mycket mer interaktivt och techy det kommer kännas att bara trycka samma knapp för alla hackade fällor som vägspärrar och sånt, i förlängningen är det bara ytterligare en avtryckare som ska kramas.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ZF:
Skrivet av PcGamer:

Vad de visade var helt klart något som fick mig intresserad av spelet men det som kommer avgöra om det blir ett bra spel eller ej är hur mycket av detta som var skriptat och hur mycket frihet man verkligen har. Ett AC i Blade Runner miljö kommer inte vara tillräckligt och jag tror det finns många som anser detta. En annan sak som är oroande är hur de har pratat om att även om man spelar solo så kommer andra som spelar spelet påverka ens egna spel. Detta Ubisoft är bara intressant om det är ett alternativ, de som spelar spel ensamma är oftast inte intresserade av att spela med andra. Elite : Dangerous fick många frågor om spelet gick att spela helt solo utan någon som helst uppkoppling och jag är säker på att detta kan komma att påverka försäljningen och intresset för spelet.

ser inte vad eller varför nått i demonstrationen behöver vara scriptat. däremot är nogg risken ganska påtaglig att det blir lite en spegelbild av Mirrors Edge, det går fint att springa åt vilket håll som helst men de flesta alternativa vägar leder uppenbart till en återvändsgränd eller ond bråd död.

I och med att det är samma studio som gjort Assassin's Creed-spelen som gör Watch Dogs ska du nog se att det knappast är/blir ett problem.

ZF
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av ZF:
Skrivet av PcGamer:

Vad de visade var helt klart något som fick mig intresserad av spelet men det som kommer avgöra om det blir ett bra spel eller ej är hur mycket av detta som var skriptat och hur mycket frihet man verkligen har. Ett AC i Blade Runner miljö kommer inte vara tillräckligt och jag tror det finns många som anser detta. En annan sak som är oroande är hur de har pratat om att även om man spelar solo så kommer andra som spelar spelet påverka ens egna spel. Detta Ubisoft är bara intressant om det är ett alternativ, de som spelar spel ensamma är oftast inte intresserade av att spela med andra. Elite : Dangerous fick många frågor om spelet gick att spela helt solo utan någon som helst uppkoppling och jag är säker på att detta kan komma att påverka försäljningen och intresset för spelet.

ser inte vad eller varför nått i demonstrationen behöver vara scriptat. däremot är nogg risken ganska påtaglig att det blir lite en spegelbild av Mirrors Edge, det går fint att springa åt vilket håll som helst men de flesta alternativa vägar leder uppenbart till en återvändsgränd eller ond bråd död.

I och med att det är samma studio som gjort Assassin's Creed-spelen som gör Watch Dogs ska du nog se att det knappast är/blir ett problem.

nu har jag bara spelat det första AC, och jag kan inte direkt se att stora delar av det är nått annat än just utvidgat korridorsspringande. dessutom så finns det inte problemet att integrera intaraktiva saker överallt som ska användas istället för vapen som i WD.

Inaktiv

Det här kan ju bli hur grymt som helst, OM dom låter oss att styra karaktären själv och även att det ska vara tillräckligt svårt, möjligheten att dö borde ju finnas där.

Dvs ta inte med "svårighetsgraden" från AC3 o tryck in i Watchdogs, jag hoppas verkligen att dom får till något annat än en öppen korridorspangande med autofight o autoregen.
Det behöver vi

Medlem

Tycker spelet ser riktigt, riktigt lovande ut, men tänker efter Colonial Marines-fiaskot inte låta mig dras med i hype-strömmen. Men med tanke på att det är Ubisoft Montreal som utvecklar så jag jag inte tänka mig att det blir dåligt.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av PcGamer:

Vad de visade var helt klart något som fick mig intresserad av spelet men det som kommer avgöra om det blir ett bra spel eller ej är hur mycket av detta som var skriptat och hur mycket frihet man verkligen har. Ett AC i Blade Runner miljö kommer inte vara tillräckligt och jag tror det finns många som anser detta. En annan sak som är oroande är hur de har pratat om att även om man spelar solo så kommer andra som spelar spelet påverka ens egna spel. Detta Ubisoft är bara intressant om det är ett alternativ, de som spelar spel ensamma är oftast inte intresserade av att spela med andra. Elite : Dangerous fick många frågor om spelet gick att spela helt solo utan någon som helst uppkoppling och jag är säker på att detta kan komma att påverka försäljningen och intresset för spelet.

ser inte vad eller varför nått i demonstrationen behöver vara scriptat. däremot är nogg risken ganska påtaglig att det blir lite en spegelbild av Mirrors Edge, det går fint att springa åt vilket håll som helst men de flesta alternativa vägar leder uppenbart till en återvändsgränd eller ond bråd död.

sen kan man ju fråga sig hur mycket mer interaktivt och techy det kommer kännas att bara trycka samma knapp för alla hackade fällor som vägspärrar och sånt, i förlängningen är det bara ytterligare en avtryckare som ska kramas.

