Ubisoft: "Assassin's Creed IV det mest unika i serien"

Medlem

Frågan är inte om jag kommer att köpa det eller ej, frågan är om jag kommer att köpa det till 360:n eller om jag kommer att kunna hålla mig tills ps4 eller nästa xbox släppts?

Medlem
Skrivet av Segas:

Ubisoft skulle väl aldrig skriva "Detta spelet är inte direkt revolutionerande, men köp det ändå?"

Skrivet av Raklödder:

Ubisofts uttalanden är lika uttjatade som mina kommentarer. =>

Skrivet av Aresz:

men dom lyckades med en del av åtta iaf.

Lol xD

Skrivet av sparriskrigaren:

Jag har väntat i MÅNGA år på ett sandlådespel med pirattema.. det här lär inte fylla det tomrummet direkt. Varför gör ingen ett sånt spel, ett bra sådant? Tänk Red Dead Redemption men bland pirater. Omedelbar succé.

Risen 2 kan väl vara värt att kolla på nu när det patchats?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag älskar AC-spelen men det blir lite enformigt när de kommer så ofta och innoverar så lite. Kommer de med något nytt ballt som de gjorde i Brotherhood när stridssystemet blev förbättrat kan det ju bli riktigt bra men håller mig som vanligt ohypad.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Gameplaymässigt kommer det vara exakt likadant som AC3.

Det hoppas jag, för det var bra....

Medlem
Skrivet av mrshadows:
Skrivet av Bojkott:

Mycket snack och liten verkstad. Om Ubisoft vill lyckas någon gång med Assassin's Creed så skippa Desmond helt och hållet. Blev nästan tokig på allt hoppande fram och tillbaka i AC3, och det hjälpte inte heller att Desmonds banor var bland det tråkigaste någonsin. Spelet kan inledas med Desmond och avslutas med Desmond, men allt däremellan är helt onödigt. Knappast så att det stärker den redan tunna storyn. Efter så här många spel så tycker man att storyn borde vara något djupare.

Desmond ÄR helt borta ur detta spel. Läs denna: http://www.pcgamer.com/previews/assassins-creed-4-black-flag-...

Då tar dom åtminstone ett steg i rätt riktning. Nu får man bara hoppas att dom kan slipa lite på dom andra faktorerna som bland annat enformighet. Där lyckades dom bäst med 3:an genom att tillföra lite nytt. Dock känns det som att dom bara kommer ta saker från tidigare spel och slå ihop dom. Jag kan tippa på att man kommer kunna köpa byggnader i 4:an precis som i Brotherhood och Revelations, sjöslag från 3:an är ju en självklarhet, också kan jag tänka mig att dom lägger till dueller bara för att det är om pirater.

Medlem

Hade det funnits ett DLC till 3an med Free Roam av skeppsåkning så hade det blivit ett givet köp. Får hoppas på Free Roam i det här istället!

Medlem

Asscreed hade mått bra av att kasta Animus twisten i papperskorgen där den hör hemma.

Känns som att den är påhittad av någon på Ubisofts marknads avdelning.
Hade blivit mycket mer effektfullt om man vågat hålla sig till de olika tidsåldrarna serien handlar om.

Har försökt köra både 1:an och brotherhood men tröttnat pga
allt tidshoppande.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Jag bryr mig inte ett endaste smack att det är väldigt likt AC:3 eller att det släpps ett nytt varje år.

Detta ser riktigt riktigt häftigt ut och jag ser verkligen fram emot det!

Medlem
Skrivet av miffot:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Zidious G:

Gameplaymässigt kommer det vara exakt likadant som AC3.

Har du spelat AC4 alla redan?

spelen erbjuder fortfarande inte nå "nytt" bara massa småsaker, wow nya vapen nya moves ops jag kan klättra i träd nu.

Vad vet du om vad som kommer finnas i spelet? AC3 hade otroliga många förändringar och att de går ut om detta betyder bara att de kommer forsätta göra varje spel så unikt som möjligt (på ett bra sätt).


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Känns som jag är den enda på fz som älskar AC-serien... Helt klart top 3 bästa SP-spel.

Jag är nog den enda som tycker AC1 är bäst. Lite enformigt måhända, men fyfan va mysigt att rida omkring i Acre på 1100-talet. Dessutom ingen av huvudrollerna är så cool och snyggt klädd som Altaïr heller!

Har spelat och gillar AC2 faktiskt, men kommer inte köpa varken AC3 eller AC4.

Skulle vilja ha ett till spel med Altaïr!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av bionicman:

Asscreed hade mått bra av att kasta Animus twisten i papperskorgen där den hör hemma.

Känns som att den är påhittad av någon på Ubisofts marknads avdelning.
Hade blivit mycket mer effektfullt om man vågat hålla sig till de olika tidsåldrarna serien handlar om.

Har försökt köra både 1:an och brotherhood men tröttnat pga
allt tidshoppande.

Det är väl det som förstör så oerhört mycket.
Ubisoft försöker med historiska teman, men ändå kommer nåt sci-fi bullshit som inte passar in.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Väldigt taggad på detta spel, pirater och assassins epic

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Orkar någon förklara vf man ska ge denna serien en chans?

Spelade ettan stängde av efter två timmar då spelet var enormt enformigt, har det verkligen hänt så mycket inom serien?

Man måste delvis ha ett historiskt intresse, men sen väver de in drama och intriger, fokuserar väldigt mycket på en trovärdig miljö. Och ja självklart har de förbättrat serien, de väljer att lyssna på spelarens åsikter.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Orkar någon förklara vf man ska ge denna serien en chans?

Spelade ettan stängde av efter två timmar då spelet var enormt enformigt, har det verkligen hänt så mycket inom serien?

Jag tyckte att ettan hade en bra mood. Man var med i ett hemligt brödraskap, insåg man när man smög in på taket till sina lokaler. Det var lite fränt. Tvåan hade inte samma seriösa känsla och storyn flippade ur totalt på slutet av spelet, däremot var tvåan gameplay-mässigt otroligt mycket bättre än ettan. Brotherhood var ganska bra, Revelations var någorlunda och AC3 en total katastrof som man aldrig fick någon större känsla för. Fruktar att AC4 blir en klon av trean.

Medlem
Skrivet av jonah:
Skrivet av Rakoon:

Känns som jag är den enda på fz som älskar AC-serien... Helt klart top 3 bästa SP-spel.

Jag är nog den enda som tycker AC1 är bäst. Lite enformigt måhända, men fyfan va mysigt att rida omkring i Acre på 1100-talet. Dessutom ingen av huvudrollerna är så cool och snyggt klädd som Altaïr heller!

Har spelat och gillar AC2 faktiskt, men kommer inte köpa varken AC3 eller AC4.

Skulle vilja ha ett till spel med Altaïr!

Synd bara att de totalt dödade den möjligheten i Revelations. Med en annan voice actor som Altair dessutom. -.- Kändes väldigt, väldigt B.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Gameplaymässigt kommer det vara exakt likadant som AC3.

Och de vet ju självklart du..Sluta dömma spel och vara en jävla surgubbe
HELVETE vad arg jag blir

Medlem

Efter AC3 (som var så stelt och plastigt) så är det enda som lockar med detta spel pirat-temat. Men tror man kommer få samma stela oengagerade spel så ska nog försöka hålla mig borta från detta även pirat-temat lockar så in i...

12
Skriv svar