South Park vs Islam

Medlem
South Park vs Islam

Som dom flesta vet så blev det ett jävla ståhej när en dansk tidning publicerade roliga bilder på Muhammed, islams Jesus.

Nu har skaparna av South Park gjort det igen, dom har gjort narr av kändisar, och även Muhammed

Detta har gjort att Matt och Trey har blivit hotade av extremislamister, bara för att Muhammed va i en lustig björndräkt, som i avsnittet efter visar sig vara tomten. Så klart ska svensk TV vara såna jävla mesar så svenska Comedy Central har valt att inte visa avsnittet för att dom är rädd att terrorister ska spränga dom.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article7041610.ab

Det är helt ok att Jeus porrsurfar och att Buddha sniffar kokain, ingen bryr sig.

Nu till det roligaste av allt. Innan 9/11 så visades ett av snitt av South Park, super best friends, och jag ni kan ju se själva
http://www.youtube.com/watch?v=L_E6zoUJzvU

Det var helt ok att visa Muhammed innan 9/11 och innan dom danska tidningarna visade dom hånfulla bilderna på honom.

Jag kan ärligt talat inte förstå varför media backar ur. Hade hela världen publicerat dessa bilder så hade terroristerna inte kunnat göra så mycke mer än vad dom kan idag. Istället visar man rädsla för terrorism, vilket bara ger dom mer näring.

En sak till. Wikipedia kryllar av bilder på Muhammed
http://sv.wikipedia.org/wiki/Muhammed

Inaktiv

Herreallah vad kränkande dessa bilder är!!!

De har även tagit bort avsnittet "Super Best Friends" från amerikanska southparkstudios.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Inaktiv

Skämt om judar: Ingen reaktion
Jesus tittar på porr: Ingen reaktion
Buddha drar linor: Ingen reaktion
Muhammed i björndräkt: OMG HOLY SHITSTORM!!!!!!!!11


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Den enda avbildningen av mohammed som förekommer i avsnittet är steckgubben som Randy Marsh visar upp under stadsmötet.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Skämt om judar: Ingen reaktion
Jesus tittar på porr: Ingen reaktion
Buddha drar linor: Ingen reaktion
Muhammed i björndräkt: OMG HOLY SHITSTORM!!!!!!!!11

Precis.

Islam gillar inte demokrati, jämställdhet eller framförallt yttrandefrihet.

Det här kommer sluta i samma diskussion som burka-tråden.

Sen... vad är grejen med att man inte får teckna av Muhammed? Var han så jävla ful?

Inaktiv

"Sen... vad är grejen med att man inte får teckna av Muhammed? Var han så jävla ful? "

Det är för att förhindra att de dyrkar avbilderna istället för allan och muhammed.
Men sen hur de får för sig att reglerna även gäller icke-musslor har jag ingen aning om.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Pliskin : Ungefär på samma sätt som vi får för oss att våra regler i västvärdlen ska gälla för muslimer över hela världen.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Greger: Precis.

Hittade delen i koranen där de nämner avbildningar:

Volume 3, Book 34, Number 428:

Narrated Said bin Abu Al-Hasan:

While I was with Ibn 'Abbas a man came and said, "O father of 'Abbas! My sustenance is from my manual profession and I make these pictures." Ibn 'Abbas said, "I will tell you only what I heard from Allah's Apostle . I heard him saying, 'Whoever makes a picture will be punished by Allah till he puts life in it, and he will never be able to put life in it.' " Hearing this, that man heaved a sigh and his face turned pale. Ibn 'Abbas said to him, "What a pity! If you insist on making pictures I advise you to make pictures of trees and any other unanimated objects."


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Jag tror som Pliskin, Muhammed va säkert skitful

Sen har väl USA gått ut med att dom inte ska förhandla med terrorister. Det är ju precis det dom gör när dom gör så här. Muslimer hotar, västvärlden blir rädd och följer deras krav. Blir inte mer terroristförhandling än så.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Greger: Precis.

Hittade delen i koranen där de nämner avbildningar:

Volume 3, Book 34, Number 428:

Narrated Said bin Abu Al-Hasan:

While I was with Ibn 'Abbas a man came and said, "O father of 'Abbas! My sustenance is from my manual profession and I make these pictures." Ibn 'Abbas said, "I will tell you only what I heard from Allah's Apostle . I heard him saying, 'Whoever makes a picture will be punished by Allah till he puts life in it, and he will never be able to put life in it.' " Hearing this, that man heaved a sigh and his face turned pale. Ibn 'Abbas said to him, "What a pity! If you insist on making pictures I advise you to make pictures of trees and any other unanimated objects."

det otroligt roliga med detta är att allah aldrig straffat dom utan att personer har gjort det. Kan inte deras överhet straffa folk själv ty han är ju "allsmäktig". Angående islam och alla andra religioner så säger jag den här meningen:
- "Det går inte att forma människan, däremot går det att göra en form efter människan"


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Inaktiv

Det är Allah som använder sin telepatomatic 3000 för att styra folks handlingar och utdela straffen!