En sak som skulle kunna vara skriptad är att den man jagar följer en väg som är förutbestämd eller väljer mellan flera förutbestämda vägar. Om det är flera val så har jag inte lika stort problem med det som om det bara skulle vara ett val, ett val innebär att samma sak kommer ske varje gång.

Vad jag menar är att jag behöver se mer som övertygar mig om att detta inte bara är ett AC i framtidsmiljö, striderna i AC är skrattretande enkla (endast spelat första AC men som jag förstått det är detta inget som ändrats i senare spel)och spelet är inte i närheten av att vara lika svårt som PoP spelen.

Medlem

Jag ser fram emot GTA V mycket, men Watch Dogs är MYCKET mer min stil. Kommer bli fett! Gött det utvecklas för PC i första hand också!


signatur

I drank what?

Testpilot

Det kommer bli coolt , man kommer ju hinna spela Watchdogs innan GTA 5 då de snåla jäklarna på Rockstar väntar med PC releasen.

Det intressanta verkar vara hur de implementerar multiplayer i WatchDogs , haken är om de begränsar välden.
Hoppas på ett bra släpp!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag ser fram emot GTA V mycket, men Watch Dogs är MYCKET mer min stil. Kommer bli fett! Gött det utvecklas för PC i första hand också!

Om Ubisoft även kunde slopa sitt drakoniska DRM och deras arroganta inställning till de som kör på dator så kan jag mycket väl tänka mig att detta kommer sälja väldigt bra på PC om spelet i övrigt är bra.

Medlem
Skrivet av Johan3043:
Skrivet av showerguy:

Vänta bara..

- Internet blir ett krav
- DLC / Premium
- Mikrotransaktioner

GTA V kommer krossa Watch dog!

Så du tycker alltså att Rockstar Club och Games for Windows Live är bättre? Och då ska vi också nämna alla DLC's för Max Payne 3?...

Uuuh det ryser i hela kroppen när jag tänker på hur smärtsam installationen av GTA IV var..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ZF:

nu har jag bara spelat det första AC, och jag kan inte direkt se att stora delar av det är nått annat än just utvidgat korridorsspringande. dessutom så finns det inte problemet att integrera intaraktiva saker överallt som ska användas istället för vapen som i WD.

Kommer inte ihåg mycket av ettan, men i de senare, aktuella, spelen kan du i vilket fall springa åt vilket håll som helst, när som helst, så länge du inte befinner dig i spelvärldens utkant. Storymässigt är spelen linjära, men vad gäller navigationen är de ungefär så långt ifrån linjära man kan komma. Att integrera interaktiva saker "överallt" är nog inte jobbigare än att göra alla håll i alla lägen möjliga att färdas, som städerna är i AC-spelen.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Johan3043:
Skrivet av showerguy:

Vänta bara..

- Internet blir ett krav
- DLC / Premium
- Mikrotransaktioner

GTA V kommer krossa Watch dog!

Så du tycker alltså att Rockstar Club och Games for Windows Live är bättre? Och då ska vi också nämna alla DLC's för Max Payne 3?...

Uuuh det ryser i hela kroppen när jag tänker på hur smärtsam installationen av GTA IV var..

Man får ju inte heller glömma att det faktiskt kom en rad DLCs till GTA IV heller.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Johan3043:
Skrivet av showerguy:

Vänta bara..

- Internet blir ett krav
- DLC / Premium
- Mikrotransaktioner

GTA V kommer krossa Watch dog!

Så du tycker alltså att Rockstar Club och Games for Windows Live är bättre? Och då ska vi också nämna alla DLC's för Max Payne 3?...

Uuuh det ryser i hela kroppen när jag tänker på hur smärtsam installationen av GTA IV var..

Man får ju inte heller glömma att det faktiskt kom en rad DLCs till GTA IV heller.

Knappast DLC till GTA IV, mer expansioner i form av Gay Tony och Lost & Damned. Hursomhelst har dom ju sagt att dom kommer att satsa på mindre DLC nästa gång, sålde tydligen för dåligt. Synd, älskade Gay Tony.

Inaktiv
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Johan3043:
Skrivet av showerguy:

Vänta bara..

- Internet blir ett krav
- DLC / Premium
- Mikrotransaktioner

GTA V kommer krossa Watch dog!

Så du tycker alltså att Rockstar Club och Games for Windows Live är bättre? Och då ska vi också nämna alla DLC's för Max Payne 3?...

Uuuh det ryser i hela kroppen när jag tänker på hur smärtsam installationen av GTA IV var..

Man får ju inte heller glömma att det faktiskt kom en rad DLCs till GTA IV heller.

DLC? Två riktiga expansioner som innehöll nya kampanjer, karaktärer, vapen och mycket mera.

12
Skriv svar