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

isf är vi döda män då han borde veta om att vi kommit på han. så min stora fråga till religion är också "O RLY?" ;D


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Tycker det är synd att man har valt att inte visa dessa två avsnitt mer, då det var två av de bästa på väldigt länge.

Man undrar ju hur Matt & Trey känner för Comedy Central just nu. Först väljer man att censurera ordet "Muhammed" och hela "I learned something today"-talet. Sedan väljer man att inte visa avsnitten överhuvudtaget mer.

Skrivet av Pliskin:

Jesus tittar på porr: Ingen reaktion
Muhammed i björndräkt: OMG HOLY SHITSTORM!!!!!!!!11

Randy Marsh - Jesus doesn't matter when Muhammad is involved

Medlem

"... vs islam".
Haha, så jävla fail.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Först väljer man att censurera ordet "Muhammed" och hela "I learned something today"-talet.

Tror nog att det censurerade talet var något som Matt och Trey la in som ett hån mot censuren, fan va man fick ont i öronen

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Eschricht:

Först väljer man att censurera ordet "Muhammed" och hela "I learned something today"-talet.

Tror nog att det censurerade talet var något som Matt och Trey la in som ett hån mot censuren, fan va man fick ont i öronen

Det trodde jag också först, men enligt Matt och Trey så var inte det fallet:

"In the 14 years we've been doing South Park we have never done a show that we couldn't stand behind. We delivered our version of the show to Comedy Central and they made a determination to alter the episode. It wasn't some meta-joke on our part. Comedy Central added the bleeps. In fact, Kyle's customary final speech was about intimidation and fear. It didn't mention Muhammad at all but it got bleeped too. We'll be back next week with a whole new show about something completely different and we'll see what happens to it."

Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Eschricht:

Först väljer man att censurera ordet "Muhammed" och hela "I learned something today"-talet.

Tror nog att det censurerade talet var något som Matt och Trey la in som ett hån mot censuren, fan va man fick ont i öronen

Det trodde jag också först, men enligt Matt och Trey så var inte det fallet:

"In the 14 years we've been doing South Park we have never done a show that we couldn't stand behind. We delivered our version of the show to Comedy Central and they made a determination to alter the episode. It wasn't some meta-joke on our part. Comedy Central added the bleeps. In fact, Kyle's customary final speech was about intimidation and fear. It didn't mention Muhammad at all but it got bleeped too. We'll be back next week with a whole new show about something completely different and we'll see what happens to it."

Men fy fan, de var ju bara för sorgligt för att vara sant

Medlem
Skrivet av Mahone:

Men fy fan, de var ju bara för sorgligt för att vara sant

Ja, det är rätt surt.

Det senaste avsnittet hade en rätt rolig och "dold" pik mot hela den här röran.

När Cartman håller ett långt tal om judar så yttrar han bland annat: "Stop their plan for global domination and control of our freedoms".

Man kan ju undra vad man egentligen vill ha sagt med detta.

Inaktiv

Nedan följer Dantes beskrivning av Muhammeds plågor i helvetets nionde krets:

Skrivet av Dante Alighieri:

A cask by losing centre-piece or cant
Was never shattered so, as I saw one
Rent from the chin to where one breaketh wind.

Between his legs were hanging down his entrails;
His heart was visible, and the dismal sack
That maketh excrement of what is eaten.

While I was all absorbed in seeing him,
He looked at me, and opened with his hands
His bosom, saying: "See now how I rend me;

How mutilated, see, is Mahomet;
In front of me doth Ali weeping go,
Cleft in the face from forelock unto chin;

And all the others whom thou here beholdest,
Disseminators of scandal and of schism
While living were, and therefore are cleft thus.

A devil is behind here, who doth cleave us
Thus cruelly, unto the falchion's edge
Putting again each one of all this ream,

When we have gone around the doleful road;
By reason that our wounds are closed again
Ere any one in front of him repass.

Det är inte direkt någon ny grej att muhammed "vanhedras".


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
1
Skriv svar